A/N-mianee for long not update.
Setelah pertelingkahan itu berlaku selama beberapa minit Tiffany mengambil keputusan untuk pergi dari sekolah dan skip pembelajarannya. 'Fany, dah tak dengar apa-apa lagi dari appa. Mulai hari ini Fany bukan anak appa lagi, FAHAM!!' tengking Tiffany ke appanya, Mr.Hwang. 'Berani kamu cakap macam tu pada appa kamu!!' marah Mr.Hwang lalu satu tamparan hinggap ke pipi Tiffany. Mr.Hwang kaku lalu meminta maaf. Seumur hidupnya dia tidak pernah menampar pipi anaknya apatah lagi memukul. 'Gomawo, jeongmal gomawo' jawab Tiffany lalu keluar dari pejabat.
Suasana luar pejabat
'Kenapa tu asal bising sangat?' tanya Lay yang masih blurr dengan situasi tersebut (mesti comel). 'Diam ahh. Aku nak dengar dia cakap apa,' kata Taeyeon. Sewaktu Tiffany keluar mereka terus bertanya kepada Tiffany. 'Tiffany, gwenchana?' tanya Taeyeon. Tiba-tiba, 'LEPAS NI JANGAN ADA SESIAPA PUN IKUT AKU FAHAM !!!' tengking Tiffany yang lain tersentak. 'Kitaorang risaukan kau yng kau tetiba tengking kitaorang pahal!!' tanya Jessica. Tiffany terus berlari ke kelas dan mengambil beg galasnya lalu keluar dari sekolah. Sewaktu itu V, Sehun,Jin,Baekhyun dan Jimin telah masuk ke kelas. Mereka melihat Tiffany dengan selamba. 'Kau nak pergi mana dengan beg galas kau tu?' tanya V . 'Kau diam!! Disebabkan korang aku malas nak belajar. I HATE YOU!!!' jerit Tiffany sambil menangis lalu keluar dari kelas menuju ke pintu pagar sekolah. V dan Sehun tak senang duduk terus mengambil beg dan mengikuti gerak langkah Tiffany. 'Hyung nak pergi mana?' tanya Jungkook yang baru masuk ke kelas. 'Pandai-pandai korang nak cakap dengan seonsangnim ok?' jawab Sehun lalu keluar dari kelas. Sewaktu itu SNSD baru sahaja masuk ke kelas. 'Budak dua ekor tu nak pergi mana?' tanya Hyoyeon. 'Entah,' jawab mereka serentak. 'Unnie, Fany unnie pergi mana?' tanya Seohyun. 'Biarlah dia tu tadi tengking kita , pandai-pandai dia lah cari kita,'jawab Jessica spontan.
TIFFANY P.O.V
Kenapa selalu aku yang terjebak dalam maslah ni. Biar appa dengan eomma tau macam mana rasanya sakit hati aku ni . Tapi sampai bila aku nak menanggungnya. Sekarang ni baik aku pergi hospital.
END P.O.V
Sehun dan V mengikuti Tiffany sehingga ke hospital. 'Hyung, dia nak buat apa dekat hospital ni?' tanya V. 'Manalah hyung tau. Hyung ni bukanya bodyguard dia pun. Sekarang ni kita follow je mana dia pergi, ara?' jawab Sehun. V hanya mengangguk, tiba-tiba mereka hilang arah ke mana Tiffany pergi. Mereka terus disergah oleh seseorang. 'Woii,' kata orang tersebut rupa-rupanya Tiffany. Sebenarnya Tiffany rasa ada orang yang mengikuti dia jadi dia main pusing-pusing kejap supaya dia berada dibelakang makhluk tersebut. Tiffany tak menyangka yang mereka itu adalah Sehun dan V. 'Korang buat apa kat sini?' tanya Tiffany. Mereka terus diam. 'Daripada korang diam baik korang blahh sekarang,' kata Tiffany. Mereka hanya menggelengkan kepala. 'Kitaorang yang buat salah kat kau jadi kitaorang nak minta maaf dan nak jadi kawan kau tu je, jebal?' jawab mereka serentak. Tiffany hanya diam kerana sakit hatinya masih perit di dalam hati tapi dia teringat kata eommanya. "Tiffany ingat pesan eomma jangan pernah berdendam dengan sesiapa pun kerana dendam bukan penyelesaiannya". 'Aku maafkan korang tapi ada syaratnya,' kata Tiffany. Mereka hanya menggangguk dan menerima apa pun hukuman dari Tiffany asal mereka tidak bermusuhan. 'Teman aku pergi jumpa doktor, syarat pertama korang,' kata Tiffany lalu mereka menggangguk.
Semasa berjumpa doktor, Sehun dan V hanya diam mereka tak tau nak buat apa. 'Doktor, macam mana keadaan saya ?' tanya Tiffany. 'Penyakit awak semakin parah,' kata doktor. V dan Sehun hanya diam apabila mendengar perbualan Tiffany dengan doktor tersebut. 'Tapi saya ada masakan,doktor' jawab Tiffany. 'Mungkin dalam beberapa bulan,' jawab doktor lalu Tiffany, Sehun dan V keluar dari bilik tersebut. 'Kau sakit apa?' tanya V. 'Barah otak,' jawab Tiffany . 'Syarat kedua aku jangan bagi tau sesiapa pun, jebal. Aku tak nak diaorang tau' sambungnya air matanya mengalir sedikit demi sedikit. Mereka hanya menggangguk lemah setelah mendengarnya.
MIANNEE AUTHOR LATE UPDATE BECAUSE AUTHOR HAVE MANY THINGS TO DO. MIANNEE SEKALI LAGI KALAU JALAN CERITANYA TAK BEST SEBAB TENGAH BLANK WAKTU BUAT NI,
ANNYEONG....
YOU ARE READING
Kingka in LOVE with Queenka [MALAY] [SLOW UPDATE]
FanfictionMengisahkan 12 orang member iaitu EXO dan 7 orang lagi member BTS yang merupakan kingka di sekolah Soul High School.Mereka suka membuli budak baru terutama nya yeoja.Pada suatu hari 5 orang yeoja telah masuk ke sekolah tersebut.ExoBoys(shortform for...