Bugün annemin izinli olduğunu anladım yatagimdan kalkmadan. Çünkü şöyle bir ses duydum: "Bugün Bayraammm!!!" Kapım Harrtt! Diye açıldı. Tamam bayramsa bayram kapa ceneni artık! Tabi bunu içimden söyledim eger dışımdan söyleseydim paranormal aktivite den daha korkunç olaylar yaşanabilirdi.
- Kızım hadi kalk yengenlere gitcez.
- Anne saat 9 yengemler uyanmamıştır bile.
- Ayy Bade ne safsın ha. Bugün bayram insanlar erkenden uyanir baklava,börek,dolma,sarma,kurabiye hazırlar.
- Peki sen ne hazırladın anne?
- Kızım ben ne hazırlıcam zaten bize kimse gelmiyor gelse gelse para istese de şeker alıp giden çocuklar geliyor.
Ayy evet unutmuştum o salak çocukları!
Birgün bende heves edip bi kapıya girmiştim. Bende çocukken salak mıymışım neymişim. Mahallenin bana tav olan yaşlı ,gözlüklü ,çatık kaşlı, kara gözlü bir teyzenin evine gitmiştim. Kapıyı sinirli bir şekilde açtı ve bende açar açmaz "bayramınız kutlu olsuuuunn!" Demiştim ve salak teyze "saol" diyip kapıyı yüzüme kapattı. O günden sonra hiç kapı çalmadım. Annemin zoruyla aldığı saçma bayramlıkları giyip yengemlere gitmek için yola çıktık. Yengemlerde de bir yokuş var aman yarappi! Ah laya Mıh laya çıktık sonunda Allah'lık yokuşu. Yengem yine döktürmüş baklavalardan tut dolmalara kadar. Öküz gibi yedikten sonra sıra geldi moneylereeee... Amcam bana 50 lira verdi. Seviyorum bu adamı yaa! Eve geldiğimde Hande'ye mesaj attım. Hava atarcasına "amcacığım 50 lira verdi kanka" yazdım. Anında mesaj geldi: "ooo kanka bana da 100 lira verdi babam 200 verdi ama geçen bayramda 500 vermişti. Annem 60 verdi diğer akrabarda 40 falan."
Takmamış gibi hiç cevap vermedim. 500 ne aykü!..
Saat coktan 11 olmuştu bile hemen gözlerimi kapayıp uyumaya çalıştım... Ama Hande'nin 500 lirası hâlâ aklımdaydı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bir Berduş'un Öyküsü
General FictionAdı Bade olan ve Berduş diye anılan bir kızın bazen duygusal bazen komik ve bazen de iğrenç anıları...