1

17 0 0
                                    

"Taeri"seseorang memanggilku dan sudah semestinya tuh Taehyung oppa.

Sebenarnya , Taehyung bukan abang kandungku yang sebenar. Dia abang tiri aku. Maksud aku , mak aku kahwin dengan ayah dia so kitaorang jadi adik beradik tiri.

Aku dengan malasnya melangkah masuk ke dalam biliknya dengan muka yang blur "apa dia?"

"sini"dia arah. Aish dia nih ~
Ada-ada je.

Aku mengambil kerusi berdekatan dan duduk di sebelah dia "kenapa oppa panggil Taeri nih?"

"Besok..."dia berhenti menyambung percakapannya.

"Besok apebenda nya?"

"Besok adik dah didaftarkan dalam klub muzik abang amacam , smart tak?"dia menaik-naikkan kening dekatku.

Aku terketawa sebab gelagat dia "Sure la gembira siapa kata tak"

"Baguslah kalau taeri suka"Taehyung senyum padaku.

Keesokkannya~

Aku sudah siap membawa peralatan muzikku. Bawak violin sebenarnya , ringan 😀

Aku melangkah keluar dari rumahku dan masuk ke dalam kereta , taehyung membuka enjin kereta dan dia terus memandu ke tempat tersebut.

Setibanya di sana , aku masuk ke dalam kelab muzik tuh. Boleh dikatakan , sangat menakjubkan. Peralatan muzik penuh kat dalam satu bilik muzik nih. Woah sape nak kawan!

"Oh hyung!"seseorang memanggil Taehyung.

"Jungkook!"Taehyung senyum padanya.

"Sape nih?"Jungkook tanya padanya.

"Oh lupa lak. Nih adik saya , Kim Taeri" Taehyung kata dan aku senyum padanya "hi"

"Hi , saya Jungkook"dia senyum padaku. Cutenyaaa~

"Mana yang lain?"Taehyung tanya pada Jungkook.

"Oh! Diorang ade dekat bilik rehat , kejap lagi diorang datang"dia senyum menunjukkan giginya. Aduihh ~ Nape la budak nih cute sangat.

"Oppa , saya nak pergi beli air kejap"aku cakap pada taehyung.

Taehyung mengangguk "Okay , hati-hati"

Aku hanya mengangguk dan segera pergi ke kedai serbaneka tersebut.

Sedang aku dalam perjalanan ke kedai tersebut tetiba aku terlanggar seseorang.

Aku segera menunduk kepadanya "Mianhae!"

"Tak nampak jalan ke apa?!"Laki tuh menaikkan suara dia padaku.

Aku pandang padanya , muka je harap hensem tapi perangai hampeh.

"Ye salah saya! Tapi apa masalah awak nih nak naikkan suara kat saya?! Kan saya dah mintak maaf"aku memberi jelingan tajam padanya.

"Malas aku nak layan kau"dia berkata lalu terus meninggalkan tempat itu dengan selamba dok.

Aish~ Benci betul aku dengan mamat tadi tuh.

Aku masuk semula ke dalam bilik muzik tu dan lagi sekali aku nampak mamat tuh ade kat dalam bilik muzik nih jugak tengah main dengan phone dia.
Eeeee~ tak kuasa betul aku nak jumpa dia.

"Taeri!"taehyung memanggilku.

Aku datang ke arah Taehyung dan duduk di sebelahnya.

"So , nih adik ko ye?"seseorang tanya pada taehyung.

"A ah ~ Minhyuk nih Taeri , Kim Taeri"Taehyung perkenalkan aku kepadanya.

"Lawa adik kau. Hi saya Minhyuk"Dia mengeyit mata padaku dan ia membuatkan aku blushing.

"Jimin!"taehyung panggil si laki panas baran tadi.

Dia menyimpan telefon bimbitnya dalam pocketnya dan meluru ke arah kami.

"Apa?"dia cakap dengan muka dia yang takde feeling tuh.

"Jap! Kau bukan ke budak tadi yang baru langgar aku tadi?"dia tanya pada aku.

Bodoh betul. Boleh lagi dia tanya aku. Mestilah tuh aku pfftt.

"Ye apasal?Nak gaduh?"aku mendongakkan kepalaku macam gangster.

Tetiba dia gelak macam orang tak betul "Ada hati nak gaduh dengan aku"

Aku bangun dari tempatku "Oh maksudnya kau memang nak carik gaduh la?"aku gertak dia tapi boleh pulak dia tergelak cam orang gila. Aku tampo jugak kang dia nih.

"Dah lah tuh korang berdua nih bergaduh gaduh. Dah cam budak kecik" Taehyung memberhentikan kitaorang berdua dari bergaduh.
"Taeri nih Jimin"Taehyung memperkenalkan dia pada aku.

"Takyah perkenalkan dia pon takpe oppa"

"Ceh ceh , berlagak jadi taiko lah tuh"jimin menganjing aku. Berani dia.

"Sejak bila pulak aku berlagak huh?!" Aku mendekatkan diri aku pada dia macam gangster.

Dia mendekatkan mukanya padaku dan ia membuat kan aku terkaku sekejap "Nape? Kau nak kiss ke?"dia bisik kepadaku.

To be continued😘

Kamu telah mencapai bab terakhir yang dipublikasikan.

⏰ Terakhir diperbarui: Jun 08, 2016 ⏰

Tambahkan cerita ini ke Perpustakaan untuk mendapatkan notifikasi saat ada bab baru!

miracle || p.j.mTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang