Hoofdstuk 1
Ik loop naar de zadelkamer, pak het zadel van Daisy en loop naar haar stal. 'Heee dais' zeg ik met een hoog stemmetje. Ik geef haar een lange poetsbeurt en ondertussen geef ik haar lekker veel snoepjes. 'Tessa ben je bijna klaar? Ik wou beginnen.' Zegt Maaike, onze instructrice. 'Ehh, ja ik kom er aan' zeg ik vlug. Ze loopt weg. 'Nou dais, volgende keer word het een langere poetsbeurt..' Zucht ik. Ik til het zadel op haar rug, doe de singel vast en doe het hoofdstel in. Dan loop ik naar de bak. Iedereen staat er al, oeps... Ik loop naar het midden en singel nog een keer aan. Ik klim op haar rug, Daisy is niet zo heel groot dus het gaat makkelijk. Daisy is mijn lievelings pony hier op de manege. Ze is een voskleurige 1.48 grote merrie. We stappen heel wat rondjes in en dan draven we aan, grote voltes, gebroken lijnen, en nog veel meer. 'Zo meiden, wie heeft er zin om te springen vandaag ?' Vraagt Maaike. 'Ik!' Roep ik hard. Ik hou van springen, vooral op daisy, ze is dan misschien wel al 20 maar ze springt nog als een jong paard. Maaike zet een kruisje in het midden en 1 voor 1 springen we er over heen. Het gaat super, we springen wel 80 centimeter en Daisy vliegt over elke sprong, dan stappen we uit. Het is warm dus na het rijden spoel ik Dais nog even af. Net als ik naar de kantine wil lopen om nog wat te drinken komt Maaike naar me toe 'nou dat ging lekker Tess zonet met springen' 'ja..' zeg ik een beetje verlegen 'heb je er wel eens over gedacht om een eigen pony te nemen? Je zou mee kunnen doen aan spring wedstrijden enzo' ik voel een steek in m'n maag. 'Ja, ja daar heb ik wel eens over na gedacht.. Alleen mijn ouders willen het niet...' 'Oh' zegt Maaike 'nou ik spreek je zaterdag weer he?' 'Ja doei!' Zeg ik en besluit maar meteen naar huis te gaan omdat ik toch zo moet eten.
Hoofdstuk 2
Ik zet mijn fiets in de garage en loop naar binnen. 'Hey mam, hey pap' ik geef mn ouders een kus. Ik ga aan tafel zitten en eet mijn pizza op. 'Hoe was het op de manege lieverd?' Vraagt mijn moeder 'leuk, we hebben gesprongen! Ik ging wel 80 cm hoog!' Zeg ik blij 'oh goed hoor' zegt mijn moeder droog. Ik zucht, zet mijn bord in de vaatwasser en zonder iets te zeggen loop ik naar boven. Ik plof op mijn bed en pak mijn mobiel. Ik bekijk van allerlei paarden foto's op Instagram en dan loop ik naar de badkamer om mijn tanden te poetsen. Ik doe mijn paarden pyjama aan en kruip onder de dekens. Dromend over Daisy.
Ik word wakker door mijn super irritante wekker en chagrijnig loop ik naar beneden om te eten. Ik pak mijn boeken en smeer een broodje voor mee te nemen naar school. Ik pak mijn fiets en fiets naar school toe. Als ik de klas in kom slaak ik een zucht. Alle plekken zijn al vol behalve naast Eliza, het super stille en rare meisje. Achja, ik kom naast haar zitten en zeg vrolijk hoi. Ik krijg alleen een glimlach terug. Ik sla mijn geschiedenis boeken open en staar naar buiten. De lessen vliegen voorbij als ik denk aan paarden. Dan gaat de bel, eindelijk uit. Ik fiets naar huis en plof met een koekje en wat drinken op de bank. Ik whatsapp een paar vriendinnen van de manege en dan is het alweer avond, het is vrijdag dus ik kijk samen met mijn moeder naar The Voice of Holland. Dan ga ik slapen.
Hoofdstuk 3
Het is zaterdag. Ik wordt wakker, kijk op mijn wekker en zie dat het al 10 uur is, 'shit!' Vloek ik, mijn paardrijles begint om 11 uur dus ik moet snel zijn. Ik hijs mezelf in mijn blauwe paardrijbroek met een grijs hempje. Ik eet snel een appel en pak mijn cap.
Als ik op de manege aankom loop ik gelijk door naar Dais om haar gedag te zeggen. 'Hey meisje' ik geef haar een kus op haar neus en loop dan door naar Maaike. 'Hoi Maaike op wie mag ik rijden?' Zeg ik, meestal weet ik het antwoord al maar ik vraag het meestal toch maar even voor de zekerheid. 'Hey Tessa, ehh goed dat je het vraagt, je mag vandaag even op Quincy' ik schrik een beetje 'oh ehm, oke, waarom mag ik niet op Daisy?' Vraag ik serieus 'ehm gewoon even niet, niets ernstigs hoor' zegt ze een beetje afwerend en loopt dan weg. Daar sta ik dan, wat zou er mis zijn met Daisy!? Ik loop een beetje boos naar de zadelkamer en zoek naar het naambordje van Quincy. Ik heb nog nooit eerder op haar gereden maar ze zou wel leuk zijn.. Ik pak het zadel en loop helemaal naar achter bij de stallen. Daar staat Quincy. Wauw! Wat is ze eigenlijk mooi van dichtbij, ik heb haar nooit echt goed bekeken, ik kom niet zo vaak in het achterste gedeelte, er staan vooral pension paarden. Ik poets Quincy en zadel haar op. Dan kan het rijden beginnen. Ze rijd heel anders dan Dais, veel langzamer en lomper. Ik drijf haar flink aan met mijn benen maar het helpt voor geen meter. Achja, een keer een relaxed lesje is ook best leuk... Zucht ik, nog steeds vind ik het raar, waarom mocht ik niet op Daisy?
JE LEEST
Dream
AdventureTessa is een doodnormaal paardenmeisje, rijd op de manege, heeft haar hele kamer vol met paardenposters en droomt elke dag van een eigen paard. Komt deze droom dan toch uit?