Hello! Gary jumpa aku sekejap, aku ade hal nak bincang dengan kau...Sehun tiba di Fanber Cafe untuk berjumpa dengan Gary...pelayan mengambil pesanan dari Sehun yang sedang menunggu....Coffee satu , suara dari mulut Sehun....sila ambil pesanan anda di kaunter sebentar lagi...kata pelayan tersebut. Sehun pun menunggu ketibaan Gary di meja yang sedia didudukinya...
"Pesanan meja 12" kedengaran suara beserta loceng di kaunter...
Sehun berlalu pergi ke kaunter untuk mendapatkan minumannya....apabila pusing untuk kembali ke mejanya.Dia telah melanggar seorang wanita yang tidak dikenalinya dari sisi kanannya, ketika menoleh ke belakang...Auch,ahh panasnye..kata wanita tersebut ...... 죄송합니다
(joesonghabnida/ maafkan saya)kata Sehun....Wanita itu hanya mendiamkan diri sambil membuat muka blur....Sehun:Awak dengar tak yang saya dah mintak maaf...
Wanita (Jihyo):Dengar dengan bermuka blur lagi
Sehun:So kenapa tak der respon???
Wanita(Jihyo): Awak dah mintak maafkan dah kan...saya nak cakap ape lagi sambil marah...
Sehun: Cakaplah "okey saya maafkan"ker!!!"takpe,saya okey"ker....ape ker....
Wanita(Jihyo):Habis tu dah nampak macam nie nak kata okey lagi ker.....dah tahu tapi buat2 tak tahu...
Sehun:Orang dah mintak maaf... cukup baiklah tu...die boleh pulak nak tengking kita balik .....kalau tahu tadi aku belah jer.... Tak yahlah aku nak membazir suara aku nie...
Wanita(Jihyo): Tadi dah suruh orang cakap... pastu nak marah pulak kenapa???
Sehun:Cara awak menjawab persoalan tu kurang sopan....tahu x.... kau nie perempuan ker singa...
Wanita(Jihyo): Cakap baik sikit eh....kau rase depan kau nie haiwan ker...kau nak cakap macam tu....rase kat dalam zoo ke sekarang nie...Pelayan restoran tersebut mengadukan hal itu kepada tuan kedai sementara mereka masih bertengkar....
Apa yang bising2 nie kata pemilik cafe tersebut(Jessica)...
Kalau nak bergaduh sila keluar dari sini...Di sini bukan mahkamah untuk menegakkan keadilan masing2.....
Jessica: Apa kau buat kat sini???(sampai terpinga2 sama ada mahu senyum atau menahan malu atas perbuatan rakannya itu )...
Jihyo :Nie tengok mamat nie dah langgang orang cukup baiklah aku nie... sebab tak marahkan die....nie tak die yang langgar,tapi die yang marah orang balik...
Jessica:Die nie pelanggan aku...takkan lah aku nak marah die....sambil berbisik di telinga Jihyo....
Jihyo:Habis aku nie bukan pelanggan kau??...(berbalas ke Jessica)
Jessica: Kau tu lain...dah2 mintak maaf kat die cepat.....(berbalas ke Jihyo sambil menolak2 bahu si Jihyo)
Jihyo: Aku tak nak mintak maaf kat die(mengeluarkan suara dengan kuat)... apesal pulak... die yang buat salah kat aku ....lalu pergi meninggalkan mereka .....
Jessica: Maafkan kawan saya ye encik....sambil menundukkan sedikit badannya...
Sehun:Masih memandang kelibat wanita tadi....dengan perasaan yang marah....lalu pergi munuju ke meja yang dudukinya tadi..Beberapa minit kemudian.....
Gary tiba di cafe tersebut dan mencari meja yang diduduki oleh Sehun.....Gary: Hai!! Sehun....
Sehun:masih termenung memikirkan hal tadi....
Gary: ape hal kau nak jumpa aku hari nie.....
Sehun: temenung....lalu ditepuk sedikit bahunya oleh Gary..
Gary:Hoi... ko nie kenapa???
Sehun: Aku masih tak puas hati dengan perempuan tadi tu....
Gary:Perempuan mana lak nie...Dari tadi.... kite dua jer kat sini...yang aku tahu dari tadi kau termenung jer ....mana ader kau jumpa perempuan mane2...
Sehun:Kau dah lah datang lambat...tak tahu citer, kau diam
Gary:Macam mana aku nak tahu citer.... kalau kau tak cerita....citerlah sikit...
Sehun:Ahh... malas lah aku.....
Gary:Citerlah.....
Sehun:Camnie citenye tadi.......Gary memotong percakapannye ...
Gary: Tadi kate tak nak citer.... pastu sekarang nie nak cakap pulak....
Sehun: Ahh ...kau nie malas lah aku nak cerita....
Gary:okey2 sambunglah cerita balik....Beberapa minit setelah menceritakan perkara yang sebenar....
Gary: Memang patut pon kau marah kan die...cakap dengan wajah yang serius...
Sehun:Kalau ye pon tak yah lah muke kau tu serius sangat....(muke marah)
Gary:okey2
Sehun:Kau pon tahu kan aku tak suka orang yang perangainya menyakitkan hati...kan...pergh aku dah cakap baik2 ...die jawab macam...hish ai...aku tanye jer,so jawab lah baik2
Gary:Kau tahu tak siape nama perempuan tu...
Sehun: Entah.... aku dengar macam hiu...hyo...haa Jihyo lah.... nama die kalau tak silap akulah.....aku dengar masa kawan die tu panggil....camtu lah sebutannye...kalau tak silap aku
Gary:Nombor die... ader tak...
Sehun: Aku gaduh dengan die.....bukan nak couple dengan die nak mintak itu..ini...Pergilah tanye kawan die tu ,pemilik kedai tu.....
Gary:Okey.... jap ehh tunggu...
Sehun:Haish....ko nie Gary....memang tak sedar2 ....dari dulu sampai sekarang.... same jer...kaki perempuan betol....
Gary: Setelah mendapatkan nombor telefon Jihyo....die kembali ke tempat duduknya semula.....(sambil menayang-nayangkan nombor yang diperolehnya)
Kau tak nak ker Sehuuunnnn....
Sehun:Tak ingin aku....perempuan macam tu....
Gary:Jangan menyesal...... kalau aku dapat die....kau jangan nak jealous....
Sehun:Ambillah....I don't care
Gary:Kalau aku dah dapat die.... kau jangan nak rampas....
Sehun: Whatever...
YOU ARE READING
Ishh! Kau Lagi
FanfictionSehun adalah anak orang kaya yang tak kesah berkawan dengan orang yang taraf kehidupannya berbeza dengannya.Tapi berbeza dengan perangainya yang satu nie....bersikap agak sombong jika baru berkenalan dengan orang yang perangainya agak menjengkelkan...