Roches/03

561 41 2
                                    

" Tak boleh lah yon! " keras suara aaren menidakkan.

Aku cuma mampu memutarkan mata ke atas. Sumpah! Aku menyampah dengan mamat bajet beku ni.

Urgh.

" Apasal pulak. Alah bagi je lah dia tinggal dengan kita sampai dia dapat balik ke dunia dia. " Aaron memujuk adik kembarnya Aaren.

" Isy peduli ar minah tu. Sapa suruh dia tesesat kat dunia kita. Pandai-pandai lah dia hidup! " Bantah Aaren. Amboi dia ni, macam aku ni halimunan sampai tak reti nak jaga mulut.

Lempang pakai kubis satgi, baru tau!

Aaron buat muka merayu dekat Aaren. " Alahh yen, boleh lahh~ " Aaren melepaskan nafas berat.

" Whateverlah yon. " akhirnya. Mamat ni mengalah. Author terharu :') hahahaha tak. Gurau je. Ok back to the story.

" Yeahh thanks yen~ sayang kau. Hahaha xD aku tau kau masih tak boleh lupakan cindy tapi tolong lah terima Roches. Dia takde sesiapa kat sini. " Aku cuma memasang telinga mendengar butir-butir perbicaraan mereka. Cindy? Sapa pulak doh?

Ceh, malas aku nak peduli. aku rindu dunia aku weyhh! x'(

Nak balik!!

" Roches! Hope kau selesa kat sini! " Aaron mendepakan tangannya sambik tersenyum. Gila tak selesa rumah besar gedabak macam istana tapi diorang tinggal berdua je.

Aku masih tertanya-tanya diorang ni manusia ke apa. Dah la boleh cakap melayu? Eish harap-harap ni semua cuma mimpi.

Haih.

" Kau kena dengar cakap aku. " kata-kata Aaren buat aku rasa macam nak buang dia dalam laut terus. Dia fikir dia siapa nak aku dengar cakap dia?

" Kau fikir kau siapa? " Balas aku dingin darab menyampah.

" Aku tuan rumah ni dan kalau kau nak selamat kat dunia, ofcourse lah kau kena dengar cakap aku. " Aaren tersenyum sinis. Apahal mamat ni doh?

" Whatever sengal. "

" Jangan risau aku ada. " sampuk Aaron sambil mengerling sekilas adik kembarnya. " takyah layan sangat si Ayen ni. Jom aku tunjuk bilik kau. " Sambungnya lagi.

Aku cuma membuntuti langkah Aaron ke tingkat atas tanpa memperdulikan riak tidak puas hati milik Aaren. Muka hensem tapi poyo! Lain betul dengan Aaron.

Terpegun aku dengan dekorasi bilik tu. lagi cantik dari bilik aku kat dunia aku. Dalam bilik ni pun ada taman kecik.

Magis beb~

" Sorry lah ek, adik aku memang macam tu. Dingin sikit tapi dia baik. " Aaron bersuara setelah lama mendiamkan diri. Aku cuma mengangguk tanda faham walaupun dalam hati dah berlori-lori aku menyumpah serana Aaren.

" Err.. anyway sapa cindy? "

Duh apa ke gatal mulut aku ni bertanya. Aih dasar mulut pembelot macam kwang soo! Aaron agak terkejut namun selepas itu dia tersenyum. alahai mamat ni, takde kerja ke asyik nak senyum je. Kalau dah suka sangat senyum tu, sedekah lah sikit kat adik kau tu. Eh apa aku merepek ni?

" Cindy tu... "

Thanks for reading!
Please vote ★ and comment❤
Do me this favor ;)

Roches [H]Where stories live. Discover now