first meet

153 7 4
                                    

♡Elizabeth POV♡
Hai semua! Nama aku,Elizabeth Moretz. Umur aku 15 tahun. Haah,dak pt3. Diam la kau. Sorry,tapi aku ni mmg kasar sikit orgnya. Tapi tak bermakna aku tak ayu kay!!hehe acah je😉Now aku tgh otw pergi sekolah.Hari ni hari pertama masuk sekolah after dah dekat dua bulan cuti. Aku masuk kelas pertama which is nama kelas tu 3 Angel. Maybe kitorang macam angel tu yang nama kelas angel. Haha,again,aku joke je. Hambar en?cia cia cia

"Eli,kita dah sampai.Goodluck. Tahun ni please jangan main2. Papa nak Eli jadi pelajar cemerlang ok?"nasihat papa aku sebelum aku salam and terus keluar dari kereta.

"Ya,Eli akan belajar sungguh2"
Aku malas nak dengar nasihat actually pagi2 ni.takde mood jadinya.

Lepas tu aku terus masuk pagar sekolah. Aku datang awal sangat so tak ramai sangat yang dah datang sekolah. Sambil tunggu kawan2 aku datang,aku pegi kantin nak breakfast. Yelah,aku en datang awal,kau pikir sempat nak breakfast ke.
Sampai je kat kantin aku beli sausage yang 2 in 1 . Haha act ada dua sausage dalam 1 plastik. Lepas tu,aku duduk kat salah satu meja kat situ. Apa lagi?Makan la. Sambil makan tu aku baca buku cerita yang aku suka iaitu buku 'When I was A kid' korang pernah baca buku ni?best!!

"Woi,makan tak ingat orang lain dah nampak"sapa bestfriend aku. Damia Tochiro. Nama keluarga dia pelik sikit sebab ayah dia orang Jepun. Tapi muka dia tak ikut ayah dia. Ikut mak dia. Mak dia orang Malaysia kacuk arab. So muka dia pun ada la sikit2 cam orang arab. Kening dia tebal.Anak Mata dia warna coklat .Badan dia ramping and dia tinggi sikit dari aku. Dia ni sekelas ngan aku. Kitorang rapat dari darjah 4. Time tu dia baru pindah dari Jepun so dia ni macam kera masuk jamban hahaha gurau je. Aku gi la tegur dia. Start situ la dia ni asyik nyemak ngan aku. Ceh2 gurau je.

"Mestilah. Makanan ni sexy. Tak macam kau. Sape je nak"kitorang ni memang ganas antara satu sama lain .

"Eh ada!!Acik cleaner tu dia minat kat aku!Muka dia pon boleh tahan. Macam orang jual karpet. Eii hensemnya."act dia gurau je. Kitorang memang selalu bergurau macam ni.

"Untungla ada orang minat kat kau. Acik cleaner lak tuh. Jeles aku"aku join merepek ngan dia.

"Ha dah2 lah tu kau merepek. Jom ah gi dewan. Perhimpunan nak start dah. "Ajak Dam

Aku je yang panggil dia Dam sebab nak panggil dia Mia macam tak sesuai. Dahla dia ni ganas. Kau bayangkan orang ganas pastu nama dia Mia?what the hell???
Dia pun okay je even orang lain panggil dia Mia.

"Ha jom jom. Aku pun taknaklah berduaan dengan crush kau kat sini. Kang marah"kata aku sambil jalan berlalu pergi dari kantin. Sebelum tu kitorang terjumpa acik cleaner kat depan kantin. Terus aku cakap kat acik tu
"Acik!Dak tepi saya ni suka acik!Tahniah!"lepas tu aku terus pecut sebab takut kena pancung ngan minah ni.

"You madafaka!!!!Come here!!!!!!!!!!!!!!" Jerit dia sambil kejar aku. Time tu takda budak lain kat situ. So dia pun carut jela. Kalau ada orang lain,dia kawal perasaan nak carut dia tu. Jaga imej katakan.

Time aku tengah lari tetiba la aku boleh pulak tak perasan aku terlanggar dinding. Eh!bukan dinding la!Dada orang!Bapak keras!Aku tengok orang yang aku langgar tu. Sekali tengok muka,Danial??!!

"Sorry weh sorry!serius tak perasan. 😣😣😣"aku mintak maaf cepat2 sambil buat muka comel.

"Ish,lain kali tu jaga mata sikit. Kau pikir koridor ni track lumba ke apa?huh"kata dia sambil berlalu pergi.

