Yeri's POV"kau letak julap dalam Ramyun dia?berapa banyak kau letak?"
soal Areum.
"mungkin ada dalam .. setengah botol?"
balas aku.
"Yeri kau gila? wei udah - udah ler tu korang bergaduh
aku pulak penat tengok korang ni , korang tak penat ke asyik gaduh ja?"aku mengerutkan dahi mendengar apa yang dikatakan oleh Areum.
"apa kau cakap ni? kau sendiri nampak kan macam mana perangai si Gayung tu 24jam ada ja idea nak perdajal aku takkan aku nak diam ja"
"habis tu kalau kau tau perangai si Taehyung tu macam syaiton
kau ikut sekali jadi syaiton kenapa?sudah lah tu apa yang jadi masa sekolah menengah dulu tu lupakan ja lah
buka buku baru korang dah kahwin fikir lah pasal masa depan korang"Areum memberi ceramah panjang lebar.
"yang kau nak bising ni kenapa do?tak nampak aku tengah sakit hati ni?
dulu kalau aku nak perdajal si Gayung tu kau sokong ja
ni apahal pula tiba - tiba kau nak bantah apa aku buat?"aku mula rasa tak puas hati.
"aku taknak kau menyesal nanti Yeri"
"heh aku takkan menyesal punya lah"
"dah lah ! kau ni ego betul aku malas nak layan kau , duduk lah kau sini sorang - sorang aku penat dah nak bagi nasihat
korang dah besar panjang pandai - pandai lah fikir sendiri aku chaw dulu"Areum terus berdiri dan berjalan meninggalkan aku sendiri.
"aku ego huh?watda--"
ㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡ
"kau nak buat apa dengan lipas mati banyak - banyak ni?"
Jungkook mengaru kepalanya.
Hoseok yang sedang duduk bersantai ala diva menggelengkan kepalanya.
"hengko nak tanya lagi ke?dia tak cakap pun aku dah tau dia nak buat apa
apa lagi? dia nak buat untuk perdajal si Yeri lah tu"Taehyung tersengih seperti kerang wengi.
"tau pun kau apa dia ingat senang - senang aku bagi lepas
lepas dia letak julap dalam Ramyun aku?"Taehyung mencari lagi lipas mati dan kemudian
memasukkannya kedalam plastik."dah lah tu woi korang berhenti lah gaduh kalau korang gaduh pun
korang dapat apa haa apaa?habuk pun tak ada dapat kan? korang bukannya budak sekolah lagi dah besar dah pun , kau ni aku tengok dah boleh jadi bapak budak cuba lah fikir sikit pasal masa depan korang lagipun korang dah kahwin cuba bawa berbaik lepas korang dah bahagia dapat jugaklah aku dengan Hoseok ni merasa anak buah baru"Jungkook berceramah panjang.
"aku setuju! Jungkook kau basuh dia cukup - cukup jangan lupa bubuh clorox aku dah penat nak nasihat dia , aku nasihat bukan dia dengar macam bercakap dengan tunggul ja"
Hoseok menyokong apa yang dikatakan oleh Jungkook.
"kau dengar tak apa aku cakap ni Taehyung?"
soal Jungkook.
"yayaya aku dengar tapi sorrey aku takleh nak ikut cakap kau , aku dengan Yeri ada anak? yatohann taknak aku anak - anak aku dapat mak
macam dia otak tak betul"balas Taehyung.
"haih bila lah korang ni nak berdamai aku takut kau menyesal nanti"
Jungkook masih cuba menasihati Taehyung.
"aku takkan menyesal punya lah"
"suka hati kau lah aku malas nak cakap panjang - panjang
kalau nanti Yeri cari lelaki lain kau jangan kata aku tak bagi kau nasihat"Jungkook berlalu pergi.
"kau sebenarnya cintakan Yeri tau Tae tapi kau taknak mengaku"
kata Hoseok dan kemudian
mengikut jejak Jungkook yang berlalu pergi dari situ."aku cintakan Yeri? hmm.."
lama Taehyung memikirkan jawapannya
"ek eleh takdanya aku nak cintakan Yeri tu jalan pun macam laki.."
ㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡ
vote & comment .
YOU ARE READING
war ; kth
Fanfictionmulut cetuskan peperangan tapi hati mahukan kedamaian. ✥ warning ✥ I use a lot of 'ayat merapu' so be careful .