Setiap hari aku akan dapat satu sampul.Dan dalamnya ada satu video tape.Aku malas nak buka jadi aku biarkan je.Hari ni waktu aku nk pergi kolej,aku dapat satu lagi tape.Sekali lagi aku check,masih xde nama ataupon alamat pengirim.'Campur dgn hari ni dah 4 tape diorang hantar!'gumamku sendirian.
Setibanya aku di kolej,aku menyuruh Kwangsoo driver ku ambil aku pukul 3 petang.Tapi mcm biasa ahh ayat dya.Tak leh busy lah ape lah.Pelik kan driver sendiri Xleh datang ambik.Jadi aku akan balik sendiri.
"Yah Suho!kau taw x sekarang ni tengah kecoh pasal pembunuh bersiri berkeliaran sekitar kawasan kita!Perghh semalam aku dengar yg pembunuh tu pergi kawasan perumahan kau!"cerita Namjoon,BFF ku."Betul ke?aku memang xminat dgn bunuh bunuh ni.."kataku."Yah kau xcaya aq ke?"Namjoon bersungguh bercerita padaku."Bukan aku tak percaya kau,tapi--"
"3 Mei 2016-seorang warga emas dan seorang kanak kanak dijumpai mati di tempat kejadian di perumahan mereka di Seoul.Mangsa dikatakan telah dibunuh secara kejam.Menurut saksi kematian mereka berdua tidak diketahui sehingga ahli keluarga mangsa pulang dari luar negara untuk menziarahi mereka.Mangsa juga telah dibunuh sejak 26 Mei yg lepas dan pembunuhnya masih belum dijumpai."!terpampang sebuah berita mengenai pembunuh bersiri yg diceritakan oleh rakanku."Bro gua gerak dulu ah.."Namjoon sudah mahu bergegas keluar."Yah kau nk pergi mana?!""Yah kau tak taw ke hari ni prof bagi balik awal.Baiii aku balik dulu.take care broh,kalau kau jumpa pembunuh tu kau bantai dia taw!"Namjoon berlari meninggalkan aku didalam kelas.
Aku pulang ke rumah dan teringatkan cerita Namjoon dan berita pagi tadi.Tiba2 aku tersedar.Aku berlari ke bilik dan mengambil semua tape yg aq dpt dan memeriksa tarikhnya.Aku mengambil tape yg first aku dapat.
'26 Mei 2016'.Aku mula getar lutut dan mula memasangnya.Aku dapat melihat pembunuhan seorang warga emas dan seorang kanak² dibunuh dgn kejam.Video tu bagaikan ada org yg merakam dari jarak yg dekat.Selepas pembunuh itu selesaikan kerjanya,dia berlari keluar dari perkarangan rumah tersebut dan masuk ke halaman rumahku.Aku semakin keliru dan takut.Aku mengambil kesemua tape dan check tarikhnya.Aku terkejut.'26 Mei 2016'
Fikiran aku semakin tak keruan.Aku mengawal diriku agar bertenang.Aku menguatkan semangatku dan membuka tape yg kedua.Aku dapat melihat pembunuh itu memasuki kawasan rumahku dan aku dapat mendengar bunyi Yoko,anjing ku menyalak nyaring tetapi hanya sementara.Aq melihat dia membuka pintu belakang rumahku.Dan dya mencampak sesuatu ke dalam stor.
Aku mengeluarkan tape kedua dan menuju ke arah storku.Aku dapat melihat baju hudku yg berwarna blueblack itu dipenuhi darah yg sdah kering.Aku menelefon Namjoon.
"Yah Namjoon!Aku nk kau datang rumah aku sekarang!""Yah Suho!Apahal kau ni?Pembunuh tu pergi rumah kau ke?""Datang je la"
Aku menutup telefon dan menunggu Namjoon di perkarangan rumahku.Jiran sebelahku Chanyeol asyik menjauhkan diri daripada ku.Mungkin sbb adiknya Baekhyun,junior aku dan adik angkat Namjoon menghilangkan diri sejal seminggu yg lepas.Ntah ape sebbnya aku pon tak tahu.Tak lama kemudian Namjoon datang dan aku menceritakan segalanya.
"Yah Suho aku nk tengok tape tu.."Namjoon meminta untuk melihat tape tu."Follow me.."Aku mengajaknya naik ke bilik ku.
S.k.i.p
"So sekarang kau taw kan apa masalah aku?!Sebab kau dh tgk semua tape yg aku ada."aku hanya melihat anak matanya."A.....a..aku tak faham.."Namjoon cuba untuk berdalih."Haish kau ni..Tdi kau cakap kau faham!"
Namjoon mula gelabah dan ingin lari keluar daripada bilik Suho kerana apabila dia menonton tape terakhir tadi,jelas kelihatan Suho ialah pembunuh bersiri itu.Di dalam tape itu dia melihat Suho sedang membawa plastik yg didalamnya berisi kepala Baekhyun,adk Chanyeol dan juga adk angkat Namjoon.Namun tuah tidak melebihinya kerana dia terlebih dahulu ditarik.
"Aku dh cakap aku xsuka bunuh² ni..sayangnya kau kat aku kan?"Suho terus membelah dada Namjoon dan mengambil semua organ dalamannya.
"Good bye my dear friends..."
Jgn malu...saya taw ramai yg xpaham...sebenarnya Suho berlakon je yg dya xtaw pasal pembunuh bersiri tu..sbb dya xnk kantoi..mcm kita la bila buat salah xkan senang² nk mengaku enn..kenapa dya gelabah time dya tgl tarikh tape tu..dya takut kantoi la..pastu dya bunuh anjing dya sbb apa..anjing tu menyalak je..Suho takut jiran jiran dya bangun...klaw xpham tanya.. jgn malu..
#vote