Part 2

614 36 3
                                    

Part 2

Baekhyun memasuki bilik itu lalu mengambil tempat dihadapan Jihyo. Jihyo hanya mendiamkan diri. Baekhyun duduk diatas meja menghadap Jihyo yang duduk diatas kerusi itu. Tak ada adab ! Kerusi ada tak nak guna ! Desis hati Jihyo. Baekhyun merenung lama wajah Jihyo. Tiba-tiba dia ketawa dengan kuatnya namun tidak didengari oleh orang yang berada diluar bilik itu.

" Waeyo ?? Boleh cepat sikit tak ? Boleh gelak pulak. Apa yang lawak nya ?!" Tanya Jihyo dalam nada tidak berpuas hati.
" Awak yang saya langgar hari tu kan ? How was your beautiful shirt ?" Kata Baekhyun dengan sisa tawa nya. Jihyo mencebik. Dia berdiri lalu menghayun kan tangan nya untuk menumbuk muka Baekhyun namun Baekhyun lebih pantas lalu menahan tumbukan Jihyo dan memutarkan badan Jihyo kebelakang. Baekhyun memeluk Jihyo dari belakang bagi menghentikan pergerakkan Jihyo.

" You're too cute when you angry. Didn't I tell you that I'm good on martial art ?" Tanya Baekhyun.
" So as I. Your such a jerk ! " kata Jihyo lalu melepaskan pegangan dan pelukan Baekhyun. Jihyo menampar Baekhyun. Kuat sehingga Baekhyun terdorong ke tepi. Baekhyun memegang dagu nya lalu tersenyum sinis.

" Don't you know I'm your teacher ? Tak boleh ke nak hormat saya ?" Tanya Baekhyun. Jihyo tersenyum sinis membalas senyuman Baekhyun.
" Tak patut kut saya hormat orang yang langgar saya dan langsung tak minta maaf. " balas Jihyo sambil memandang Baekhyun tajam.
" What ever. Sekarang saya akan denda awak sebab buat pasal " jawab Baekhyun. Jihyo mengeluh.
" Tapi tak adil. Ni bukan salah saya je." Jawapan Jihyo hanya diendahkan oleh Baekhyun.
" Come with me. " kata Baekhyun. Jihyo hanya mengikut langkah Baekhyun dengan tidak rela.

Baekhyun dan Jihyo berhenti di padang sekolah.
" apa kita buat dekat sini ? Tak tahu ke panas ni ?" Tanya Jihyo sinis. Baekhyun mencebik.
" Nak denda awaklah takkan nak bersandiwara tengah-tengah panas ni ?" Balas Baekhyun. Jihyo mengeluh.
" Apa yang awak nak saya buat ?? " Tanya Jihyo kepada Baekhyun. Baekhyun tersenyum sinis.
" Pumping 50 kali tampa henti " Jawapan Baekhyun menyebabkan Jihyo membuka luas mulutnya.

" Are you kidding me ?! Saya ni perempuan lah ! Mana boleh buat semua tu !" Bentak Jihyo.
" Ya memang awak perempuan,tapi comfirm lah awak boleh buat and also, you good on Martial art. So go on. Before I make it 100. " kata Baekhyun mengugut Jihyo. Segera Jihyo membuat 50 Pumping itu kerana takut Baekhyun menambahkan lagi bilangan nya. Pelajar yang melalui padang itu akan berhenti seketika dan mentertawakan Jihyo. Sementara Baekhyun memerhati badan cantik milik Jihyo. Byuntae Teacher is back.

Selepas Jihyo selesai, dia berdiri dihadapan Baekhyun.
" Wae ?" Tanya Baekhyun.
" Puas ?! " tanya Jihyo balik. Baekhyun tersenyum sinis lalu mengangguk. Jihyo mengatur langkah pergi dari situ. Sudah tidak mampu melihat muka Baekhyun.
" Owh ! Anytime bila jumpa saya panggil cikgu bukan awak !" Jerit Baekhyun kepada Jihyo yang masih tidak jauh darinya. Baekhyun tersenyum seorang diri.

Jihyo memasuki kelas nya sambil mengelap sisa peluh yang masih tinggal di dahi nya. Choa dan Seoulhyun memandang antara satu sama lain.
" Apa yang kau dah buat ?" Seoulhyun memulakan pertanyaan.
" Aku gaduh dengan The Beruks-beruks tu lah. " jawab Jihyo sambil membaringkan kepala nya diatas meja.

" Bhoa ? Takkan kau gaduh dengan diorang teruk sampai berpeluh-peluh ni ?" Tanya Choa lagi pula.
" Tak lah. Tadi masa gaduh dengan diorang Okay je sebab perang ayat je. Tiba-tiba Tiffany tarik rambut aku. Aku tarik lah balik. Kebetulan masa tu Cikgu Chen nampak aku tarik rambut dia. So, aku kena denda. Pumping 50 kali " Choa dan Seoulhyun hanya meng-owh kan sahaja jawapan Jihyo.

Tiba waktu pulang. Jihyo menapak masuk kedalam kereta appa nya. Sebaik perjalanan mereka dimulakan, En.Song menyuruh Jihyo untuk bersiap pada malam ini. Pakai yang cantik dan kemas. Adab juga perlu dijaga kerana mereka akan kerumah kawan En.Song. Jihyo hanya mengangguk malas mahu bertanyakan mengapa dia perlu berbuat sedemikian.

Selesai sahaja mandi, Jihyo memakai seluar jeans biru muda pendeknya beserta baju putih bercorak kan bunga-bunga. Dia meletakkan sedikit bedak pada muka nya kemudian sedikit Lip Gloss pada bibirnya. Sangat simple tetapi mampu menarik jutaan perhatian. Jihyo mencapai iPhone 5 kesayangan nya sebelum bergerak ke ruang tamu. En.Song segak memakai suit hitam dan Pn.Song tampil cantik dengan dress putih labuh nya.

"Wae semua pakai macam nak pergi candle light dinner nih ?" Tanya Jihyo sambil duduk disebelah Pn.Song.
" Kita kan memang nak pergi dinner dengan kawan appa. " jawab Pn.Song.
" Kamu kenapa tak pakai dress ? " tanya En. Song
" Appa pun tahu Jihyo tak suka pakai dress kan ? Rimas jelah " jawab Jihyo tetapi mata nya masih melekat pada screen iphone nya.
" Hurm.. habis kalau kamu kahwin nanti kamu pakai seluar jeans dengan baju jelah ? Tak perlu dress ?" Sahaja En.Song mahu menyentap kan Jihyo.
" Apa appa ni ? Hyo tak nak kahwin lagi lah !" Jawab Jihyo selepas sedikit lama terdiam.

* * * *

Baekhyun dan keluarganya masuk ke sebuah kedai makan exclusive yang terletak di Dongdaemun. Mereka menunggu kehadiran keluarga Song. Baekhyun tidak mangambil kesah langsung tentang percakapan omma appa nya. Tumpuan nya juga tertumpu pada screen phone nya.
Tetapi tumpuan Baekhyun terganggu apabila dia terlihat suatu susuk tubuh yang amat dia kenali.

To Be Continued

Vote and comment !

His My Teacher, His My Husband?!Where stories live. Discover now