Bu sene teog var
Allah herkese kolaylık versin😊😊😊❤️ Bu sene artık okulun en büyüklerisiniz ona göre davramanız lazım.
❤️ Hayatınıza yön verecek bir sinav var o yüzden sorumluluklarınızın farkına varın.
❤️ Derslerinize özen gösterin.
❤️ Eve gelince mutlaka sakin bir yerde tekrar yapmalısınız.
❤️ Biliyorsunuz ki bu sene TEOG sınavlarına gireceksiniz.Bu yüzden okullar başlamadan önce kendinize bir hedef lise belirleyin ve oraya girmek için elinizen geleni yapın.Böylece motive olursunuz ve sınavlara azimle girersiniz.
❤️ Her dönem 6 dersten (İnkılap Tarihi,Matematik,Türkçe,İngilizce,Fen ve Din) birer TEOG sınavına gireceksiniz.İlk dönem notlarınıza olabildiğince asılın çünkü ikinci dönem TEOG'larında hem birinci hem ikinci dönem konuları çıkacak ve bu yüzden çalışmanız zorlaşacak.
❤️ TEOG punanızı sadece girdiğiniz TEOG sınavları belirlemiycek.6,7,8 yıl sonu ortalamalarınız da etken bu yüzden sadece TEOG sınavlarına değil tümüne sıkı çalışmanız gerekiyor.
❤️ Tüm yılınızı çalışmakla geçirmek size korkutucu ve bunaltıcı gelebilir ve motivasyonunuz düşer.Bu yüzden çok fazla vakit almayan bir hobi edinin ve haftada bir kez kendinizi bu hobiyle uğraşarak deşarj edin.
................................
Yapmanız Gerekenler;
8. sınıfa geçenler Eylül ayından itibaren bilgisayar oynamayı, facebook' a girmeyi biraz azaltmalısınız. 8. sınıf kaderinizi belirleyecek ciddiye alın. Bir ders programınız olsun. Eğer aileninizin geliri varsa dershaneye gidin yoksa ise okulda verilen kurslar var gidebilirsiniz. Her gün en az 3-4 saat ders çalışın.Çok birşeye gerek yok zorlamayın. O gün kü konuyu 2 defa okuyun 10- 20 soru çözün çok yararı oluyor. 8 sınıf 7. sınıfdan daha kolaydır ama stres olduğu için size zor gelir. Okul puanlarınıza çok dikkat edin , her dersden proje performans almaya bakın. Ve hocalarla iyi geçinin asla zıt gitmeyin. 8. sınıfta zorlamamak için fazla ödev verilmeyecektir, fakat dersler daha ağır olakcaktır dikkatli olun, sınavda asla ben yapamam başaramam diye düşünmeyin tam tersini düşünün işe yarar özgüven gelir.
Arkadaşlık
Sınıfta veya 8lerde bazı okulun en büyüğü oldum davranışları başlar. Bazı popülerlik peşinde olan ama kendini rezil eden kızlarda vardır. Mesela bizim okulda bir kız var yanında da yandaşı herkese hava atardı,liseden kişilerle çıkarlardı hep. Sonra bunların eski sevgilisi gelip bunları okul çıkışında döverdi.Böyle rezil olmayın . Bende ilk başta 8.sınıfız falan havasına girmiştim ama o havayı yaşayamıyorsunuz Derslerden -Öğretmenlerin gözüne girme olaylarından Size tavsiyem bir grup oluşturun en samimi arkadaşlarınız olsun . İçinde erkek olmasına özen gösterin . 1 Erkek olabilir mesela. Çünkü eğer erkeklere düşman olursanız onlarda o kızların yanında olurlar bahsettiğim kişilerden.Bu grubu hiç bozmayın.Onlarla samimisiniz ama sınıftaki tüm kişilerle de bir konuşmuşluğunuz olsun.