Part 1: weg van huis

12 2 0
                                    

'Jens heb je alles?' Vroeg mijn moeder. 'Ja mam, we kunnen gaan!' Zei ik. Ik kijk Jake aan. 'Nou ja, doei.' Zei ik. Hij keek mij verdrietig aan. 'We houden contact mattie, ik ga je missen!' Hij gaf mij een knuffel. Ik stap de auto in, ik kijk naar buiten. 'Doei!!' Schreeuw ik door het raam. Jake zwaait en rent een stukje mee. Daar gaan we, opweg naar een nieuwe wereld.

Na 2 uur zijn we eindelijk aangekomen. Ons nieuwe huis is groot. Alleen ik ben enig kind dus heb alles voor mezelf. Maandag naar school, ik kan niet wachten. Hopen heb ik een leuke klas.

Om 15:00 ging de bel. Ik deed open. Er stond een jongen van denk ik dezelfde leeftijd. 'Hoi, ik ben Lars. Je nieuwe buurjongen. Je zit ook bij mij in de klas.' Zei Lars. 'Nou Uhmmm, hoi. Ik ben Jens. Wil je even binnen komen?' Vroeg ik. Hij knikte. Zijn ogen werden groot. 'Best groot hier zeg!' Zei hij. Ik begon te lachen.

4 maanden later
Lars is een goede vriend van mij geworden, en mijn klas? Die is gewoon zoals elke klas. Alleen hier zit een leuk meisje in. Milou. Lars schiet elke keer in de lach als ik over Milou praat. Morgen heb ik met haar afgesproken. Kan niet wachten!

Ik sta op Milou te wachten samen met Jens. Want we gaan met zijn vieren, Milou zou ook een vriendin mee nemen.

Het was een super avond! Jens heeft met Romy. En ik? Ik heb met Milou! Yess! Deze 4 maanden zijn nu al zo leuk, alleen Jake mis ik wel.

De week erna:

'Hey Jens, ik heb van je gehoord.' Zei een onbekende jongen. Ik draai me om. Ineens staan er 3 jongens voor mijn neus. 'En jij bent?' 'Ik ben Dex, en dit zijn Mason en Dean.' Zei Dex. Mason en Dean komen op mij aflopen. En ik bots tegen de muur op. 'Jij bent onze nieuwe vriend!' Zei Dean besloten. Ik keek hem raar aan. 'Morgen bij mijn huis, 14:oo.' Zei Dex. Hij gaf mij een papiertje. Er stond een adres op. 'Kom alleen!' Zei Mason en de jongens liepen weg.

Snel loop ik naar Milou, Lars en Romy. 'Kijk dit.' Zei ik met een brok in mijn keel. 'Is dit van Dex?' Vroeg Lars. 'Ja hoezo?' 'Blijf bij hem uit de buurt! Ik waarschuw je!' Zei Lars met een overtuigende stem. 'Ik wil niet dat je gevaar loopt Jens.' Zei Milou met een hele lieve blik in haar ogen.

Ik weet niet of ik moet gaan. Dex en zijn vrienden zien er stoer en gevaarlijk uit. Maar Ik denk wel dat ik ga. Maar 1 keer. Ik bel Lars op.
Ik: hee Lars. Ik ga denk ik gewoon 1 keer.
Lars: naar Dex en zijn vrienden?
Ik: ja.
Lars: het word dan niet 1 keer Jens, je zit dan aan ze vast.
Ik: ze lijken mij best aardig.
Lars: als je wilt gaan moet je het zelf weten, en als ik er wat gebeurd bel me. Ik sta voor je klaar!

Ik hang op. Oke morgen om 14:00 bij het huis van Dex. Ik ga mij maar klaar maken.

De DealWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu