" Kyahhh Eunji apa yg kau buat kat atas tu cepat la sikit nanti lambat pegi skolah "Jerit Jiyeon rakan serumah Eunji dn juga merupakn classmate Eunji. Jiyeon seorang mulut bnyak dn cntik. Dia juga merupakan shabat baik Eunji.
" Kejap! "
Sahut Eunji yg sedang memasang anting² di telinganya. Setelah selesai dia segera menghampiri Jiyeon yg sedang main fon di ruang tamu.
" Kajja Yeon..ahhh"
Ajak Eunji, Jiyeon segera mematikn fonnya dn berjalan menghampiri Eunji. Kemudian langkah mereka berdua menuju ke kereta cobra milik Eunji. Setelah itu kereta tersebut laju meluncur di atas jalan raya.
.
.
.
.
-- Anyang Art High School --Semua murid segera memberi laluan saat dua queenka sekolah masuk ke perkarangan sekolah. Queenka tersebut siapa lagi x lain x bukan Eunji dn Jiyeon. Mereka berdua memang terkenal dari segi kepandaian dn penampilan, dn mereka berdua jugak antara perlajar yg terkaya di sekolah. Biasa la anak orang kaya. Tapi mereka berdua mengambil untuk hidup berdikari dn perkara itu disetujui oleh kedua keluarga setelah berulang kali di pujuk.
" JB yeochin kau dh smpai "
Kata Mark sedikit teruja saat melihat Eunji menghampiri mereka berdua. Dia sudah lama menyimpan perasaan terhadap gadis itu namun apakah daya JB yg lebih awal memilikinya. JB memandang ke arah yg dikatakan oleh Mark sebentar tadi terus senyuman terukir di bibirnya.
" Hai oppa"
Tegur Eunji,lengan sasa JB terus dipaut erat. Mark yg hnya mampu berdiam. Hatynya bagai disiat² melihat adegan itu. Jiyeon yg dari tadi hnya menjadi pendengar sudah tahu apa yg Mark rasa ,memandangkan dia sepupu Mark jadi dia sudah tahu yg Mark sebenarnya ada haty dengan Eunji.
" Hai jagi, dh makan? "
Jb menyoal, tangannya dibiarkn Eunji memegang, matanya tepat memandang Eunji.
" Blum oppa! "
Jawab Eunji manja bibirnya dijuihkn sedikit. Jb ketawa kecil saat melihat respon yg mencomelkn dari Eunji. Jiyeon sudah mencebik menyampah kemudian pandangan beralih menatap Mark yg kini sedang memandang ke arah lain. Mark tidak lagi mampu untuk melihat adegan itu. Jiyeon mengeluh. Bagaimana dia nk buat Eunji bersama dengan Mark?
" Araso kajja kita pegi makan di cafe, korang kitorang pegi cafe jap"
" Ara!"
Balas Jiyeon pendek. Dia menghampiri Mark, sepupunya. Mark kini sedang menghantar pemergian Jb dan Eunji. Terdengar keluhan kecil keluar dari mulut Mark.
" Mark kau memang sukakan Eunji ke?"
Tanya Jiyeon ingin kepastian. Mark memandang wajah Jiyeon kemudian dia kembali menunduk.
" Macam yg kau tahu"
Jawab Mark perlahan namun masih dapat didengari oleh Jiyeon. Ya, Jiyeon sudah lama tahu akan perasaan Mark terhadap Eunji. Dia juga sudah berazam untuk satukn Mark dn Eunji. Namun adakah azamnya akan tercapai?
Flashback
" Mark aq nak tanya kau satu soalan ni, agak² kau bleh jawap x?"
Soal Jiyeon, kening sebelah kirinya diangkat berulang kali. Mark memandang wajah Jiyeon dengan raup wajah seperti ingin tahu.
" Apa?"
" Aku an! Selalu an! Nampak an! Kau an! An an usy---"
" Eh kau ni klau nk tanya tu, tanya la elok², ni x asyik dok an an an dari tadi. Aq cepuk baru kau tahu"
YOU ARE READING
I Gotta Go Now! { Oneshoot }
FanfictionCast: Mark ( Got7 ) - Handsome - Sukakan Eunji - Bff JB - Menghidap penyakit barah otak JB ( Got7 ) - Handsome - BF Eunji - BFF Mark - Sayangkan Mark dn Eunji Eunji ( Apink ) - Happy Virus - Cantik - GF JB - Sayangkan JB Sinopsis: Cinta tidak selal...