extra kapitel

450 9 0
                                    

Sofias perspektiv

Jag drar handen igenom mitt hår. Jag öppnar skåpet och tar ut min dagkräm som jag sedan masserar in i ansiktet.
"Vad gör du?" hör jag bakom mig.
Jag håller upp dagkrämen så han ska se den, och strax efter kringlan sig hans armar omkring min kropp. Han kysser mig i nacken. Jag vänder mig om och möter hans gröna ögon. Jag kysser honom innan jag går ut ut badrummet. I vardagsrummet mäter jag Omar, Oscar och Ogges blick. Eller snarare Ogges eftersom Oscar och Omar är helt fastfrusna i sina mobilen.
"Få se här.." Mumlar jag och går fram till de.
"Du håller inte på med mobilen för det har slut ström" säger jag sedan. Ogge nickar och skrattar till. Jag ställer mig rakt och himlar med ögonen innan skratt slinker ut från min mun.
Jag hör hur vattnet börjar forsa från duschen i badrummet. Jag möter Omars blick.
"Hade inte vi nyss bråttom" mumlar Oscar med blicken fast i mobilen. Jag flinar. Jag sätter mig ner i soffan mellan Oscar och Omar.
"Nyss? För 20 minuter sedan" mumlar Ogge sedan och tar tag i Oscars mobil och låser den. Han kollar på Ogge surt och möter sedan min blick. Duschen stänger av sig och alla kollar förvånade på varandra.
"Aldrig har han duschat så fort i hela sitt liv" mumlar Omar.
Strax efter sätts duschen på igen. Ogge ställer sig uttråkat upp.
"Ska vi hitta på något"
"Men vi väntar på den där" säger jag och pekar mot badrummet.
Alla suckar samtidigt och ett leende sätter sig på mina läppar när jag kom på den briljanta idéen.
"Vi kan pranka honom" säger jag och skrattar till. Alla nickar fort. Vi började genast slå upp massa prank. Och kom tillslut överens med ett tillsammans. Duschen stängdes av och jag tar fort tag i den vita och röda papperspåsen med vitt pulver i. Jag flinar mot dom. Jag öppnar försiktigt dörren och jag möter Felix blick. Påser håller jag ur syn på honom. Han ler.
"Är du klart snart?" Frågar jag honom. Han nickar och tar tag i handduken som ligger på den vita kakelbänken.
"Jag tror inte det gubben" säger jag och tömmer hela påser på honom. Han skakar av sig.
"Jävla... VAFAN" säger han surt.
Han sliter ät sig papperspåsen och kollar på den.
"Mjöl!? Seriöst" mumlar han irriterat. Jag brister ut i skratt och tar min mobil ur bakfickan. Jag tar fort ett kort på honom och han skvätter mjöl på mig. Jag skriker till.
"Och hur fan har du tänkt jag ska få bort detta" säger han och drar fingrarna längst min överkropp.
Jag rycker på axlarna.
"Jag vet inte, det är inte mitt problem" skrattar jag och alla killar kikar in. De alla brister ut i skratt när de ser Felix. Han suckar innan han fort kommer emot oss och jag skyndar mig ut och stänger dörren.
Fyfan vad kul det där var.

Vem är han? F.sWhere stories live. Discover now