--2

23 2 0
                                    

Muda cuma sekali

well, inilah pendirian yang dipegang oleh sebahagian besar daripada kita untuk bersuka-suka

"Waktu nilah kita nak rasa nikmat masa muda"

ramai yang menggangap masa muda ni tempoh bersuka ria sepanjang masa. Inilah strategi syaitan, membisikkan ke dalam hati anak muda bahawa kematian masih jauh, tangguhkan taubat dulu,banyakkan senaman dan makan vitamin supaya lambat meninggal dunia.

awak,kematian tak kenal usia, jika tiba masa dan ketikanya pasti diambil nyawanya!

Firman Allah: "Apabila sampai ajal maut seseorang itu ia tidak ditunda atau dipercepat walau sesaat pun [Surah al-A'raf:34]

Hidup bukan sekali tapi dua kali! keadaan kita di bumi ni akan menentukan bagaimana kita hidup di akhirat kelak sama ada bahagia ataupun sengsara. awak,rugilah kita kalau kita meninggal dunia dalam keadaan berlumuran dengan dosa maksiat dan tak sempat bertaubat, Allahu. Menyesal nanti tak guna dah. penyesalan dia akhirat adalah penyesalan yang tiada kesudahannya.

ok,kita tengok hari ini,berapa ramai remaja, golongan muda yang dicabut nyawanya semasa lumba haram, menagih dadah, dating, tengok video lucah,semuanya tak disangka,tak dijagka, tak diduga tapi ia tiba walau tak sempat tua!

Sesungguhnya Allah suka orang tua yang beribadah,namun Allah lebih suka kepada orang muda yang kuat beribadah.

MUDA SEBELUM TUAWhere stories live. Discover now