#2 Olle

9 0 0
                                    

Den är händelsen handlar om Olle. Emils bästa vän.

Jag hade varit kär i Olle ända sen jag gick på dagis. Jag gillade honom groft mycket.

När jag började 4:an blev jag och en tjej som hette Lovisa jättebra vänner, vi träffades nästan varje dag. Jag berättade allt för Lovisa och hon berättade allt för mig, hoppas jag iallafall. Hon visste ju om att jag hade varit kär i Olle i hela mitt liv typ.

En dag efter skola när jag och Lovisa satt på bussen ner mot stan satt Olle och en av hans kompisar, Simon. Dem satt på samma buss som oss, dem frågade vart vi skulle. Då sa vi att vi skulle ner på stan o köpa en present åt Lovisas mamma och sen gå till donken för vi ville ha varsin frappe.
Då frågade Olle om han och Simon fick hänga med, Lovisa sa att det var okej utan något mer men jag blev ju hur glad som helst att Olle ville vara med mig. Jag var inte van med att vara med killar över huvudtaget för då var killar och tjejer inte så mycket med varandra.
Vi åkte ner på stan, Olle och Simon skulle hem först och hämta pengar.

När vi alla 4 satt på donken var det riktigt kul, vi pratade om allt o alla.

Efter någon timme var Siomn tvungen att gå för han skulle iväg på träning.
Då ville Olle också gå, vi satte oss på bussen med Olle.

När vi hade kommit hem till Lovisa frågade hon om vi skulle ringa Olle och fråga om han ville träffa oss ute i närheten av Lovisa.
Han sa att han kunde så han skulle komma efter maten.

Vi hade tänkt att vi skulle gå till en fritidsgård som fanns i närheten av Lovisa,så vi gick och mötte upp Olle och sen gick vi till fritidsgården. Den var stängd. Då tänkte jag att nu kommer han åka hem, men det gjorde han inte.
Vi gick runt o pratade lite. Efter en stund kom vi in på att vi skulle berätta vem man gillade. Lovisa sa att ho än gillade en kille i hennes klass som hette Oskar, Olle sa att han inte gillade någon och jag berättade aldrig.
När jag var tungen att åka hem blev jag ledsen för att inte få vara med Olle mer. Isabella ringde mig o sa att hon oxå gillade Olle men att hon inte sagt det gör att inte det skulle bli pinsamt. Jag blev såklart orolig för att dem skulle vara/bli tillsammans då Isabella frågade på alla. Jag visste inte om dem var eller om dem hade gått när jag oxå gick.
Jag ringde både Isabella och Olle o frågade om dem var tillsammans och båda sa 'nej'.
I skolan dagen efter kollade några killar på mig o jag hade berättat för mina tre bästa vänner att jag var rädd att dem var ihop och allt som hänt. Jag tänkye inte mer på killarna. Men när Isabella kom till skolan sa hon att dem hade varit i typ en o en halv timme efter att jag hade åkt. Hon sa även att dem hade varit tsm. Jag blev super ledsen och sprang till ett hörn av en korridor o satte mig o grät. Min kompis kom fram till mig och frågade vad som hade hänt jag berättade, efter att jag berättat för Lina min bästis så kom några andra tjejer o frågade lite saker. Den läraren som skulle hålla i lektionen vi skulle ha gick fram till mig och jag berättade vad som hade hänt hon sa att jag kunde hoppa över den lektionen för den var bah typ 35 min. Jag förklarade också vad som hade hänt för min mentor som skulle ha matte med mig efter den första lektionen. På matten satt jag och fyra kompisar i ett annat rum för att jag var fortfarande ledsen.

Jag kommer tyvärr inte skriva vad som hände sen för det blir för känsligt. Men det löste sig mellan mig och Olle iallafall på annat sätt. Men jag tänker inte gå in på några detalier.

Krossade Mig HeltWhere stories live. Discover now