- Emma -
Otváram oči a zúfalo zisťujem že sú ešte len 3 hodiny ráno. Ale ja už chcem vstávať! Moja znudená tvár klesne späť do vankúša a ústa si už takmer automaticky začnú opakovať 3 z najťažších poučiek deviateho ročníka. Presne tie isté ako o pol druhej, o 00:17 a o trištvrte na dvanásť. Ak si to budem stále opakovať, nakoniec mi to úplne vyfučí z hlavy, prebleskla mi hlavou jediná inteligentná myšlienka predchádzajúcich dvoch dní. Čakali ma príjmačky na strednú školu, ale nie len tak hocijaké! Čakali ma príjmačky na Dauntenskú strednú školu! Najlepšia škola v celej Európe! Škola v ktorej je im úplne jedno na koľko percent ste napísali monitor. Ak sa chcete dostať len na túto strednú - monitor ste písali úplne zbytočne! Príjmačky sú vždy cez letné prázdniny a tak prinútia aj tých najväčších záškolákov pozrieť sa čo i len na 5 minút do zošita, ak sa chcú dostať práve sem! A potom je tu štýl ktorým si vyberajú svojich žiakov... Vždy niečo iné! Hneď ako žiaci prídu, rozdelia si ich do tried. V každej triede je 30 žiakov. Je viac ako samozrejmé že sa sem nahrnú stovky ale Dautenská stredná má tried dosť. A napokon príde na rad jeden veľký test zahŕňajúci všetky predmety a všetky učivá ktoré by mal prvák na strednej určite vedieť. Vravíte si, ale veď podobným spôsobom sa robia všetky príjmačky! Teda okrem toho nepotrebného monitoru a rozdeleniu po 30! To áno, ale týmto spôsobom sa zrazu premení niekoľko stoviek žiakov len na jednu stovku a práve vtedy prichádza na rad tento "sladký" Dauntenský bonus! Je to buď pokus, projekt alebo niečo podobné a VŽDY treba mať k téme pripravený živý aj interaktívny model. Každý rok iná téma, každý rok iné zoskupenie. Niekedy to robia sami jednotlivci, niekedy celá trieda spolu (čo je pre školu najlepší spôsob lebo potom im zostanú už kompletné triedy s ľuďmi ktorý sú inteligentní), niekedy sú to trojice, dvojice... Práve tohoto sa najviac bojím, ale chcem už mať test aj projekt za sebou. Hodnotiaci profesorovia sú krutý a tak sa budem obávať výsledkov ale nech už to prosím pekne mám všetko za sebou!
Keby neuspejem na Dauntenskej strednej, mám v zálohe ešte ďalšie dve, ktorých príjmačky som úspešne zvládla. Ale Dauntenská bola vždy môj sen! A práve túto školu vychodili všetci známi astronómovia! Áno, chcem byť astronómkou, chcem byť hvezdárkou!
- Matthew -
,,Matt! Ty opičiak, vstávaj! Dnes je deň kedy môžeš ukázať mamičke ako si sa celé tie dni, zavretý vo svojej izbe, "poctivo učil". Hmm?" bol som kruto oslepený slnečným svetlom zásluhou môjho škodoradostného brata.
,,Trhni si..." zamrmlal som a otočil som sa mu chrbtom.
,,Čo spravíš keď mama zistí že si sa absolútne neučil?" uškrnul sa a posadil sa ku mne na posteľ. Ja som zatiaľ využil chvíľu keď mi bol otočený chrbtom a prezliekol si nohavice.
,,Už to raz prežila, zvládne to aj teraz. Pripomeniem jej nejaký ten kúsok minulosti a uvidím ako zareaguje." provokačne som mu pripomenul jeho pokus o Dauntenskú strednú a zapínal si gombíky na košeli.
,,Hej, takže ju vlastne poštveš znovu proti mne a opäť to budem musieť znášať všetko ja?" prudko sa otočil ku mne a ja som spozornel. O tomto pláne som vôbec neuvažoval. Ako je možné že ma to nenapadlo?
,,Braček, veď ty mávaš aj dobré nápady! O tom som nepremýšľal, vďaka za nápad!" užasnuto som sa na neho otočil, pochvalne ho pobúchal po pleci a vydal som sa dole schodmi na raňajky. Škoda že som si ho neodfotil, lebo tento užasnutý výraz Nicka Whitea naozaj stál za to!
YOU ARE READING
Somewhere In The World
RomanceEmma je obyčajné dievča s obyčajnými dievčenskými vlastnosťami a neskutočnou túžbou dostať sa na tú najlepšiu strednú školu. Mať dobré známky, uspieť v ročníku a nakoniec nastúpiť do svojej vysnívanej práce. Matthew je neobyčajný chlapec, flákač ale...