Ontsnapt?

110 3 0
                                    

ZONDAG OCHTEND. Claire's moeder komt de kamer binnen. "Hoe heb je geslapen schat?" Vraagt haar moeder. "Noem me geen schat vieze psychopaat!" Zegt Claire. Claire's moeder schrikt. Toch voelt Claire zich schuldig. Haar moeder vraagt of ze honger heeft. Claire zegt rustig dat ze heel erg honger heeft. "Claire, als je wilt kunnen we buiten eten?" " Ja hoor." Zegt Claire. Claire loopt rustig de kamer uit. Ze kijkt even om zich heen. Het is een knus huisje van binnen. Claire vraagt aan haar moeder of ze even mag douchen. "Tuurlijk!" Antwoord haar moeder. Claire gaat naar haar kamer en kijkt in de kast of er doeken liggen om haar mee af te drogen. Als ze de kast open doet ziet ze allemaal hele mooie kleren. Op de bovenste plank liggen de doeken. Ze wilt er een pakken, maar ze valt. Ze heeft een gat in de kast gemaakt. Hij zit helemaal achter. Claire ziet dat er iets achter zit. Net wanneer ze de kast wilt verschuiven komt haar moeder binnen. Haar moeder vraagt of ze de doeken heeft gevonden. "Ja!" Antwoord Claire. Ze pakt een doek en een nieuw setje kleren. Ze ziet al meteen de badkamer en ze loopt naar binnen. Het is heel knus, de muren zijn van steen. Wanneer Claire klaar is met douchen loopt ze naar de keuken. Haar moeder heeft pannenkoeken gemaakt. Samen lopen ze naar buiten. Voor het huis staat een schattig terrasje. Daar gaan ze zitten. Claire is wel benieuwd hoe het huis eruit ziet. Het is een soort hut. Het is helemaal van hout gemaakt aan de buitenkant. Dan kijkt Claire naar de omgeving. Het lijkt erop of ze ergens op het platteland zijn. Er is een groot graanveld en een groot maïsveld. Als ze daar in zou rennen zou ze misschien wel kunnen ontsnappen. Ze is eigenlijk niet vermist want mensen denken dat ze gewoon bij haar moeder is. Als ze nu komt met een verhaal dat ze ontvoerd is door haar moeder zou niemand haar geloven en zou ze misschien wel naar het psychiater gestuurd worden. Als ze klaar zijn met het eten gaat Claire naar haar kamer. Eerst gaat ze alle kleding passen. Na een tijdje is ze er wel klaar mee. In de tussentijd is het al 14:18. Opeens denkt ze weer aan de kast. Ze verschuift de kast. Ze ziet een deur. Ze is erg benieuwd dus ze gaat naar binnen. Ze ziet een lange gang. Ze loopt naar het einde van de gang en ze ziet nog meer gangen. Je kan naar links, naar rechts of nog rechtdoor. Ze besluit om de linker gang te nemen. Ze loopt helemaal naar het einde. Ze ziet daar nog 2 gangen. Eentje naar links en eentje naar rechts. Nu besluit ze om de rechter te nemen. Om niet verdwaald te raken legt ze allemaal haartjes neer bij elke 3 meter. Wanneer ze aan het einde van de gang is hoort ze geroep: "CLAIRE!" Snel rent Claire terug. Ze vind de weg terug door de haartjes. Ze komt door de deur. Haar moeder is nog niet binnen en ze vraagt of ze binnen mag komen. Snel schuift Claire de kast weer terug en zegt" Ja kom maar." Als haar moeder binnen komt kijkt Claire heel onschuldig. Haar moeder vraagt wat ze aan het doen is. "Ik was me een beetje aan het vervelen." Zegt Claire. " Ik ga nu beginnen met het avondeten te maken." Zegt haar moeder. Ze loopt de kamer uit. Claire vraagt zich af hoe laat het al is. Ze kijkt op de computer. Het is al 17:58. Is ze zolang weg geweest? Even later roept haar moeder dat het eten klaar is. Haar moeder geeft haar een bord met spaghetti. Claire eet het snel op. Ze is al best moe dus ze besluit maar te slapen.

 Ze is al best moe dus ze besluit maar te slapen

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.
Ontvoerd door mijn moederWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu