yeri's pov"kalau Rin taknak terima lelaki tu Jae ahjumma nak buat apa?"
soal aku sambil memandang ke arah Jae ahjumma.
"hey! berapa kali aku nak kata dekat kau jangan panggil aku Jae ahjumma
panggil aku Kelly! aku tak kira kau kena terima juga kalau tak aku
jual semua harta wasiat eomma dengan appa kau biar padan muka kau"balas Jae ahjumma.
tak sedar diri dah nama tu Jae Ma ada hati nak tukar jadi Kelly
aku panggil lengkuas kang baru tau -_-"mana boleh Jae ahjumma jual!
wasiat tu hak Rin bukan hak Jae ahjumma"aku terus memanggil dia dengan nama 'Jae' walaupun aku tahu dia tak suka aku panggil dia dengan nama tu.
"kau ni memang bebal kan? Kelly! K-E-L-I .. Kelly bukan Jae!"
Jae ahjumma a.k.a. Keli seperti diejanya tadi membetulkan
sanggul bonggol untanya.baru lepas buat katakan rambut mahal bhai.Kelly diejanya jadi Keli? ikan keli? hahhahaha..
"peduli apa aku dengan hak? yang aku tau kau kena terima"
amboi kasar betul bahasa makcik tua ni.
"kau nak terima ke tak?! kalau kau tak terima
aku jual wasiat eomma dengan appa kau biar kau hidup merempat"kata Jae ahjumma dan ingin berlalu pergi tapi aku tahan tangan dia.
"Jae ahjumma jangan jual wasiat tu"
kata aku.
"aku boleh tapi kau kena terima lelaki tu"
aku terdiam . ekcelly aku boleh ja terima kalau lelaki yang nak kahwin dengan aku tu orang lain tapi aish..
huh. nak terima ke tak tapi kalau aku tak terima
hidup merempat kang aku."Rin terima"
ucap aku.
"haa bagus dari tadi kau terima kan senang?masa hari kau kahwin aku kasi wasiat tu lepas kau kahwin pergi berambus kau aku taknak tengok muka kau dah dalam rumah ni"
aku merengus kasar.
elak sikit ja aku tangankan juga orang tua ni biar berakal sikit.sebaik sahaja aku berlalu keluar dari bilik
bersorak sakan orang tua tak sedar diri tu."seronoknyaa aku! lepas ni nak pergi melancong kat Paris!
New York! Londeh! eh londeh ke londen? Londen kut hahaha aku kaya!"hak alah sebut London pun tak betul ada hati nak ke sana.
ㅡㅡㅡㅡ
"kau kenapa dah macam orang putus harapan
nak hidup ja aku nampak..ada masalah ke?"soal Areum sambil menongkat dagu memandang aku.
"memang! memang aku dah putus harapan nak hidup.
hidup aku dah musnah!"kata aku dan menghentuk kepala aku berkali - kali di meja.
"woo chill dude chill ! , kot ye pun putus harapan nak hidup jangan lah hengkau bunuh diri hempuk kepala atas meja"
ucap Areum sambil menggaru kepalanya yang tak gatal.
"kalau bunuh diri tu tak sakit dah lama aku buat bangang"
balas aku dengan kepala masih di atas meja.
"parah betul kau ni , berat sangat ke masalah kau ni?"
soal Areum lagi.
"berat sangat! penimbang berat pun
boleh meletup kalau aku timbang masalah ni.."ucap aku.
"iya lah berat tapi apa yang beratnya? cuba dikau
kabar kabarkan kepadaku"kata Areum.aku menarik nafas panjang dah mengangkat kepala aku merenung mata Areum.
"aku kena kahwinㅡ"
"lah kahwin ja ke? kahwin ja la , best apa kahwin?"
celah Areum sebelum sempat aku menghabiskan ayat aku.
"aku kena kahwin dengan Taehyung"
aku menyambung ayat aku yang tergantung
dan serentak itu Areum terbangun dari kerusi."what?Taehyung?Kim Taehyung?musuh abadi kau kat sekolah menengah selama 5tahun berturut turut?! tarikh lahir 30 december 1995?!"
wah dahsyat kau dengan tarikh lahir dia kau hafal sekali.
lemah aku mengiyakan.tiba-tiba..
kedebukk!
Areum jatuh pengsan.
"Areum wei bangun lah wei apahal pulak kau yang pengsan?
sepatutnya aku yang pengsan bukan kau.
yang kena kahwin ni aku bukannya kau.Areum wei bangunlah!"ucap aku sambil menampar - nampar pipi Areum.
tbc..
YOU ARE READING
war ; kth
Fanfictionmulut cetuskan peperangan tapi hati mahukan kedamaian. ✥ warning ✥ I use a lot of 'ayat merapu' so be careful .