Prologue

4 0 0
                                    

Checking the grammar is strictly prohibited. Hahaha
**

Prologue

I have done everything for her.
She is my sun at my darkest hours.

Tiningnan ko ang mga mata niyang palagi kong gustong titigan dahil nakikita ko dito ang tila masayayang alaala na bumubuhay sa kanya. But now, I don't see any kind of happiness in there, I can only see hope- a fading hope.

He maybe hoping that the woman he loves the most will soon come back and rest in his arms. Hindi matanggap tanggap ng buong sistema ko na hindi ako ang babaeng hinihintay niya. And I never thought that he would cry like this. Damn that girl!

Wasak na wasak na 'ko sa ginawa niyang pag-iwan sa akin but I'm still spending my time... looking for her, hoping she would change her mind and assure me that everything is going to be fine!

Iniwas niya ang tingin niya sa akin na para bang ayaw niyang may maka alam na nahihirapan siya. I want to search every angle of this damn city to find that girl and slap her face but even if I'm passionate about hurting her, hindi ko ginagawa cause I know that slapping and cursing her damn face won't help Saph.

Baka mas lalo lang gumuho ang mundo niya 'pag nakitang nasaktan ang taong pinakamamahal niya. How I love the thought of hurting that bitch! Pinili ko na lamang na manahimik saglit.

Pinagmasdan niya ang patuloy na pagbuhos ng ulan na para bang sa oras na ito, ito lang ang nakakaintindi sa kanya dahil siguro iniisip niyang parehas sila ng pingadadaanan. I'm also desiring of punching his face right now to wake him up of this misery.

Gusto ko siyang alisin sa kahibangan niyang ito. But I chose not to. He is devastated and I don't want to add the fuel to kindle the fire inside him. Dahil alam kong ano mang oras, ay masisira na siya ng tuluyan and I don't want that to happen.

Do you know how much it hurts, Mid?

Our eyes met. Nagulantang ako sa tanong niya hindi dahil sa hindi ko alam ang sagot kung hindi dahil tinamaan ako sa linyang iyon.

A realisation started to hit me and something deep in my inner soul is pursuing me to just confess my damn feelings for him. But the big question is, is this the right time? Pero kailan pa ba ang tamang oras?

I also did everything for you
How would you know?...you're too busy waiting for your sun.

We are just in the same boat. Wala siyang pinagka iba sa akin. Nagtataka tuloy ako kung sino sa amin ang mas nahihirapan? Ako ba, na umaasa at nakadepende sa kanya o siya ba na iniwan na ng taong inaasahan at dindependehan niya? Somehow I'm still lucky he's still here beside me.

I'm shredded into pieces for a long time from now. But I'm still here with you under the rain... and keeps on telling you that everything is going to be okay.

He looked at me straight in the eye. He is lost and somehow I kinda lost him more. I can vividly see his confuse reaction under the rain.

Trust me, I know how it hurts Saph.
I should know.

Falling StringsWhere stories live. Discover now