01-Soap Sally

28 9 3
                                    

Ada sebuah legenda di beberapa daerah di Appalachia tentang Soap Sally.Beberapa orang mengatakan bahawa dia adalah seorang wanita tua yang memakai terlalu banyak riasan wajah dan ada juga yang mengatakan bahawa dia adalah seorang lelaki tua yang berpura-pura menjadi seorang wanita tua.

Menurut legenda ,Soap Sally akan muncul pada waktu petang dan mencari anak-anak yang masih berkeliaran dan jauh dari rumah mereka.Soap Sally akan meraih tangan mereka dan membawa pergi dan tak ada seorang pun yang akan melihat mereka lagi.

Masyarakat mengatakan bahawa dia akan menggiling tubuh mereka dan mengubahnya menjadi sabun.Sabun itu disebut "Sabun Alkali" yang dibuat beberapa tahun lalu dari lemak dan tulang haiwan.Soap Sally akan menggunakan lemak dan tulang anak-anak itu untuk membuat sabun khusus buatannya sendiri.Beberapa orang mengatakan dia mencetak sabun itu menyerupai tangan anak-anak yang diculiknya.

Dan ketika Soap Sally selesai membuatnya ,dia akan menjual sabun itu kepada ibubapa dari anaknya yang hilang.Para ibubapa tidak pernah menyedari bahawa mereka membersihkan diri dengan sisa2 mayat anak mereka sendiri.

Setiap kali seorang anak hilang ,dua atau 3 hari kemudian ,sabun buatan Soap Sally dapat dilihat pergi dari kota ke kota membawa sebuah karung penuh dengan sabun buatan tangannya sendiri ,dijual murah kepada para orang tua yang malang. Di masa lalu ,ibubapa akan memperingatkan anak mereka tentang Soap Sally mengatakan "Jika kau tidak kembali ke rumah saat gelap,Soap Sally akan menangkapmu ,"atau "jangan dekati hutan! Soap Sally akan menangkapmu !

So hope korang enjoy with this chapter.. next chap maybe saya akan buat cast kpop idol .Korang boleh request nak saya buat watak siapa ,just comment below..
*vote*
*comment*

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 03, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

CREEPY?Where stories live. Discover now