Prolog

16 1 1
                                    

Aku benci tapi suka. Suka tapi benci. Sayang tapi benci? Musuh tapi on crush . Apa ni? Aku sayang tapi benci. Meruncing tinggi kepala aku fikir.

"Budak!"

"Budak!"

"Budak!"

"PAK!"

"YER YER YER AWAK NAK APA"

Aduh! Melatah pulak dah aku ni. Kalau terkejut macam ni jadinya.

Semua ni salah Muhshidiq! Sekarang ni banyak bebola mata tengah perhatikan aku! Malu!

"Cik Ayu? Awak ok? Boleh saya teruskan kelas saya sekarang?" Cik Hani selaku guru 'Sejarah' kami sudah bercekak pinggang akibat terganggu dengan latahan ku tadi.

"Er.. Erm.. Ya, ya. Boleh, boleh.." aku menggaru kepala aku yang tidak gatal dengan membuat wajah bersalah dan segan.

Kelas di teruskan dengan keadaan yang senyap,sepi,suram dan akhirnya..

Tidur.

Aku menggelar kelas Cik Hani, kelas sleeping beauty. Bila hujah-hujah Cik Hani keluar, ramai pelajar akan memulakan drama mereka sebagai seorang puteri yang bernama sleeping beauty tak sedar diri.

Aku tidak terkecuali dalam lakonan. Cuma belum bertemu dengan putera yang sanggup mengubat penyakit ini. Hehe.

WAIT.

Tadi aku tidurkan, kena kejut siapa tadi? Siapa? Siapa?

Aku menoleh ke tepi. Oh, budak perasan hensem, Muhshidiq.

Tapi, takkan dia yang jadi putera tu kot?! NO, NO, NO! Fokus balik Cik Ayu Najmi! Fokus!

Aku memandang Cik Hani yang tersimbur-biur air liur dia berhujah fasal sejarah. Makin ku pandang, makin bosan jadinya. Makin ku pandang, makin layu mataku di buatnya. Makin ku dengar, makin--

*tidur*

...

"Hoi!"

"Isk, apa dia?"

"Hoi!"

"Apa?!"

"Bangunlah oi!"

Aku tersentak. Aku melihat sekeliling. Oh, waktu rehat. Berapa lama aku dah tidur tadi ek? Dan kenapa budak ni kejut aku?

"Apasal? Waktu rehat kot. Bukannya ada kelas pun kan?" Aku menjawab dengan mata yang kuyup melihat.

"Kau tak hantar buku Sejarah ke?" Ditangannya terdapat timbunan buku sejarah.

"Oh, kejap-kejap." Aku menyelak-nyelak beg aku. Mencari di manakah buku sejarah tersebut.

Cari dan mencari. Mencari dan cari. Cari dan mencari. Eh? Mana? Mana? Mana buku bersejarah tu? Mana? Aku menelan air liur.

Aku lupa bawak.

"Em, kau boleh tak hantar dulu? Nanti aku hantar sendiri." Aku tersenyum kelat.

Dia hanya menggelengkan kepala. Maksudku difahami.

"Nanti aku suruh cikgu bagi demerit lebih sikit." Dia memberikan senyuman sinis. Senyuman yang paling benci aku tengok! ERGH!

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 09, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Love Or HateWhere stories live. Discover now