"Appa! No way! I will not working as a CEO at EXO's Holdings! My reputation will be over!" Kata Seorang namja yang duduk di hadapan Seorang lelaki yang lebih berusia daripada nya.
"No, Kim Jun Myeon. You must work as a CEO at EXO's Holdings. Lagi pun, bukan nya kamu mati pun kalau kerja kat situ." tegah lelaki tua itu. Nama nya ialah Encik Kim.
"Appa! Sampai bila Suho nak remind appa supaya jangan panggil Suho ni Kim Jun Myeon? Sampai Suho tua eh?" tanya namja tadi. Rupa-rupanya namja itu adalah Suho a.k.a Kim Jun Myeon.
"Okey, okey. I will not calling you Kim Jun Myeon again. But, why you want me to call you Suho, my dear son?" tanya Encik Kim.
"Because I have my own band, appa. It's my stage name. So, anyway. Please, Suho tak nak kerja sebagai CEO kat sana. Mesti banyak kerja kena deadline. Not cool lah..." alasan yang tak munasabah diberi Suho kepada appanya itu. Encik Kim menggeleng kepala.
"Tak kira apa jua keputusan kamu, kamu mesti kerja sebagai CEO di EXO's Holdings! Appa dah tua! Mana boleh cari orang bukan-bukan!" nada suara Encik Kim sudah menaik. Jelas dia begitu marah dengan alasan Suho.
"Ish, appa ni tak sporting betul. Dahlah kena jadi ketua EXO, terpaksa pulak kena jadi CEO. Haih, apalah nasib aku..." keluh Suho dalam hati.
"Faham?" tanya Encik Kim. Suho mengangguk faham. Kemudian, dia keluar dari pejabat Encik Kim. Kawan-kawannya sudah menunggu lama di luar pintu.
"Apahal tadi tu?" tanya Kai.
"Appa aku cakap aku mesti jadi CEO EXO's Holdings. Ish benci betullah." rungut Suho.
"Lah, itu pun nak risau ke? Chillah bro. Perkara kecil je tu. Nanti okey lah tu." pujuk D.O.
"Perkara kecil apanya? Kau senanglah cakap, Kyungsoo sebab kau tak rasa apa aku rasa! Cuba kau jadi aku? Mesti kau sakit hati kena paksa kerja!" suara Suho semakin menaik.
"Mianhae, Suho. Aku tak sengaja." pinta D.O.
"Dahlah, malam Sabtu ni apa macam? Jadi tak ke kelab?" tanya Chen.
"Tak dapat lah. Kau pergilah dengan si baozi tu." kata Sehun.
"Apa? Korang kutuk aku kan?" tanya Xiumin yang menoleh ke belakang.
"Taklah, kitorang mengumpat je." sejurus berkata, Baekhyun dan gengnya terus ketawa.
"Dah3, okeylah. Sabtu ni tak payahlah ke kelab. Penat lah. Aku nak tidur." kata Chanyeol.
"Okey." geng lain terus berlalu dari situ.
To be continued...
YOU ARE READING
Cinta Miss Secretary
RomanceFf ni author buat dalam wattpad je sebab malas nak post kat fb.. Suho atau nama sebenarnya Kim Jun Myeon(tak tahu lah betul atau tak) telah ditugaskan untuk menjadi CEO EXO's Holdings. Namun, dia merasakan dia memerlukan secretary untuk menolongnya...