Bartu Işıldıyan
Eve doğru adımlıyordum . Seher için bakıcı bulma işini kendim üstlenmiştim . Ne de olsa sevgili eşimden kalan tek yadigarımdı . Aradan yıllar geçmesine rağmen bir türlü Meltem'imi unutamıyordum ya da unutmak istemiyordum . Yağmur çiseliyordu . Biraz daha ilerleyince sesler duymaya başladım . İster istemez meraklandım . Seslerin geldiği yöne doğru yürümeye başladım .Onları gizliden izlemeye aynı zamanda dinlemeye başladım .
"Rüya evleneceksin o kadar !"
"Ben okuyacağım anladın mı ?! Sizin gibi cahil olmayacağım ! Ben doktor olacağım . Benim sayemde binlerce hasta sağlığına kavuşacak ! Siz .. Sizz ablamın başına gelenlerin aynısını benim yaşamamı istiyorsunuz değil mi !? Asla ! Asla ! Ablam sessiz birisiydi . Ama ben .. Ben sessiz kalmayacağım . Anne hiç mi vicdanın sızladığı olmuyor ha ? Hiç mi ?! Ablam o alçak herifin senin , benim , babamın ve daha birçok kişinin gözleri önünde öldürmesine hiç mi vicdanın acımadı. Bir de ben çok iyi anneyim diye geçiniyorsun . Hııh ! Sen anne değil Evlat katilisin Evlat Ya sen baba ! Hiç mi ablamın son yakarışlarında gözlerine bakmadın hiç mi ! O gözlerin içinde ne vardı biliyor musun ?! Çaresizlik ,nefret ve öfke . Onu öldüren o adam değildi sizdiniz . Ben .. Ben sizden nefret ediyorum . Küçüklüğümden beri hep böyleydiniz.Baba kolumdaki jilet izini hatırlıyor musun ha ! Ha ! Sen ...sen sadece gururuna yediremeyen mahluksun . Ne var ki bazı insanlar ezmeyi çok seviyor ? Emin olun benim eşim ölse ve ondan da çocuğum olsa sırf onun için dimdik dururum . Baba sana baba demeye utanıyorum ... Senin soyadını taşıdığım güne lanet ediyorum . "
"Yeter !"
O esnada kızın yanağına babası sandığım alçak sert bir tokat attı .Kız tekrardan kahkaha atmaya başladı ve kahkahasını kestiğinde iki çift göz ona şaşkın bir şekilde bakıyordu . Kız konuşmaya devam etti
"Hadi ama babacııım daha iyilerine de gördük mesela senin beni bir hafta boyunca bir lokma ekmek vermeyip sadece su verip bir depoya sakladığınıda gördük deği mi ?! Biliyor musun ? Bu yaptıkların zerre miktarı kadar acımıyor . Şimdi hayatınızdan defolup gideceğim . Bu arada arabama zarar verdiğiniz için miktarını ödemenizi istiyorum yoksa tanzimant davasına merhaba diyebilirsiniz . Hoşçakalın diyerek benim olduğum tarafa gelmeye başladı. Hemen oradan uzaklaşıp onu izleyebileceğim bir duvarın arkasına geçtim .Bavuluyla yağmurun altında tenha bir alana gitti . Sonra da bacaklarına kendisine çekip kollarını çarplazladı ve kafasını gömdü . Bir şeyler dedi . Ne dediğini anlamak için daha da yaklaştım .
"Abla..ablacığım özür dilerim . Sözünü tutamadım . Ama benim kaderimde de mutlu olmamak varmış. Ama en azından artık vicdanım rahat . Ablacığım hani ben küçükken şimşeğin çakmasından korkup yanına gelince "Korka küçük yıldızım. Hepsi geçecek"derdin ya işte bak hepsi geçmedi . Aksine kalbim daha da delindi . "Bunları dedikten sonra bavulundan el yapımı yamalı bir bez bebek çıkardı ve
"Bak hala saklıyorum . Onu bana doğum günümde verdiğin zamanda çok mutlu olmuştum . Ablacığım yağmur yağıyor bak . Senin dediğin gibi "Benim küçük yıldızım ne zaman ağlarsa yağmur da ağlıyor" derdin ya işte ağlıyorum bak yağmurda ağlıyor .
Sonra konuşmayı kesip hıçkırmaya başladı . Ağlaması şiddetlendiğinde kırılma sesi duydum . O da duymuş olacak ki ağlamayı kesip kırılan cam parçaların olduğu tarafa baktı ve
"Orada biri mi var ?"
"Ben varım güzelim yetmez mi ? "
Kız ayağa kalktı ve bavulunu yere bıraktı . Kız ne konuşabiliyordu ne de hareket edebiliyordu . Kız kendine gelip "Uzak dur benden pis herif !"
"Aaa güzelim ! Parası neyse vererim . Sen sadece evet de "
Evet işte o an burada ben devreye girmeye kadar verdim . Bu kızı kendi kızımın yerine koydum . Konuşmaya başladım ve
"Heey ! Utanmıyor musun lan sen ! Kızın yaşındaki kişiye bunları dersin ! Senin kızın yok mu lan ?! "Dayanamayıp adamın olduğu tarafa koşup bir iki yumruk indirdim ve kızın olduğu tarafa yöneldim ki kız orada yoktu . Kızın beni de o alçak herif gibi sanmış olmalı olasılığından kaçtığını düşündüm . Bu yüzdende kendi evime gitmeye karar verdim .Sevgili Okuyular
Yazdıklarım sizlerin kalbine işlemişse ne mutlu bana . Bir yazarın okuyucusu olması , onu destekliyor olması harikulade bir zevktir . Eğer kalbinize işleyemediysem bu hisleri beni affedin . Diğer bölümde görüşmek üzere kendinize iyi bakın ...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İKİ KUM TANESİ
RomanceRüya ... Küllerinden doğan genç kız Bartu... Sevgiyi kısa bir zaman zarfı içerisinde tanıyan genç adam . Rüya ...Rüya aşk ve sevgi .Bu kelimeleri en ağır olaylarla karşı karşıya gelip tanışırken sevmek kavramını yaşamaya başlarsa? Farklı dünyaların...