「1」

9 0 0
                                    

Third person p.o.v

Hyerin mencapai beg sandangnya sebelum meluru keluar dari biliknya. Dia menuruni tangga sambil menyanyi kecil.

"Jeon Hyerin, nak pergi mana tu?" Dia menoleh ke arah eomma-nya yang sedang membuka sarung tangan getah berwarna merah jambu.

Hyerin menggaru kepalanya yang tidak gatal. Sejujurnya dia pun tidak pasti.

"Hyerin ingat nak pusing-pusing kat area ni. Saje nak explore apa yang ada kat sini.. Boleh tak?" Dia memegang lengan eomma-nya.

"Ermm.. Pergilah. Hati-hati jalan tu. Jangan balik lambat sangat. Pastikan Hyerin dah ada kat rumah sebelum pukul 7, ok?" ujar Pn. Nara sambil menyepahkan(?) rambut anak gadisnya itu.


"Ai ai chief!!" Hyerin yang teruja terus berlalu ke pintu utama rumah mereka sambil berlari. Usai memakai kasut Converse berwarna biru muda miliknya, dia berlari-lari anak keluar dari pagar rumahnya.

Dia menghirup udara segar acah seperti pendaki gunung yang baru tiba di kemuncak gunung.

Hyerin p.o.v

Ok Hyerin, sekarang ni kau nak pergi mana? Dahlah kau baru je sampai kat tempat ni semalam. Tapi cantik jugak kawasan perumahan baru aku ni. Pandai eomma dengan appa aku pilih.

Tanpa hala tujuan aku terus berjalan melalui laluan pejalan kaki. Agaknya dah berapa ribu lalat dah masuk mulut aku sebab aku asyik ternganga tengok design rumah-rumah kat sini. Unik.

Sedang aku berjalan dengan aman damai, tiba-tiba aku rasa badan aku tertolak ke depan. Dan aku jatuh tersembam ke depan. Watdehek mann...

"Woi, apa masalah kau?" Ok, agak kurang ajar ton suara aku tu. Terlepas ok, ter.. Aku berdiri balik sambil mengibas habuk dari baju aku. Cis, baju favourite aku ni dah kotor..

____________________
____________________

{+} Wassup fam😎 Huehuehuehue... New ff from mehhh.. Pelijeu vote and comment sebab author kesunyian dan kesepian di sini~ 🙈💃💃

SKETCH » mingyuWhere stories live. Discover now