Yataktan bir an önce kalmalıydım. Çünkü çok işim vardı. Nişan alışverişine gidecektim. Kayınvalidem, annem, ben ve Yiğit... Burayı muhteşem dörtlü inşallah bu alışveriş faslı fazla uzun sürmezdi. Okuldan izin almam zor olmuştu. Hemen kalktım kahvaltıya geçtim. Annem çoktan evi toplamış, kahvaltıyı hazırlamış beni bekliyordu.
- Kızım saat kaç oldu? Bu saate kadar uyulur mu Allah aşkına. Seni bıraksak iki gün uyursun. Bu gün çok işimiz var biraz çabuk ye.
-Anne lütfen abartma saat daha erken merak etme yetişirim.
Annemin dediği gibi yaptım. Hemen yiyip hazırlandım. Yiğit beklemeye başladım. Telefon çaldı arayan Yiğit ' Di.
-Asya hayırlı sabahlar. Hazırladınız mı birazdan biz orada oluruz.
-Hayırlı sabahlar Yiğit. Evet hazırlandık sizi bekliyoruz.
-Tamam o zaman görüşürüz.
Telefonu kapattım. Annemin biraz sonra geleceklerini söyledim. Biraz zaman geçtikten sonra zil çaldı. Biz de annemle aşağı indik. Arabaya geçtik. Kayınvalidemle sarıldık. Biz laflamaya dalmışken alışveriş merkezine gelmiştik bile. Aslında bu kadar alışverişe gerek yoktu. Ama büyükleri kırmak olmazdı. İçinde çeşit çeşit abiyelerin olduğu mağazaya girdik. Kadın bize nasıl bişey istediğimi sordu. Bende son derece sade olmasını istedim. Ama Kayınvalidem:
-Aaaa kızım ne sadesi kaç defa nişanlanacaksın. Gösterişli bişey olsun.
"Tamam anne " deyip bakınmaya başladık. Sonunda mağaza görevlisi
-Sizin istediğiniz gibi birşey buldum hanımefendi. Hem sade hemde gösterişli bir elbise.
Gerçekten de elbise dediği gibiydi. Çok beğenmiştim denedim. Eteği altın sarısı üzeri zümrüt yeşili harika bi elbiseydi. Herkes de çok beğendiler. Bunu almaya karar verdik. Yiğit için de takım elbise aldıktan sonra işimiz bitti. Bende bittim, çok yorulmuştum. Bizi eve bıraktılar. Nişan iki gün sonra olacaktı. Kayınvalidem elbise de olduğu gibi nişan şekline de karıştı. Biz dualı istiyorduk, o da sazlı oynamalı istiyordu. Elbise de olduğunu gibi olmadı bunda benim sözüm geçerli oldu. Hem dinimizce de uygun hem oynamalı falan sevmiyordum.
İlahiyattan tanıdığım vaize arkadaşlarım vardı. Onlardan nişan için vaaz vermelerini istedim. Yiğit 'e erkekler için hoca bulmasını istedim. Gönülsüzce kabul etmişti. O da istemiyordu herhalde. Ama beni üzmemek için bir şey demiyordu. Çoğu zaman Yiğit' le zıt düşerdik. Bunun nedeni ikimizin olaylara farklı yaklaşması, ve düşüncelerimizdi. Namaza zorla başlatmıştım onu. Her vakitte mesaj atıyordum namaz kıl diye. İnşallah kılıyordur. Hayırlısı iki gün sonra nişanımız var bunu düşündükçe heyecanlanıyordum....