Bab 2

37 0 0
                                    

Aku hilang didalam lamunan.

"Woiii! Kau mengelamun ape giler ? Ke Korea dah ke weh? Sampai hati pergi tak ajak." Sergah Elin sambil menepuk bahuku kuat.

"Tak sempat sampai lagipun , ada orang giler pulak sergah tepi jalan. Terkejut beruk lah aku . Macam mana nak ajak kau." Aku membuat muka annoying.

"Kata aku la tuh." Elin bersuara

"Siapa yang makan cili , dialah yang terasa pedas . Padan muka." Jawab aku lagi.

"Kau kenapa wei? Termenung semacam je hari ni?." Tanya Elin.

Aku mengeluh dengan berat.

"Aku pening lah wei , pening dengan perangai seturn lelaki ni. Apa diorang ingat cinta ni senang-senang boleh beli dan jual ke ?." Keluh aku lagi.

"Maksud kau ape ? Kau cerita lah , nanti aku tahu lah , then aku bagi pendapat sama dekat kau . Pendapat aku kan semuanya boleh pakai . Bernas gituh." Jawab Elin dengan gedik.

Poyo nya minah sorang nih . Bernas apanya . Memusnahkan adalah . Tak kuasa aku nak ambil kira dengan pendapat kau kasi tuh. Bukan boleh buat pakai , menjahanamkan adalah . Ergghhh . Bisik hati aku.

"Takde apalah , aku cakap je macam tuh . Kau tengok lah sekarang nih . Yang si Mira tu pun cakap benda yang sama right . Frust kot dengan sikap laki macam ni. Jenis pentingkan diri sendiri." Jawab aku sambil mengeluh.

"Ohh , aku ingat ke kau yang frust tadi . Hehe . Sangsi jugak lah aku , setahu aku kau yang paling payah sekali nak dekat dengan lelaki ni ." Elin menjawab.

" Petang ni ada koko kan ? Kau nak pergi tak ?." Tanya aku kepada Elin . Saja nak alih topik. Nanti tak pasal kena makan lagi dengan si Elin ni.

"Ada lah wei , off course lah nak pergi . Giler tak pegi . Cikgu Khai datang kot hari ni. Tak sabarnya nak jumpa cikgu Khai hensem ni." Elin berangan.

Tak habis-habis berangan minah sorang ni. Bagi aku cikgu Khai tu biasa-biasa je pun . Lain lah kalau cikgu Khalifa tu . Hensem nak matii. Tak boleh move on lagi ni.

"Haa , berangan-berangan ! Dah sampai ke planet Pluto dah ke ?." Sergah aku.

Elin menayangkan giginya yang tersusun cantik.

"Tak salahkan kalau aku berangan. Kalau tak berangan macam ni. Apa lagi aku boleh buat . Realiti tak mungkin akan ku kejar." Elin membuat muka sedih.

"Tak payah lah kau nak berjiwang karat kat sini . Tak kuasa aku nak dengar."aku membidas.

Waktu sekolah sudah habis. Ramai pelajar dah bergerak meninggalkan kelas.

"Jom balik , aku lapar dah ni. Kita pergi makan dulu boleh . Seriously aku lapar . Perut aku pun dah berbunyi ni." Elin bersuara sambil tangannya diusap ke perut.

"Yela-yela ." Aku mengiakan.

Aku dan kawan-kawan berjalan sekali untuk ke Dewan Makan. Riuh mereka bercerita . Aku hanya memerhati lagak mereka seketika . Bahagianya mereka . Bagi aku dah cukup hanya melihat kebahagiaan mereka itu . Hati aku tenang .

Amira menyiku tangan aku . Dia memandang pelik muka ku. Kenapakah?

" Kau okey ke ? Kau tak sihat ke ? Muka kau pucat kot." Tanya Amira.

Yang lain turut memandang aku.

"Kau okey tak ?." Tanya mereka serentak.

Aku hanya mengangguk. Malas bersuara . Badan aku penat lain macam je hari ni.

×××××

DEWAN MAKAN

Riuh suasana meja yang aku duduk sekarang . Macam-macam yang diorang borakkan . Pasal lelaki la , cikgu hot sekolah la , pasal makcik dewan makan pun ada terselit sekali . Aku hanya mendengar tanpa sepatah pun aku menyampuk . Rasa malas nak sembang hari ni.

"Aku rasa kau tak okey ni . Makan pun sikit jer . Muka tu tak payah cakap lah . Pucat nak mampos. Kau tak yah masuk kelas prep la kejap lagi . Kau stay je bilik sakit tu . Okey ?." Amira memberi cadangan.

"Yela ." Aku mengangguk lemah.

"Aku temankan kau nak ? Risau jugak aku pun tengok kau macam ni." Sampuk Elin.

"Eleh , poyo kau Elin . Kata nak teman . Padahal kau nak pergi tidur kan . Baik kau mengaku lah weii. Taktik kau ni aku dah masak sangat dah weii ." Nik menduga.

"Hehe , sambil-sambil lah ." Sengih Elin lebar .

Dah agak dah . Masak sangat dah dengan perangai Elin ni . Minah kuat tidur , siapa tak tahu .

"Takpe , kau pergi jer prep okey . Aku okey . Aku rehat nanti okey lah nie . Kan banyak homework yang cikgu kasi tadi . Kau buat laa dulu . Nanti tak sempat pula nak buat . Aku dah buat setengah tadi . Tinggal lagi sikit jer belum siap . Kau pun belum sentuh pape lagikan? " aku menoleh kearah Elin.

"Okey laa , aku siapkan homework . Betul kan kau okey ? Aku risau laa kat kau nie . Pucat semacam jer muka . Dah laa tadi makan pun sikit je . " Elin menayang muka risau.

Aku angguk lemah menandakan aku okey .

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 02, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Cinta DustaWhere stories live. Discover now