vlucht!

53 3 2
                                    

graffers komen van alle kanten. Graaf Olaf buldert van het lachen. 'dachten jullie nu écht dat er met Graaf Olaf Grafhard te spotten viel?!' hij lacht uitbundig. dit is het juiste moment. Samuel roept zijn dochter, Samira, en de rest van de burgers van Raveleijn : "Als jullie een goed leven willen houden volg mij!" Samuel is blind gepikt door giervalk, de valk van de graaf. het was een plan van Falco periginus om de burgers van Raveleijn te laten zien dat er niet te spotten valt met de graaf. een paar mensen lopen richting Samuel en Samira, waarvan Alijke een is. Andere mensen blijven in de stad, zij hebben hoop dat Halina, Gravin van Raveleijn, haar man weer tot bezinning kan brengen. Samuel en zijn volgelingen lopen de stad uit, vanaf dat moment zijn zij de Bannelingen van Raveleijn.

na een lange tocht hebben de Bannelingen een plek gevonden om te wonen. Het zijn grotten die samen verzameld staan op een binnenplaats, alsof iemand die grotten verzameld heeft en hier zijn collectie ten toon heeft gesteld. de mensen kijken om zich heen. de ene twijfelt of hij niet in Raveleijn had moeten blijven. de ander is dolgelukkig om eindelijk weg te zijn uit Raveleijn, waarvan Alijke een is. "zo vrolijk kind?" een vrouw rond de 30 kijkt Alijke aan. "oh u wilt niet weten hoe blij ik ben daar eindelijk weg te zijn!"van vreugde draait ze een rondje, waarbij ze tegen Samuel botst. "oh het spijt me meneer" "geeft niets hoor meisje, fijn dat je het hier al naar je zin hebt" en hij loopt verder, met Samira die hem helpt. Alijke kijkt haar ogen uit. zo veel mensen heeft ze nog nooit gezien, niet dat ze ooit andere mensen dan haar ouders heeft gezien, maar dat terzijde. de vrouw die Alijke net aansprak, zit in een hoekje. ze denkt na: 'wie is dit meisje? waar komt ze vandaan?' nu moet je weten, Raveleijn is een stad waar iedereen iedereen kent. zeker deze vrouw, want ze is bakkersvrouw, de hele stad kwam bij haar om brood. maar dit meisje heeft ze nog nooit gezien. ze denkt na, zou dit meisje? nee dat kan niet, dat bestaat niet!

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jun 05, 2016 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Raveleijns grootste geheimWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu