chapter 7

2.8K 146 49
                                    

sorry sbb author lama dh x update..mianhae..semua..

jihyo:ppali!!
baekhyun sudah semakin hampir dek terlalu cemas jihyo segera bangun.dia hendak ketempat lain.tetapi jin memegang tgnya.baekhyuun yg sudah smpai nmpak jin memegang tgn jihyo..api kemarahan baekhyun meningkat..membara melihat namja itu memegang tgn buah hatinya..
jihyo:jin..lepaskan sya nnti baek..
jin:ah..wae..sya rindu awk lah..*peluk jihyo*
baekhyun:*tumbuk jin*kau!jgn sentuh dia!
jin:yah!kau ni siapa!

jihyi sudah mula takut akan baekhyun yg mula marah dia takut jin dicederakan..
baekhyun:kau nie!!*tumbuk jin*
jihyo:baekie ah..sudah..la.*rayu jihyo*

dek kerana suara lembut jihyo memukau hatinya baekhyun berhenti memukul jin..dibawanya jihyo pulang ke rumah..

jin://siapa dia?knp dia dgr ckp jihyo?knp jihyo kelihatan takut? mesti dia baekhyun! x guna!kau buat jihyo aq.jdi mcm ni!!//

*******
baekhyun membawa jihyo masuk kebilik..jihyo duduk di atas katil dgn penuh ketakutan..

baekhyun:mulai harini kau! x.payah sekolah!!*suara kuat*
jihyo:*terkejut*n..n.nae..
baekhyun:*peluk jihyo*mian chagi ah..oppa x sengaja tengking chagi*kiss pipi jihyo*
jihyo:x..x..x.apa..
baekhyun:okay..nnti turun makan..ye..*kiss lips jihyo*

baekhyun keluar dri bilik tersebut..sejurus baekhyun keluar jihyo terus menangis..
jihyo://omma.appa selamatkan hyo..jin..jebal hiks..hiks//*menangis*

**********
seorang lelaki misteri kini berada didepan rumah agam milik baekhyun..dia.berdiri di situ dgn smirk nya..seseorang dtg kearahnya..
??:boss.are.we going to start now?
xx:yeah..now go to the first plan..*smirk*
??:nae..

org suruhan kpd lelaki misteri itu pergi ke dlm van yg dipenuhi dgn alat2 yg canggih..alat untuk memecah masuk rumah dan sabaginya ..van itu tidak ubah seperti pusat computer yg bergerak..dek kerana terlalu bnyak computer,laptop,radas.dan sebagainya..org suruhan itu masuk kedalam van..dia pergi ke arah seorang lelaki yg pakar dlm IT..
???:mulakan sekarang
##:nae..*mulakan kerja*

*******
kelihatan baekhyun dan jihyo sedang makan di ruang makan..suasana menjadi riuh tatkala lampu terpadam..

baek:wae?! ni!buka lampu sekarang!
jihyo:b..b..baekhyun knp ni?*takut*
baek:jgn takut chagi..

ARGHHHH!!!
kedengaran suara jihyo menjerit dgn nyaring sekali apabila seseorang menerkup mulutnya dgn saputgn..jihyo pengsan..namja itu terus membawa jihyi keluar..

baek:jihyo!!*cari jihyo*

dlm keadaan yg gelap..itu menyusahkan penglihatan baekhyun untuk memcari jihyo..

PAPP!

kepala baekhyun diketuk kuat..sehingga pengsan..
namja itu membawa merela keluar

??:boss we..get them..and know.what?
xxx:bring them to the 'star labs'
??:*angguk*

********
di Star labs..

baekhyun perlahan lahan membuka matanya..alangkah terkejutnya dia apabila melihat dia di dlam sebuah makmal..dan diikat di atas katil. dia cuba melepaskan diri..

xxx:dh bangun?seronok tido?*smirk*

baek:kau!!NAMJOON?!

namjoom:yeah..this is me..why terkejut?

baek:knp?kau tngkap aq!!? apa.kau nak!!

baekhyun sudah marah .dia meronta ronta supaya dilepaskan..

namjoon;huh?not that easy..ingat kau boleh terlepas lagi?x..dan x akan..

TBC
omg?!..siapa namjoon..dan knp dia tngkap baek?mana jihyo? who is sehun sebenarnya?apa maksud namjoon x boleh terlepas lagi?..

how is my new cover?

tunggu next chap okay..muahh.love all my readers

well exo nk comeback bulan june..i hope that our layie(lay)/zhang yi xing recovered ..
#pray4lay

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 29, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

the physco loveWhere stories live. Discover now