Hek eleh. Kalau tak sebab minah tu aku pun tak hingin nak langgar malah terserempak ngan kau tahu tak!Harap je handsome tapi mulut puaka.

Sekarang aku rasa aku dah jauh dari minah tu. Aku terus masuk dewan. Baru je nak duduk,rambut aku kena tarik dari belakang. Aku pusing,minah cleaner ni lagi!!!!!

"Dam sorry weh aku gurau je do..Ala rahsia kita2 en benda tu. Bukannya ada student lain pon. Kau jangan risau"aku pujuk dia sedaya upaya. Lepas tu baru dia lepaskan rambut aku. Pergh..hampir tertanggal kepala aku. Kang tak pasal2 bocor rahsia yang aku ni penanggal. Hahaha gurau je k

"Kau buat lagi memang aku jodohkan kau dengan Ricky!!"ugut Dam.

Main ugut2 lak..dahla Ricky tu nerd ada ke nak jodohkan aku ngan dia. Tak patut punya budak.

"Yela2..dah jom duduk"aku ajak dia duduk sebab malas nak dengar bebelan dia.

¤skip perhimpunan¤

"Wei!!!!!!!aku tak sama kelas ngan kau doh😢😢😢😢😢😢😢😢" aku meraung tetiba even aku dah tau lama aku tak sama kelas ngan dia.

"Ala lek ah. Cam pondan ah kau ni. Tak sama kelas je..kalau tak sama sekolah lagi teruk"dia pujuk aku. Haah,tu cara dia pujuk. Ganas en?

"Hmm.. tsk tsk..tapi nanti aku nak borak ngan sape😟😟😟"kata aku.Serius,aku tak suka berpisah ngan bestfriend aku. Nampak tak betapa penyayangnya aku.

"Hek eleh,borak ngan classmate kau la. Takkan ah nak suruh kau borak ngan Ricky. Tapi kalau kau sanggup,apa salahnya" balas Dam

"Eii yela2!!!lain kali tu belajar la pandai2 boleh masuk kelas sama"balas aku

"Oh kau nak cakap aku ni bodoh ah?sini kau"kata dia sambil cubit pipi aku. Sumpah sakit gila macam ketam yang cubit.

"Ow ow ow!!!!!!!!woi sakitlah!ye ye aku mintak maaf!!"pastu baru dia lepaskan. Aku rasa pipi aku dah bengkak dah.

"Eh awak apa duk borak situ lagi?pergi masuk kelas sekarang!"tetiba ada cikgu datang marah kitorang.

"Baiklah cikgu. Jom wei"kata aku sambil berlalu pergi dengan Dam.

¤skip kat dalam kelas sendiri¤

Aku pilih tempat yang kosong and yang tak ada deskmate lagi. Lagi bagus duduk sensorang daripada duduk ngan orang tah pape. Aku bukan suka sangat bergaul ni.

Then guru kelas pun masuk. Semua berdiri and ucap selamat pagi and then kitorang duduk balik.

"Okay semua,cikgu nak rombak tempat duduk kamu. Cikgu nak kamu duduk sepasang!Takde sorang2. Dalam sepasang tu mesti lelaki dan perempuan. Tak boleh satu gender je. "Pergh annoucement cikgu serius ganas!aku baru nak hidup aman duduk sorang2.

Maka orang lain pon dipasangkan la dengan pasangan mereka. Muka semua tak puas hati. Ada yang malu. Ada yang gedik,maybe dia dapat duduk sebelah crush dia. And sampaila giliran aku yang tinggal sorang2 kat belakang. Tetiba ada budak baru masuk kelas. Pergh,selamba badak je masuk tak bagi salam.

"Good morning,cikgu. Sorry saya lambat,tadi perut sakit. "Ha tau pun cakap good morning.

Aku tengok muka dia. WTH?! Danial doh! Eii!!

"Herm takpe2..ni sekarang ni kitorang tengah rombak tempat duduk. Memandangkan tempat lain dah penuh,awak duduk tepi Elizabeth sebab sebelah dia je yang kosong. " arah cikgu.

Terbuntang mata aku. Redho jela. Dia tengok tempat duduk sebelah aku and terus jalan gi duduk sebelah aku. Tapi yang peliknya,dia tak pandang pon aku. Kenapa ek? Maybe aku ni hodoh kot. Takpe,single boleh hidup apa!
~bersambung~

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 16, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Banana LoveWhere stories live. Discover now