Hoofdstukje 1.
[Lien POV]
"Gosh, Laura, schiet eens op! Straks begint het al!" Roep ik door de hal. "Even mijn All Stars aandoen, heb toch geduld, hoe minder mensen hoe beter!" Roept ze vanaf boven terwijl ze de trap af komt en huppelend bij me komt staan.
"Ben je eindelijk klaar?" Zeg ik. "De dees is klaar!" Zegt ze. "Kom hier, snoepkont." Zeg ik en haak bij haar in. "Te voet of met de fiets?" Vraag ik aan haar. "Fiets." "Sgoed voor mij!" Zeg ik terug.
Ik neem een fiets en samen fietsen we naar de Halloweentocht in de buurt. "Het is al aardig donker hé" Zegt Laura tegen me terwijl we over het bruggetje fietsen. "Gosh, Laura, denk jij ooit wel eens na?" Vraag ik met een sarcastische stem. "Ja, hoezo?" Vraagt ze. "Het is ten eerste herfst en het is al 21:00 uur." Zeg ik weer met een sarcastische stem. "ja en?" Vraagt ze. "Gosh, Laura, je bent echt dom hé! Is het niet logisch dat het dan al donker is?" Zeg ik. "Owja..." Zegt ze terwijl ze hard moest nadenken.
Ja, Laura is zo iemand die altijd achter loopt, ze kan er niet aandoen. Wees gerust echt wel! Ze is soms echt dom, maarja, daarom zijn we ook beste vrienden hé. Wel Laura, het is en blijft me een gekkie! Haha.
We fietsen een eindje door en zetten onze fietsen tegen een hekje en nemen een zaklamp en nemen ons bandje aan, zodat we door kunnen.
En wat dacht je ervan als ik ons nou eens even voorstel, is dat geen geweldig idee? Jullie zullen vast wel denken: En hoe moeten wij weten wie Laura en Lien zijn? Wel ik vertel het je even.
Laura is mijn beste vriendin en zit samen bij mij op school. Ze is even oud als mij, 17 dus. We verjaren in dezelfde maand maar niet op de zelfde dag. Niet alles moet kunnen hé. En ja onze ouders zijn allebei gescheiden, we geven elkaar de liefde. Mooi toch? Jazeker wel! We zijn er altijd voor elkaar, dat noem ik pas echte vriendschap!