Gerçek adı Eric Lynn Wright olan "E" 7 eylül 1963'de daha sonra hiç ayrılamayacağı los angeles'in compton bölgesinde doğdu.(Compton Amerikanın en çok suç işlenen 5 bölgesinden biridir)Okuldan atıldıktan sonra uyuşturucu satmaya başlayan eazy rapper ice cube'la tanışır.Uyuşturucudan kazandığı para ile Ruthless Record'u kurar.Dr Dre,Ice Cube,MC Ren, DJ Yella ve The D.****. dan oluşan NWA isimli grupda ilk başta solistlik değil sadece prodüktörlük yapar.Fakat Eazy'nin sesindeki ince tonun da şarkılarına renk getireceğini düşünen diğer elemanlar Eazy'i de gruba solistlik yapması için ikna ederler.NWA zaten bir kült olmuştur.**** the Police,100 miles and Running gibi şarkılarla yaptıkları eylemlerle Amerikanın gündemine otururlar.Klipleri tüm kanallarda yasaklanır.
Neyse E'ye dönersek Eazy duz it albümüyle 2.7 milyon satan Eazy solo olarak da birşeyler yapabileceğini kanıtladı.1991'de NWA olarak çıkardıkları Efil4zaggin albümüyle yine aynı şekilde patlamalar gerçekleştirdiler.İce cube'in gruptan çıkması,diğer üyelerin kendi başlarına devam etmesi üzerine Dre,Eazy ve arkadaşları Snoop Dogg DeathRow Records'a geçtiler.Eazy burada da çoğu DR üyelerine albümlerinde yardım etti.Daha sonra Dre ile kavga eden Eazy DeathRow'dan geldiği gibi ayrıldı.Kendi albümünü ve kendisiyle çalışan bone thugs üyelerinin albümünde prodüktörlük yaptı(Dre ve Snoop'a çok pis sövdüğü şarkı Real MutfaFucka G's şarkısını bulun dinleyin derim)
1995 yılında yattığı hastanede aids olduğu ortaya çıkan E 26 Mart 1995'de hastanede öldü.Ölümüyle kavgalı olduğu Dre'yi bilen üzen Eazy Los Angeles'ın en sevilen rapperlarından biri olarak hatırlanacak.Şu an çıkarttığı albümlerin yanında piyasaya sürülmemiş şarkılarınında olduğu biliniyor.50 cent ve The game'in yardımıyla bir kaç şarkısı mix'lenerek ortaya çıkan Eric tüm rapperlar tarafından NWA gibi bir grup kurduğu için saygı ile anılıyor(NWA:Niggaz With Attitude) Son bir anektod; E hayatı boyunca Compton'daki evde yaşadı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gangsterlerin Hayatı
Teen FictionBu kültür Rap müziği, Graffiti sanatı, Break dansını ve Dj'liği içerir. Hiphop kültürünün doğmasında Blues, Funk, Soul ve Jazz müziğinin etkisi oldukça büyüktür.