ㄞ ; Save him.

3.4K 283 26
                                    

" ehh,mijoo! Kau kenapa?" Kelam kabut bts muncul di dalam bilik mijoo.

Mereka semua mendekati mijoo di atas katil,aduhhh ni yang lemah ni,pantang mereka apabila mendengar perempuan menangis,pasti nuluri perasaan mereka juga akan rasa sebak.

"Mijoo-sshi ,kau kenapa ni? Ada yang tak kena ke?" Jungkook memeluk erat tubuh mijoo,belakangnya diurut-urut menyuruh gadis itu bertenang.

Mereka semua memamdang satu sama lain apabila mijoo langsung tidak menjawab pertanyaan mereka,makin sebak pula.

"Mijoo?" Jin bersuara,lembut sungguh suara dia ketika itu.

"Emm,kau tu ae? Alahh yeoja tu ae?" Duga jungkook,dia mengigit bibir.

"Yahh! Mana ada lah!" Tidak semena-mena kepala jungkook dilukunya.

"Yahh! Sakitlahh!" Renget jungkook,kepalanya digosok-gosok.

Mijoo mengesat air matanya dengan kedua belah jari ibunya,seduannya masih bersisa,mereka semua memandang mijoo dengan perasaan yang langsung tidak dapat diduga.

"Mijoo,kau kenapa ni? Jawabla pertnyaan kitorang ,kau jangan buat kitorang risau" kata jungkook,dia memerhati muka gadis itu,matanya sudah sebam akibat terlalu banyak menangis,hanya disebbkan mimpi ngeri sebentar tadi dia menjadi terlau emosi pula.

"Ha,kau kenapa menangis tiba-tiba ni? Dah la omma appa kau takde" sambung suga,mereka semua mengangguk.

"Ehh ehh! Wae wae! Kenapa ni? Mijooo! Kenapa kenapa?!!!" Jerit V entah darimana munculnya,bts menepuk dahi masing-masing,patut la rasa pelik,rupanya V tiada bersama mereka tadi.

"Err,kamu dari mana ni V?" tanya jin,mereka semua mengebil-gebilkan matanya.

Yelah ,V hanya memakai towel paras pinggang dan towel kecil menutup rambutnya,tambahan pula berus gigi yang elok berada di dalam mulutnya,mijoo cepat-cepat menutup matanya tidak mahu memandang aksi V yang tidak senonoh itu,sudahlah perutnya dibekalkan dengan 6 biji roti yang agak jelas,naik malu gadis itu.

"Bwo?" tanya V,dia ni masih tak paham atau buat-buat tak paham atau masih di dunia entah kemana tu?

Jhope,bangun dari katil,dia mengeluh,kemudian dia mendekati tubuh V,bahu lelaki itu disentuh oleh jhope tanpa perasaan,kemudian dia mengalihkan kedudukan V mengahap kebelakang,ke arah cermin yang elok tergantung di belakang.

"Omo!!!korang la ni!" Jerit V,dia mengambil towel kecil di atas kepalanya,cepat-cepat di menutup bahagian perutnya yang terdedah.

"Pabo la kau ni! Pergi pakai baju lahh!" Jerit mijoo,bantal disebelahnya dicapai terus dilemparkan mengena V.

"Haishh" mereka semua mengeluh,betuah punya budak

"Baju apa? Takkan aku nak rembat baju kau kut" kata V,dia memandang ke arah mijoo di atas tilam.

"Yahh! Baju aku kenapa pula , baju kau la!" Jert Mijoo lagi,sedikit sebanyak membuatkan dia berasa tenang seketika.

"Tu kau nak pergi mana?" Tanya mijoo apabila V bergerak ke arah bilik air.

"Sambung mandi la,asal kau nak ikut?" V anggkat kening.

"Ewahh-ewahh! Senangnya hidup! eiii!" Jerit mijoo,sekali lagi dia membaling bantal ke arah V,tetapi lel aki itu sempat masuk ke dalam bilik air.

"Hyung tu memang macam tu,buat macam rumah sendiri pula" kata jungkook,mereka semua mengangguk.

"Emm,asal kau nangis tadi?" Tanya Jin,apabila mereka semua hampir lupa tentang peristiwa tadi.

"Emm,aku,aku mimpi jimin" jawab mijoo,dia bermain dengan hujung baju cotton tebalnya.

"Ji-jimin? Kau mimpi apa pasal dia?" Tanya rapmon pula,mereka semua memandang tepat ke arah mijoo

"Dia,dia mati"

"Ta-tapi! Tu takkan pernah terjadi! Aku akan selamtkan dia!" Mijoo menunduk ke bawah air matanya kembali gugur.

Mereka semua tersentap dengan apa yang keluar dari mulut gadis itu.

"Larhh,jangan la nangis,aku tak boleh la tengok orang nangis" kata jungkook,dia mencebikkan mulutnya,kepala gadis itu dibawa ke dadanya,haishh baik sungguh hatimu wahai jeon jungkook,patutlah ramai orang tergila-gilakan kau.

"So sekarang kita nak buat apa? Macam mana kalau mimpi ngeri tu jadi kenya-"

"Yahhh!" adu jungkook apabila telinganya dipulas oleh jin,mulut tu ikut sedap aje cakap.

"Benda tu takkan jadi kenyataan,remember that,eh eh macam lagu btob plak,remember that~ " jin tiba-tiba ketawa,membuatkan mereka semua memandang pelik ke arahnya.

"Hyung sihat ke tak ni?"dahi jin disentuh oleh rapmon,tak panas pun,sahh gila!

"Sihat larh" jin berhenti ketawa,entah apa yang lawak,just lagu je kut.

"A-aku rasa,aku tahu tempat tu,tapi samar-samar" kata mijoo.

"Kalau macam tu-" kata-kata jin terbantut.

Mereka semua memandang ke arah V,eh eh alien sekor ni,V berjalan ke arah tilam,terus dia melabuhkan punggungnya di atas tilam empuk itu.

"Mana dapat baju?" Tanya Jhope.

"tong sampah tadi" kata V,jarinya ditunjal ke arah sebakul tong sampah yang kecil khas untuk sampah yang kecil,semua memutarkan bola mata ke atas,orang tanya elok-elok dia main-main.

"Haish,ni V la,kitakan ada kuasa,so menggunakan kuasa telepati,V berhubung dengan baju-baju V suruh dia muncul" V gelak,masing-masing menggaru kepala.

"Apa kata kita pergi jumpa appa?mana tahu dia boleh tolong?" cakap jungkook sambil mengangkat kening.

"Emm,hyung nak nak tahu tak?" Tanya V,baju jin ditarik-tariknya.

"Taknak"

"Ala dengar la" renget taehyung.

"bwoya?" Jin memberi pandangan tiada perasaan kepada V.

"Tadi iphone V jatuh"

"Dahtu ? Pecah ke screen?" Tanya Jin

"Tak ,nasib V pasang airplane mood,iphone V boleh terbang"

"Lawak?"

YES,IM VAMPIRE | PJMWhere stories live. Discover now