Throwback : Love

73 8 1
                                    

" Sayang ... ! "

" Ha .. Ye kenapa bang ? "

" Abang nak pergi ke store nak kemas barang barang dalam tuh , serabut tengok . tau ? " Kataku kepada isteriku Eunji .

Aku dapat rasakan seseorang menarik narik bajuku . " Appa ... " Katanya .

Aku menoleh ke belakang . " Ish , terkejut appa , minjae nak apa ? " Tanyaku kepada anak lelaki Ku sorang ni .

" Minjae bosan lah appa ! Minjae tak tahu nak buat apa ! " Katanya .

Aku tersenyum . " Minjae pergilah bermain dengan kawan kawan minjae . " Kataku

" Kawan kawan minjae semua nak tolong ayah diorang kemas store rumah , so semua tak dapat main . "

" Kemas store ? Ni appa pun nak pergi ke store nak kemas "

" Harini hari store sedunia ke apa appa ? " Tanyanya lagi .

Aku mengeluh . " Ish .. Dah lah jangan banyak Tanya . ni nak tolong appa ke tak nak ? "

Dia mengambil beberapa minit untuk berfikir . akhirnya , " jomlah appa , lagipun tengah bosan tak buat apa apa ! Boleh lah minjae kemas mainan mainan lama minjae kat store . "

Aku menyapu nyapu kepala anakku sorang ini . Tak Ku sangka dia Sudah mahir berfikir dengan matangnya .

Aku perlahan lahan membuka pintu store . Aku pun mula mengemas barang barang dibahagian hadapan . Yang masih boleh digunakan aku simpan yang tidak lagi boleh digunakan aku keluarkan Dari store untuk dibuang .

Minjae pula mengemas mainan mainannya yang lama . Kira kira Lima Buah kotak besar , didalamnya penuh dengan mainan .

Sedang khusuk mengemas tiba tiba minjae memanggil namaku . aku menuju ke arahnya . " Appa ini gambar omma ke ? Kenapa nampak lain ? Oh , ini gambar omma masa kecik kecik dulu ye ? " Tanyanya .

Aku menghulurkan tangan . " Bagi sini appa tengok . "

Alangkah terkejut nya aku . gambar yang aku pegang ini adalah gambar Irene .

                         *throwback*
" Hiya baekhyunee ! " Panggil Irene

Aku menoleh . " nae ? "

" awak pergi mana semalam ? Dah lama tau saya tunggu awak dekat restoran tuh , tapi awak tak datang datang " Katanya

Aku menggenggam tangannya erat . " mianhae Irene , jeong-mal mianhae . Saya demam semalam harini juga . Saya nak call tak larat nak pegang telefon langsung . "

Tangannya terus hinggap didahiku , dia menyentuhnya . " Oh ! So hot ! Awak tak patut datang ke sekolah harini . Masih lagi panas . "

" Saya datang kerana awak " Kataku .

Dia kemudian menyapu muka Ku pula . " Hiya , baekhyun my love . I will always with you whenever you are . We will marry each other soon . But if , awak Dan saya tidak dapat bersama . awak jangan menangis ye ? Jangan sedih . Tapi ppalli move on okay ? Saya tahu awak kuat . "

Dan keesokan harinya , " V ! Nampak Irene ? " aku datang menghampirinya dengan senyuman .

Aku berhadapan dengan v , tahu tahu saja tangannya Sudah melekat di pipiku . Terasa pedih yang amat . " Kenapa v ? " Aku yang tadinya terduduk , bangun dengan perlahan lahan .

" Aku ingat kau orang first yang tahu tentang ni tapi tak sangka kau orang paling last tahu ! " Kata v

" APA ni aku tak fahamlah v ! Direct boleh ? " Kataku pula

Dia memberikan senyuman sinis . " Irene tuh Ade barah otak , kau tak pernah tahu ke ? Selama ni kau sapa bagi dia ? Selama ni kau dengan dia kau Jaga dia ke , dia Jaga kau ? Kau ni namja Cingu Jenis apa ? Lelaki tak guna ! Puas hati aku . "

Aku menumbuk muka v , " Cheat ! Cheat ! Liar ! Liar ! Kau penipu . Semalam aku baru bercakap dengan dia , dia lagi sihat . Selama aku dengan dia aku sering bawa dia ke klinik jika dia sakit dan doktor langsung tidak bercakap APA APA tentang barah okay ? "

" Kau tak fikir ke , dia dah barjanji dengan doktor supaya jangan bagitahu sapa sapa ? Kau tak fikir ? Kau tak fikir ke baekhyun ............. ! " jerit v

Sedang kami bergaduh tiba tiba datang sorang merempuan yang bernama yuju . " Baekhyun ... Harap kau move on ! "

Datang lagi sorang . " Baekhyun ... Hope cepat move on ye , jangan sedih sedih ! "

Datang lagi sorang . " Kesiannya baekhyun , ppalli move on ye ? Fighting ! "

Setelah dengar kata kata itu beberapa Kali , aku terduduk di atas jalan tar itu . " Aku tak tahu v , aku tak tahu " aku menangis dengan lebatnya . Aku memeluk tubuh sendiri dengan erat .

Kemudian v datang dan memelukku ." Aku mintak maaf sebab salah kan kau . Irene kawan aku , rasa geram bila kau tak tahu tentang dia . Terimalah baekhyun Irene Sudah tiada . "

                             The end
" Appa kenapa lama sangat termenung ? Minjae Tanya ni , ni gambar omma ke bukan ? " Kata minjae

Aku terus tersedar Dari lamunan Ku . " Bukan , ini gambar kawan appa ." Aku mengeluarkan lighter di dalam poket dan membakar gambar itu .

Kini aku Sudah menikahi eunji , hidup ku sangat bahagia dan aku sudahpun mempunyai seorang anak lelaki yang bernama byun minjae .

" Abang ... "

" Eunji ? Kenapa ? " Tanyaku . Eunji tiba tiba sahaja ada didepan mataku .

" Kita semua perlu ada kenangan manis walaupun ianya sudah lama berlaku " Kata nya

Aku tersenyum kemudian memeluk isteriku itu dan berbisik di telinganya " I LOVE U , eunji "

Shortstory : Throwback Where stories live. Discover now