Tepat pada pukul 12 malam , lahir sepasang kembar berlainan jantina . Kembar lelaki diberi nama Syed Ryoulia manakala kembar perempuan bernama Amy Ryoule . Pasangan kembar 'Ryou' ini telah dilahirkan oleh ibu tunggal yang berkacukan Jepun - Melayu dia juga merupakan pereka fesyen yang tersohor di Malaysia , Amira Reina
........
Pemandu yang memandu Bugatti Veyron memarkir kereta di halaman rumah Banglo tingkat tiga . Di Malaysia hanya 5 orang memiliki kereta Bugatti Veyron termasuklah Amira .
Pemandu itu keluar seraya membukakan pintu kereta di belakang untuk memberi laluan kepada cik Puannya .Dia menunduk sedikit bagi menunjukkan tanda hormatnya kepada Amira sambil berkata
" Puan , ada apa-apa lagi yang puan mahukan ? Saya sedia membantu "
" Saya nak awak batalkan meeting dengan semua pelanggan and selama sebulan ni saya just nak berehat and jaga anak saya , awak faham tak pak Mail ? "
Pak Mail yang memandang Amira yang mendukung dua orang anaknya itu hanya sekadar mengangguk tanda memahami .Sewaktu Amira berjalan masuk ke rumanya . Dia memanggil pembantunya Nona dan Nani .
" Nona saya nak kamu letakkan anak-anak saya di bilik saya " . Dia menghulurkan kedua-dua anaknya pada Nona.
" Nani ! Sediakan makan untuk saya ! Now "
" Baiklah Puan " jawab NaniAmira masuk ke dalam bilik air dan membersihkan dirinya .
Amira melihat dirinya di cermin.
Umur Amira 28 tahun walaupun begitu dia tampak seperti remaja belasan tahun . Dari bawah hingga ke atas semuanya sempurna .Struktur wajah Amira berbentuk bujur dengan tulang pipi yang agak ke bawah sehingga tidak memerlukan pembedahan plastik , berambut coklat caramel, bulu mata yang panjang dan tebal , kening yang ada pada Amira sudah cukup sempurna tidak perlu dicukur atau dilukis balik , bermata hazel atau merah kecoklatan .Warna mata hazel sangat umum di Amerika dan Eropah sementara di Afrika , Timur tengah dan orang - orang Asia jarang berlaku . Maka mata Amira sering dijadikan perhatian . Bukan sahaja jelita , dia juga mempunyai badan yang diimpikan setiap wanita kurus tapi tidak kurus seperti lidi . Malah dia ialah antara wanita pereka fesyen muda yang berjaya . Amira mempunyai beberapa butik di Putrajaya , Singapura dan Filipina .
Namun dia sentiasa bernasib malang apabila bersama lelaki. Masih segar diigatannya lelaki pertama yang berjaya mencuri hatinya . Amira begitu sedih apabila lelaki yang dia cintai sepenuh hidup mengambil kesempatan diatas dirinya .
Flashback
" Sayang "Amirul mengusap kepala Amira
" Mir , let me go "Amira menggigil ketakutan
" Mana boleh kalau I lepaskan you confirm you lari daripada I kan "Amirul mencengkam kedua - dua pergelangan tangan Amira .
Amira ingin memboloskan diri tapi apakan dayanya . Amira menjerit meminta pertolongan tapi di lorong yang gelap itu langsung tiada orang lain hanya dirinya dan Amirul .
' Ya Allah , Engkau selamatkanlah hambuMu ini '" Woi " laung seseorang daripada atas kereta sambil membuat gaya ala-ala Superman . Amirul dan Amira berpusing mencari siapakah empunya suara .
" Siapa kau ? "tanya Amirul .
" Aku ialah Malaikat Maut kau !! Lebih baik kau lepaskan perempuan itu kalau tidak ... "
" Kalau tidak ? "Soal Amirul
" Kalau tidak ... "lelaki itu sambung , Amira hanya memasang telinga .
Kucing hitam yang berada tidak jauh dari mereka hanya memerhatikan lagak lelaki tersebut . 'Meow'.'Gil*'" Kalau tidak ... aku ganyang kau" Lelaki tersebut lompat dari kereta dengan acah gaya menendang angin tetapi setelah tiba di tanah dia tersadung nasiblah mukanya dilitupi dengan topeng Ultraman . Kalau tidak memang sah mukanya luka akibat lompatannya yang agak melampau tadi . Ish3 .
'Krik - krik' bunyi cengkerik menguasai suasana .
" AHAHAAHAHAAHAHA ! Aku saja je jatuh tadi buat suspen sedikit"
'Mamat ni ok ke tidak?'Soal Amira di dalam hatinya' Tuk tuk '
Ketukan daripada luar bilik air berjaya mematikan lamunan Amira
"Puan makanan sudah siap dihidangkan"
"Ahh,ya baiklah"
Amira membilas mukanya sebelum menuju ke ruang dapur.(580 wor:pp)
YOU ARE READING
GENDER BENDER
RomanceAmy Ryoule seorang model terkenal digilai ramai.Apabila Ryoule dikemuncak kerjayanya seawal 13 tahun,dia menghilangkan diri tanpa sebab.Ramai tidak tahu bahawa Ryoule mempunyai kembar lelaki,Syed Ryoulia.Ryoulia terpaksa menyamar menjadi Ryoule.Dia...