Part 2: Dex

9 2 0
                                    

Oke het is 13:28. Hou je rustig Jens. Kom op! Je kan dit!

Ik pak mijn fiets uit de schuur, mijn telefoon stop ik in mijn zak. Zodat ik als er iets gebeurd snel iemand kan bellen. Maar er gaat niets gebeuren denk ik, hoop ik. Ik ga opzoek naar het huis van Dex al snel heb ik het gevonden. Ik bel aan. Mijn hart klopt in mijn keel. 'Mooi je bent er!' Dex trekt mij naar binnen.

Het is heel groot, en overal is het zwart. 'Zijn je ouders niet thuis?' Vroeg ik. 'Mijn ouders?! Die zitten in de gevangenis.' Dex begint te lachen. Ik moet hier weg! 'Uhmm... Ik denk dat ik maar ga!' Voorzichtig loop ik naar de deur. Ik neem een sprintje om weg te komen. Het lukt! Maar net als ik de bocht om kom rennen, komt Mason aangelopen. 'En waar ga jij heen?' Vroeg hij. "Naar huis!' Ik probeer me los te rukken, want hij heeft mij vast gepakt. Hij is sterk, te sterk.

Ik loop maar weer mee naar het huis van Dex. Hij duwt mij naar binnen, ze gaan zitten op de bank. Ik blijf staan. 'Kom je nog zitten of?' Vroeg Dex. Ik ging zitten, alleen dat op de grond. Echt niet dat ik dichter bij zou komen. Ze begonnen te lachen. Dex staat op, ik kruip in 1 bang om geslagen te worden. Dex schiet in de lach. 'Ik ga niet slaan makker.' Zei hij.

Na 5 minuten ongemakkelijke stilte begin ik met praten. 'Wat willen jullie?' Vroeg ik een beetje brutaal. 'Jou.' Zei Mason. 'Waarom?' Ik ging maar door met vragen. 'Omdat jij wel geschikt bent, en je wel durft en niet zo'n watje bent.' Zei Dean. Opeens voel ik dat mijn armen naar achter worden getrokken. Dex bind mijn handen aan elkaar vast. Achter mijn rug. 'DEX!' Schreeuw ik. 'Ja?' Vroeg hij op een arrogante manier. 'MAAK MIJ LOS!!' 'Waarom?' Hij word steeds arroganter.

Ze willen dat ik geld aan hun ga geven, en niet zo'n beetje ook. Nee gewoon dikke 200 euro. En ze willen dat ik verkeerde dingen ga doen. 'Dex ik ga dit NIET doen!' Zeg ik vastbesloten. 'Je zou wel moeten, morgen zelfde tijd weer hier, als je er niet bent betrek ik je vrienden erbij.' Hij begon gemeen te lachen.

Hij maakte mij los. Snel ren ik de deur uit. Ik hoor de jongens achter mij nog lachen. Snel bel ik Lars op. Ik raak helemaal in paniek. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Lars zegt dat ik niet moet gaan, maar dan komen mijn vriendin in gevaar. En straks ook Milou, en dat mag echt niet gebeuren!

POV Dex
'Wat willen we hem nou laten doen?' Vroeg Mason. 'Stelen, ontvoeren, mishandelen en trainen.' Zei ik. 'Trainen waarvoor?' Vroeg Dean. 'Voor de kost school, je kan er niet zo maar heen.' Ik begin te lachen. 'Dex gaat dit niet iets te ver?' Vroeg Dean. "Tuurlijk niet! Zolang wij het leuk vinden is het leuk, en je gaat meewerken of ik doe het ook bij jou! Begrepen?' Zei ik boos. Ik zag in Dean zijn ogen dat hij bang is. Hij heeft dus ook nog ff wat training nodig, hij is nu nog zo'n watje. Komt omdat hij net nieuw is. Maar daar komt snel verandering in!

De DealWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu