"Ayah.Adam sayang ayah"kata Adam sambil memeluknya ketika masih berumur 13 tahun.
"Ayah sayang semua anak-anak ayah"Kalau ayah dah xde,Adam ketua keluarga tau..Adam perlu ingat perkara tu..Apa-apa yang berlaku semuanya di bawah tanggunggjawab Adam yer.Ayah berharap Adam dapat jaga keluarga kita dengan baik dan bawak mereka ke jannah ye Adam." Nasihatnya kepada Adam. "Baik,yah..Adam akan jaga baik-baik keluarga kita ni..Adam sayang ibu,Kak Sha ngn Liya." "Tapi ayah,jangan la cakap macamtu..nanti Adam sedih laa..Ayah jangan kata macamtu lagi yer"sambung Adam dengan nada yang lebih rendah. "Adam...."panggil Encik Haziq dengan lenggok memujuk. "Ingat,dam.Mati itu pasti..Ayah tidak akan kekal bersama Adam selamanya.Adam kena bersedia bila-bia masa saja Ayah boleh peri tinggalkan Adam dan keluarga kecil kita ini."Nasihat Encik Haziq lagi.Dia tidak mahu anaknya lupa akan tenggungjawab yang menanti sekiranya dia pergi. "Baik ayah..Adam ingat itu..Adam cumaa...." "Adam...ingat yer..ayah sentiasa sayang keluarga kita ini yer..ingat benda tu sampai bila-bila..jaga keluarga kita dengan baik...tanggungjawab Adam besar sangat"belum habis Adam menghabiskan ayatnya Encik Haziq sudah mencelah.
"Ayah,Adam..ibu panggil makan"celah Kak Sha lalu meninggalkan perbualan yang terganggu sebentar tadi.
"Adam..mari makan..ayah lapar laa....."kata ayah sambil buat muka kesian. "Baik,yah..mari lah..geli pulak tengok ayah buat muka begitu"balas Adam dengan tujuan bergurau. "Kenapa pulak...?Ayah tahu ayah hensem kan..kan..Adam jeles dengan ayah..sebab itu adam kata geli..haha"usik ayah sambil menjongket kening. "Sudahlah ayah...nanti Adam muntah sian ayah pulak kena bersihkan muntah tu"Balas Adam "haha..sudah..mari makan..nanti kebulur ayah" "haha..mari ayah..sampai ke sudah ibu,kak Shad an Liya tunggu kita"Adam menamatkan perbualan tersebut.
YOU ARE READING
^_^
Teen Fictionbukan kisah cinta..hnya mengisahkan cinta seorang anak kepada ayahnya ^_^ ..huhu..cerpen kekeluargaan..untuk minggu bahasa..tapi tak menagng..post kat sini lah yerr.. and sorry kebudak budakan..first time karang cerpen ^_^