'Puck, opschieten we moeten zo gaan!' Roept mijn moeder naar boven, ik zucht en pak mijn tas en loop de trap af. 'Heb je alles?' 'Ja..' Ik rol met mijn ogen en ga via de voordeur naar buiten en stap de auto in. 'Waarom doe je zo chagrijnig?' Mijn moeder start de auto. 'Ik doe niet chagrijnig, ik snap gewoon niet waarom je drie kwartier van te voren weg wilt gaan als het maar een kwartiertje rijden is.' 'Je moet wel op tijd zijn op je eerste training. Heb je er geen zin in ofzo?' Vraagt mijn moeder. 'Natuurlijk wel, alleen ik vind het allemaal een beetje overdreven.' Ik kijk naar het landschap waar we langs rijden.
'Mam, ga gewoon je hoeft heus niet te kijken..' Ik doe de deur dicht en loop het mega grote gebouw in. Ik volg de bordjes waar op staat: 'Turnhal' Ik open de deur en ga via de zaal de kleedkamer in. 'Hoi! Jij bent toch Puck?' Vraagt een meisje met rode haren. 'Ja..' Antwoord ik verlegen. 'Ik ben Indy!' Roept ze blij, zo blij dat ik er van schrok.
Als we de warming-up hebben gehad, die veel zwaarder is dan bij mijn oude club, komt een trainster naar me toe. 'Hoi, ik ben Janneke, je nieuwe trainster. Heb je al kennis gemaakt met je team-genootjes?' Ik knik, en kijk verlegen naar de grond. 'Het groepje van Indy begint op balk, het groepje van Lisanne op Brug, en die van Sophie op vloer en de andere gaan naar sprong.' Roept Janneke. Ik loop naar de balken toe en begin eerst op de lagere balk om in te komen. 'Tenen strekken!' Word er gelijk geroepen door Janneke. Indy komt naar me toe. 'We hebben de strengste trainster, omdat we hier de oudste zijn..' 'O..' Antwoord ik, ik loop naar de hogere balk en doe mijn balkoefening foutloos, volgens mij dan.. 'Je houding kan nog iets netter, kin om hoog en schouders naar achter.' Word er weer geroepen.
Als het pauze is lopen we naar de kleedkamer en pak ik mijn drinken. Ik pak mijn koekjes uit mijn tas en ga zitten, Indy komt naar me toe en zegt: 'Hier eten we niks tussendoor, we moeten snel door trainen.' Ik baalde als een stekker, eten is zo lekker. 'Ook moeten we slank blijven...' Vult Linda aan. 'O.. Daar praat mijn moeder ook altijd over, ik dacht altijd dat het een fabeltje was.' Ik leg mijn koekjes weg en kijk naar mijn buikje. Ik sla een paar keer op het vet en het gaat alle kanten op. Ik zucht en loop verder.
JE LEEST
Gymnastics world
RandomPuck is dertien jaar, ze zit al sinds haar zesde op turnen. Ze wordt gescout als ze zeven is, om meer te trainen en nóg beter te worden. Een droom voor alle turnsters, zou je denken. Maar het loopt heel anders, als Puck een paar weken bij haar nieuw...