Ideas ❀ | 18

2.7K 197 2
                                    

Genre :
Drama | Romance

Jalan Cerita :
• Mengisahkan tentang seorang gadis yang hidup bersama atuk dan neneknya setelah kedua ibu bapanya bercerai.

Bapanya sudah berkahwin lain dan mempunyai anak dan isteri yang baru , manakala ibunya pula sudah menikah sebanyak (tetapkan sendiri) tapi kesemua rumah tangganya tak bertahan untuk waktu yang lama.

Walaupun rumah tangganya gagal untuk dipertahankan , ibunya masih mempunyai anak-anak walaupun dari bapa yang berbeza.

Akhirnya ibunya jumpa seseorang lelaki yang sesuai dengan dirinya dan ingin berkahwin lagi , dan gadis itu dijemput untuk datang (minggu/bulan , tetapkan sendiri) lebih awal untuk menolong ibunya dan mengeratkan hubungan yang telah lama renggang antara mereka.

Tapi apa pula terjadi apabila bakal si ayah tiri munculkan diri.

Ayah tiri yang ada di fikiran gadis itu adalah , seorang yang gemuk , perut buncit , pendek dan bermisai lebat.

Tapi lelaki yang berdiri di depannya ini tidak berupa seperti yang gadis itu fikirkan.

Dan yang lebih teruknya lagi.

Jika kepulangan gadis itu bukan lah mengeratkan hubungan antara dia dan ibunya.

Melainkan merosakkan hubungan antara ibu dan anak itu.

Kerana mereka mencintai lelaki yang sama.

𝗙𝗔𝗡𝗙𝗜𝗖𝗧𝗜𝗢𝗡 𝗜𝗗𝗘𝗔𝗦Where stories live. Discover now