IŞIK SAÇMAK

6 1 0
                                    


Etrafa ışık saçmak... Kendini , potansiyelini , var olma amacını göstermek... İnsanların senin kim olduğunu , ne yaptığını , ne için yaşadığını ve neyi hedeflediğini bilmesi...

Bütün bunlar nasıl gerçekleşir? Büyük adam nasıl olunur ? İnsanlık nasıl olur da seni tanır , bilir ve benimser?

Altın kaplamalı , yüksek beygir gücüne sahip son model bir araba olduğunu düşün. Öylece sokağın bir kenarında bekliyorsun. Çok yüksek ihtimalle insanlar etrafında toplanacaktır. Sana dokunmak isteyecek ve sana övgüler yağdıracaklardır. Çamur atanlar da olmayacak değil!

Peki ya sokakta beklerken 4 tarafını külüstür arabalar kaplarsa?

Etrafında bulunan değeri , kalitesi düşük arabalar seni gölgelemek isteyeceklerdir. Bu yüzden de güzelliğin şatafatın ve kaliten görünmeyecek ve böylece insanlar senin varlığını bilemeyeceklerdir.

Hayat işte böyledir. Yaşamına ne kadar değer katsan da , başarını daha çok çalışarak doruklara çıkarsan da , kimsenin yapamadığını yapıp emin adımlarla hedefe yürüsen de bu yaptıkların ışığını arttırmaya yetemeyebilir. Başka insanlar yoluna taş koymak isteyecek , etrafında dolanıp başarını gölgelemek isteyecek , diğer insanların seni bilmesini , keşfetmesini , doğru düşüncelerini benimsemelerini engellemek isteyeceklerdir.

İşte tam da bu yüzden diğer arabaların varlığını yok saymalıyız. Onları ışığımızla öyle bir kör etmeliyiz ki bir daha yola çıkmaya cesaretleri kalmasın. İşte o zaman başarı kaçınılmaz olur. O zaman istikamet büyük adam yoluna çevrilir.

İŞTE O ZAMAN IŞIK SAÇARSIN.


Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jul 05, 2016 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

IŞIK SAÇMAKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin