Chapter 8

403 29 0
                                    

( Ji Hyo menitiskan air matanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

( Ji Hyo menitiskan air matanya.dia tidak menyangka yang Shin Hye benar benar ingin membalas dendam.di dalam fikiran Ji Hyo,Ji hyo tidak tahu adakah dia perlu beritahu Jungkook atau tidak? apabila teringat balik surat yang di tulis oleh Shin Hye,Ji Hyo membuat keputusan untuk mendiamkan diri dan cuba untuk menjauhkan dirinya dari Jungkook tanpa disedari oleh Jungkook.)

~Di University~

Jungkook: apa kata kita........*membebel*

(Jungkook mendapati muka Ji Hyo tak de reaction lalu mengejutkannya)

Ji Hyo: wae??
Jungkook:bakpe suram je?? ade problem ke?? beritahu je lah..
Ji Hyo: tak de lh..just bored..
Jungkook:ahh..Kook ade idea..apa kata Hyo pergi shopping ngan Hani..
Ji Hyo: jinjja?? betul bagi ni??
Jungkook: bakpe?? selame ni Kook kurung Hyo ke??
Ji Hyo: tak de lh..ingat tak bagi, takut Hyo keluar ngan namja lain..*ketawa*
Jungkook: kalau keluar ngan namja lain,jangan harap..
Ji Hyo: dae..areseo..tak kan nak keluar ngan namja lain,kan Hyo dah ade namchin yang popular kat University ni.. nak jadi nampyeon lagi..
Jungkook: tahu pun..

~Di shopping mall Seoul~

Hani: dapat jugak aku spendtime dengan kau
Ji Hyo: samelah..bebas pun aku..
Hani: Hyo aku nak pergi toilet jap tunggu sini okey..
Ji Hyo: aku tunggu kat kedai tu..*tunjuk satu kedai baju*
Hani: dae..tunggu tau
Ji Hyo: ye..cepatlah..

(Semasa Ji Hyo melihat baju di kedai tu,ada seseorang yeoja tegur ye dari belakang)

???: Happy nampak..banyak kau beli..mesti Jungkook bagi kan..aku dah bagi warning kan,Song Ji Hyo?
Ji Hyo: Shin Hye?
Shin Hye: kau betul betul nak Jungkook mati kan?
Ji Hyo: janganlah,saya merayu kat awak..*tunduk kat Shin Hye*
Shin Hye:kau ingat kau tunduk kat aku,aku maafkan ke?? not to easy lah..aku warning kau ni baru skit,belum lagi war yang sebenrnye..
Ji Hyo: jebal..jangan ganggu Jungkook nanti saye jauhkan dari dri ye..tapi bagi saye masa nak tinggalkan ye..
Shin Hye: bleh..aku bagi kau 1 week je..kalau tak....,kau faham kan apa maksud aku..
Ji Hyo: //seminggu?? weding aku lagi 4 hari ni // da...dae...
Shin Hye: okey,bye..malas aku nak hadap muka kau ni..*lalu pergi*

(Ji Hyo tidak tahu apa nak buat lalu menitiskan air matanya.Ji Hyo tidak sedar bahawa Jungkook memerhatinya dari belakang.Hani pun tiba,Ji Hyo cepat cepat lap air matanya.)

Hani: wae?? nape mata kau berair je?
Ji Hyo:tak lh..mata aku masuk habuk..*lap matanya*
Hani: ahhh..betul okey ni..
Ji Hyo: ye..dah jumlah balik
Hani: alaahh..tak habis lagi
Ji Hyo: dah berjam kita shopping ni,tak cukup ke?
Hani: tak..
Ji Hyo: kalau aku ikut je kau,sampai esok pun tak habis..
Hani: okeylah..

(semasa pergi ke lot parking,Ji Hyo terserempak dengan Jungkook.)

Ji Hyo: Jungkook?? buat apa kat sni??
Jungkook: nak caakp something ngan Hyo ni..balik ngan Kook sekarang..*muram*
Ji Hyo: wae??
Jungkook: sekarang!
Hani:baik kau ikut Jungkook sekarang..mungkin ye nak bagitahu something important..
Ji Hyo: dae..anyeong Hani..*lambai ke Hani*
Hani: anyeong..

(masuk dalam kereta Jungkook.)

Ji Hyo:bakpe Kook marah ni..tadi bukan main lagi suruh spendtime ngan Hani..
Jungkook: Hyo ade something ke tak bagitahu Kook..Hyo rahsiakan daripada Kook..
Ji Hyo: mane ade..tak kan Hyo nak berahsia ngan Kook..
Jungkook: habistu bakpe Hyo nangis dalam kedai tadi...apa Shin Hye buat kat Hyo *marah*
Ji Hyo:// macam mane Jungkook thu ni?? ye nmpak ke?? //
Jungkook: Hyo britahu Kook sekarang jugak!
Ji Hyo: tak de apa apa..
Jungkook: Song Ji Hyo!! *smpai di rumah Ji Hyo dan memberhentikan kereta*
Ji Hyo: *menitiskan air mata* takde ape ape,tak de lh!! * keluar dari kereta lalu masuk dalam rumah*

(selepas Ji Hyo keluar,Jungkook menghentak kepalanye ke stering dan menjerit nama Shin Hye kuat kuat manakala Ji Hyo masuk ke rumah dan terus ke bliknya.)

~pada malam itu,Jungkook pergi ke rumah Shin Hye.~

Shin Hye: ehhh..Kookieya buat ape kat rumah baby ni..rindu ehh..
Jungkook: tak yah nak berbaby baby lah..geli aku!!
Shin Hye: *ketawa* mesti nak cakap pasal yeoja tak guna tu kan..ye bagitahu Kook ke?? tak guna punya yeoja!
Jungkook: tak!! ye tak bagitahu aku pun,aku yang nampak apa kau buat kat dia masa kat shopping mall!!
Shin Hye:opsss..busted..
Jungkook: aku nk warning kau,jangan dekat ngan Ji Hyo dan aku faham!
Shin Hye:hurmm..entahlh..aku tak leh lepaskan kau bergitu saje..mesti ade salah sorang dari kamu ataupun dua dua akan ma...ti..
Jungkook: kau ni dh gila ke!! ingat ak dh warning kau!! jgn dkt ngan Hyo !! *berlalu pergi*
Shin Hye: tak kan..* kata senyap senyap*

(in the next morning,Ji Hyo dn Jungkook tidak berjumpa dari awal pagi hinggalh balik. Ji Hyo tenangkan fikirannye di Han River.semasa duduk di sana ada seorang yeoja tegur nye.)

???: awk Song Ji Hyo kan?
Ji Hyo: dae..awak pulak??
Krystal: anyeong..sye Jung Soo Jung tapi bleh panggil saye Krystal je..
Ji Hyo: anyeong..awk ni spe?? sye knal ke??
Krystal:............

TBC-

#Mian_kalau_tak_best

Let Me Know [COMPLETE]Where stories live. Discover now