İstiklal Marşı

161 8 0
                                    

Merhaba..

Bugün ilk aylarda öğrendiğim bir bilgiyi paylaşacağım.. Çok şaşırmıştım duyduğumda, şimdi ise asla unutmam ..

Hepimizin bildiği gibi bir Milli Marşımız var.. Bu marşı Mehmet Akif Ersoy kaleme aldı.. Bu marşı yazan kişi nasıl vefat etti , hangi zorlukları yaşadı bilen var mı ?

Yok sanırım.. Lütfen , eğer internetiniz varsa bir belgesel bulun ve izleyin.. Mehmet Akif Ersoy'u en güzel anlatan Ahmet Yenilmez diyorlar.. Ben izlemedim ama eğer denk gelir izlerseniz eminim etkisi üzerinizden  uzun süre gitmeyecek..

Şimdi asıl konuya geçiyorum..

Garbın afakını sarmışsa çelik zırhlı duvar,
Benim iman dolu gögsüm gibi serhaddim var,
Ulusun , korkma ; nasıl böyle bir imanı boğar.
Medeniyet dediğin tek dişi  kalmış canavar!

Hepimizin bildiği bu kıta da bulunan 'ulusun' kelimesinin anlamı 'yücesin' demek değil mi ?

Hayır değil .. Burada kullanılan normal "n" harfi bu kelimenin anlamını "havlasın" olmasını sağlamıştır.. Biz Türklerin  alfabesinde " nazal n " diye adlandırdığımız bir harfimiz var.. Bu harf " ñ " diye gösterilir. Eğer  nazal n ile yazsaydı , büyük üstadımız kelimenin anlamı "yücesin" olacaktı..

Bakın bir harf nelere yol açtı.. 

°° Yazar Notu : Buradan benim sesimi  duyan insana teşekkür ederim.. Yanlışım olursa af oluna...

~ Küçük Bilgiler Büyük Düşünceler ~Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin