SEOUL

513 42 6
                                    

"omma , appa  " Jihyo menangis sambil dipayungkan oleh rakan baiknya haemi .

" Dah lah tu jihyo " Kata haemi sambil mengurut belakang jihyo berkali kali .

" jom balik ? dah lama kita kat sini " kata haemi lagi

jihyo memandang kubur omma appa nya dengan pilu . bagaimana dia nak hidup nanti ? bagaimana ? Macammana ? Dia melutut di hadapan kubur ibu bapa nya .

" Omma .. appa .. jihyo tak kuat nak hadap semua ni . tolong doakan jihyo ye ? " kata jihyo sambil memegang kuat rumput di sebelah kubur mereka .

"jihyo ... dah jom ? " pujuk haemi

jihyo berdiri lalu melihat kubur ibubapanya buat kali terakhir . Esok dia nak berpindah ke seoul untuk menunaikan permintaan appa dan eomma nya . berpindah ke rumah oppa nya . Kai .. itu nama abang nya . oppa nya yang berkerja sebagai penyanyi boyband . iaitu exo . hanyaa oppa nya sahaja yang ada sekarang .

jihyo memandang kai yang menunggu di kereta . seperti nya kai juga menangis  .

" Jihyo .. dah jom masuk " kata haemi lalu masuk ke kereta ferari nya .

Skip||

" Esok ,, oppa nak jihyo daftar dekat seoulartschool arra ? " kata kai sambil membetul kaca matanya .

" Nae " jawab jihyo ringkas .

"Esok kita pindah seoul , kamu duduk rumah sorang sorang arra ? oppa dekat dorm exo . dekat je dengan dorm oppa , so takpayah risau . " jelas kai lagi

" nae " jawab jihyo

" Tabah ya dear " pujuk kai .

" hiks " Jihyo mengalirkan air mata . dia sendiri tak tahu kenapa.

kai membelai perlahan rambut jihyo . lalu dia focus dalam memandu ke destinasi mereka . iaitu Seoul .

[Seoul]

Sesampai sahaja di kawasan perumahan mereka . jihyo meneliti satu persatu rumah yang ada . semua besar dan cantik .

" semua tu rumah idol " kata kai sambil focus dalam pemanduan

" idol ?" kata jihyo pelik

"oppa kan idol "kata kai bangga

" Oppa je kan ? takde yang lain ?" tanya jihyo

" Semua idol . kawasan ini untuk idol je "terang kai .

" so I berjiran dengan idol lah ? " kata jihyo

" yaa " ringkas kai

[Dorm exo]

" takziah "

kata member exo kepada jihyo dan kai . kai hanya memeluk exo tanda terima manakala jihyo hanya tersenyum fake .

" Meh oppa tunjuk rumah kamu " Kata kai sambil menarik tangan jihyo keluar dari rumah .

" oppa !barang ? " jerit jihyo

" alah rilek laa . nanti oppa hantar "

Setelah 2 minit bereka berjalan , mereka pun sampai ke rumah yang dihadiahkan oleh sm kepada keluarga song atas pemergian ibu bapa mereka .

"kenapa 3 buat rumah je kat lorong ni ? " tanya jihyo

" Kamu rumah biasa ,rumah kiri dan kanan ni dorm idol . " terang nya

" okay , Hmm . rumah jihyo lagi besar " kata jihyo sambil ketawa .

"well hahaha " kata nya sambil ketawa .

Hurt ·전정국·Jeon Jungkook ·Where stories live. Discover now