Di FLAVEER CAFE.
"Omma,shinhye pergi kerja dlu ye. Omma tutuplah dulu cafe ni buat sementara waktu lgipun tkda spe nk jaga." kata Shinhye sambil memakai kasutnya. Lantas,ommanya menutup cafe itu dengan segera.
Di Hospital Yeseong.
Para pekerja dan kakitangan di Hospital itu mengucap selamat pagi kepada Shin Hye.
"Shin Hye eonnie!! Lama tk jumpa. Bogoshipoyeo!" kata Dahyun sambil memeluk erat badan Shin Hye. "Nae, nado bogoshiposo" kata Shin Hye sambil mengusap-usap rambut Dahyun itu dngn lembut.
Pada masa yg sama, Sehun dan rakannya iaitu Suho datang menghampiri Shin Hye.
"Noona! Lama noona menghilang,noona pgi mana?"- jerit Sehun. "Eh kamu ni takpayah la jerit2,bisinglah. Noona tk pgi mana2 pun,just jaga cafe omma je buat sementara waktu sbb tkde org nk jaga." - balas Shin Hye."Maklumlah noona, dia ni mmg slalu bising. Suho pun fhm prasaan noona,kesian pulak noona sorang2 je yg jaga." - balas suho sambil mengangguk angguk kepalanya dan menepuk bahu Shin Hye,menunjukkan dia berasa simpati terhadap Shin Hye.
Tiba2 Dr.Lee dtg dan menyuruh semua pekerja melakukan tugas masing2 dengan segera tanpa berbual2 kosong.
Manakala di Hyun-ddang Ent, Kai berehat dan berbaring di atas sofa sambil menonton televisyen di bilik pejabatnya selepas kerjanya selesai. "Hmmmm aku nk buat apa ni? bosanlah asyik tgk TV je. Kerja pun dh habis,nk buat ape ye. Hmmmmm balik je lah?"
Driver Kai pelik akan sikap Kai yg selama ini tidak pernah pulang awal dan tiba2 ingin pulang ke rumah ommanya. Biasanya Kai pulang ke rumahnya sendiri.
Selepas sampai di hadapan rumah ommanya,kai segera masuk ke dlm rumah itu dan memanggil ommanya.
"Omma! Kai dh balik ni, omma eodiseo?"-jerit kai.
"Eh kai? Knp tiba2 je balik tak bgitau? Eh kejap2, and knp plk balik awal ni? Tak kerja ke? Bukan ke krja kt pjbat tu bnyk lagi yg belum selesai? Oh! Omma tau !mesti ponteng kerja kan?" -balas ommanya."Apa omma merepek ni? takdelah. Tulah kai pun pelik knp sikit sngt kerja yg kai dpt harini, biasanya bila dah jadi CEO kerja makin bertambah tapi ni makin berkurang? Lagipun kai taktahu nk buat apa kt office tu so Kai balik jelah,mana tau omma masak makanan favourite kai 😂" - balas kai sambil tersengih sengih.
Tekaan Kai itu mmg tepat,ommanya mmg sedang masak makanan kegemaran Kai. Lalu ommanya mengajak Kai makan bersama sama.
Selepas sudah selesai makan,Kai meminta izin ommanya untuk pulang ke rumahnya.
Sampai sahaja di rumahnya, dia terus menghempaskan badannya ke atas katil dan tanpa disedari dia telah terlena tidur.
Keesokan paginya ,Kai bangun dari tidur dan terus menelefon untuk memberitahu kpd pembantu peribadinya yg dia tidak dpt hadir ke office pada hari itu kerana dia berasa lenguh badan dn tidak sihat.Lalu dia pergi ke Hospital dengan segera.
Tiba di Hospital, dia terus meminta rakannya, Suho untuk memberi ubat yg sesuai.
"Kau demam ke apa ni? tak panas pun." -kata Suho sambil meletakkan tangannya di dahi Kai.
"Entahla, aku just lenguh2 badan je tpi rasa mcm tak sihat pulak"-balas Kai.
"Sepatutnya kau tkpayah dtg Hospital pun tkpe, rawat sndiri je. Kau kan Doktor hahahahaha" balas Suho.
"Boleh tk kau tkpayah cerita psl doktor2 ni,aku serik dh"- balas Kai.
Muka kai tiba2 berubah menjadi serious. Dia mmg tdk suka jika dirinya digelar sebagai doktor.
"Ok la,aku gurau je. Rilex lah, nah ambil la ubat ni ,nanti rasa lenguh tu hilanglah." - balas Suho.
"Sebenarnya aku dtg sini bukannya nk mntak ubat ke apa. Setakat lenguh badan je pun nk pakai ubat segala hahaha. Nanti aku rehat ,ok la ni." - ujar kai.
"Nanti aku tolong urutkan kau ye hahaha. Habistu kau dtg sini buat apa? " - Tanya Suho.
"Emmmm, sebenarnya aku......
TO BE CONTINUED
{ so how? agak2 boleh bagi brp star for first part ni? hahaha ;) . Sorry sbb pendek and membosankan haha. I will update for part 2 later, so stay wait ya? Thankyour for reading and also follow me ! Dont forget vote too! 💕 }
YOU ARE READING
CREER
RomanceSIPNOSIS Kim Jong In atau lebih dikenali dngn nama pnggilannya iaitu "Kai". Dia seorang yg berkerjaya tinggi, peramah,rajin dan sebagainya. Dia bercita2 untuk mnjdi seorang doktor namun harapannya itu tidak tercapai ats sbb2 tertentu. Kini, dia tela...