Part 1

1.1K 41 14
                                    

Part 1

Jihyo bangun dari tidurnya. Dia menggeliat diatas katil. Mata digosok beberapa kali. Rambutnya di raup kebelakang.
" Malas nya nak pergi sekolah !! " jerit Jihyo. Tetapi dipaksa badan nya itu untuk bergerak masuk kedalam bilik air.

20 minit kemudian, Jihyo duduk di ruang makan lengkap berseragam sekolah. Mata nya masih tertutup rapat. Omma dan appa nya hanya mampu menggelengkan kepala mereka. Apa nak jadi lah anak aku yang sorang ni.... Desis hati En.Song.

" Jihyo, kamu tu anak dara. Bawak-bawak lah ubah perangai kamu tu. Kalau bukan hari sekolah, tidur mengalahkan beruang berhibenasi aje. " ceramah En.Song. Jihyo hanya memekak kan telinga nya.
" Song Jihyo ! Tolong dengar apa yang appa cakap. Ada betulnya juga semua tu. " tambah Pn.Song yang mendapat anggukan dari Jihyo walaupun dia tidak berapa dengar apa yang dikata kan Pn.Song.

Jihyo memasuki kereta appa nya. Dia termenung keluar tingkap. Tiba-tiba dia tersenyum. Timbul macam-macam idea jahat untuk mengenakan guru baru yang bakal mengajar kelasnya. Kalau ajak Choa dengan Hyun kacau Cikgu baru tu diorang nak tak ? Tanya hati Jihyo. Inilah rutin Jihyo apabila ada Cikgu baru yang akan mengajar kelas nya. Dia akan mengacau cikgu itu supaya mereka berhenti kerja. Tak perlulah dia belajar.

Kereta milik appa Jihyo berhenti dihadapan pagar sekolah. Jihyo menyalam dan mencium tangan En.Song sebelum menuju ke kelas. Sewaktu perjalanan nya, dia terserempak dengan Jeon Jungkook. Kingka sekolah a.k.a crush nya. Senyuman manis dihadiahkan kepada Jungkook. Jungkook turut membalas senyuman Jihyo kemudian mereka berjalan beriringan ke kelas mereka.

" Awak ada apa-apa rancangan untuk kenakan cikgu baru tu tak ? Well, I heard he really good in mathematics and that's mean our homework will be 2×2 than always. " kata Jungkook.
" Ehem.. ada kot. Tapi rahsia lah. Kita tengok dulu cikgu tu macam mana. Wait, did you just said 'he' ? " tanya Jihyo yang mendapat anggukan daripada Jungkook.

Jihyo mengambil tempat duduknya diantara Choa dan Seoulhyun.
" Jihyo, aku rasa kali ni comfirm kau tak sanggup nak kacau cikgu baru tu. " kata Choa membuatkan Jihyo tertanya-tanya.
" Wae pulak tak sanggup ? Selama ni Okay je. Tak kira namja atau yeoja semua aku kacau. " jawab Jihyo sambil mengeluarkan buku teks nya.
" Sebab cikgu baru tu Handsome giler ! Nanti kau tengok sendiri. Pagi tadi aku tolong dia angkat barang-barang dia. " kata Seoulhyun pula. Jihyo hanya menjeling mereka berdua.

Semua pelajar berkumpul di dewan untuk mendengar ceramah pagi dari guru besar dan juga untuk melihat cikgu baru itu. Semua pelajar perempuan excited sebab Seoulhyun pergi bagi tahu satu sekolah yang cikgu baru tu Handsome. Memandangkan Seoulhyun dan Choa je yang dah nampak cikgu baru itu. Jihyo menunggu dengan rasa bosan. Jihyo melihat Jungkook yang juga sedang menguap. Comel.. desis hati Jihyo.

"Baiklah. Sekarang saya akan kenalkan cikgu baru yang akan mengajar kelas A-6,A-1 dan juga menjadi guru disiplin. Silakan En.Baekhyun. " kata Guru Besar menjemput Baekhyun naik keatas pentas. Semua pelajar perempuan mula berangan. Mahu-mahu lagi TaeTiSeo iaitu diva sekolah. Baekhyun memberikan senyuman yang mampu mencairkan hati para wanita dan para gay. -_-" *laugh*

" Annyeong ! Byun Baekhyun imnida ! Kamu boleh panggil saya Cikgu Baekhyun atau Cikgu Baek. Umur saya 20 tahun. Saya berasal dari Busan. Saya harap kamu semua boleh beri kerjasama kepada saya dan menjadi pelajar yang baik. Saya juga boleh dikatakan mahir didalam martial art. " kata Baekhyun. Jihyo merenung wajah kacak Baekhyun. Bukankah dia yang... Desis hati Jihyo. Baru Jihyo ingat bahawa Baekhyun lah orang yang melanggarnya tempoh hari dan menyebabkan baju putih suci miliknya menjadi kuning ke oreng an sup jjampong.

Trowback...

Jihyo berjalan di food court itu sambil membawa dulang berisi jjampong dan air Coca cola kegemaran nya. Jihyo terlalu fokus dengan perjalanan nya sehingga Baekhyun melanggarnya. Kuah jjampong yang panas itu tercurah keatas badan Jihyo.
" Yah ! What the hell?! Kau tak ada mata ke apa hah ?!" Tengking Jihyo.
" Maafkan saya. Tapi saya rasa tu bukan salah saya. " bantah Baekhyun.

" Salah kau lah ! Jalan pandang depan bukan kiri kanan ! " Jihyo mendengus geram. Yang menaikkan lagi api kemarahan Jihyo adalah apabila Baekhyun menahan gelak melihat baju Jihyo yang kotor dengan sup jjampong itu. Sikit lagi Jihyo mahu membelasah Baekhyun memandangkan dia sangat mahir dalam martial art tetapi ditahan oleh kerana orang ramai memandang mereka.

Api kemarahan Jihyo meningkat apabila teringatkan kembali perlakuan Baekhyun. Segera Jihyo merancang untuk mengenakan Baekhyun. Jihyo betul-betul tidak sanggup menghadap muka Baekhyun. Menyampah perkataan yang akan keluar dari mulut Jihyo apabila melihat wajah Baekhyun.

Jihyo berjalan kebilik guru kerana sewaktu rehat tadi dia bergaduh dengan TaeTiSeo. Ini tak adil ! Kenapa aku je yang kena panggil sedangkan tiga ekor beruk tu yang mula kan semua ni ! Bentak hati Jihyo tidak puas hati. Jihyo merempuh apa sahaja yang berada dihadapan nya. Amarah nya tidak dapat ditahan.
Bukk!!
Dinding ditumbuk kasar oleh Jihyo. Dinding yang tidak bersalah itu menjadi mangsa Jihyo.

Jihyo memasuki bilik guru dengan poker face nya. Tidak puas hati. Dia masuk kedalam bilik kaunseling. Jihyo mengambil tempat dihadapan meja guru sementara menunggu kehadiran guru disiplin nya. Pintu dibuka. Segera Jihyo melihat kearah pintu itu. Ternganga mulut Jihyo.

To Be Continued

Vote and comment!!!!! Don't tell me to update faster okay ?!


His My Teacher, His My Husband?!Where stories live. Discover now