Ett leende som dödar

8 0 0
                                    

Yasmin satt hemma i sitt rum liggandes i sin säng och lyssnade på musik. Hon stängde sina ögon och fortsatte att intensivt lyssna på texten från rapplåten hon nyss hittat. Det var en låt han hade lyssnat på - Alexander. Allt han gjorde, ville hon också göra. Hon såg det inte som en besatthet för sanningen är den att det han tyckte om, gillade hon också. Hon upptäckte en ny sida av sig själv med honom. En sida hon önskade hon visste om innan. Hon kände sig cool och unik tillsammans med honom. Hennes högsta önskan var att andra skulle märka hur mycket hon förändrats men samtidigt ville hon bevara hemligheten. Relationen med Alexander är komplicerad vilket gör det hela så ostabilt och jobbigt. Tänk om hon bestämde sig för att berätta om honom och nästa dag så var det slut? Allt hade då varit väldigt, väldigt, väldigt onödigt.

Folk kommer och folk går, men Yasmin är annorlunda. Hon stannar kvar. Alexander tycker nog bara det är jobbigt men det skiter Yasmin i. Hon vet att han är osäker och rädd. Han sade till henne att han inte var redo för en relation men det bryr sig inte Yasmin om. Hon ska bli ihop med honom även ifall det är det sista hon gör. Det låter kanske inte så bra i text men Alexander hade egentligen inget emot Yasmin. Han kramar henne och kysser henne varje gång de ses men ändå vågar han inte vara ärlig med henne. Han sade att han inte vill göra henne besviken ifall han skulle vilja dra sig undan, men Yasmin sade att hon inte skulle ha något emot ifall han lämnar henne. Klart så skulle hon bli sårad, vilket är det minsta Alexander vill, men hennes självsäkerhet lurar henne att tro att Alexander aldrig skulle lämna henne någonsin.

Yung Leans grymma beats och rapptexter får henne känna sig omänsklig. Texten talar till henne mer än för Alexander. Hon tittar på mobilen snabbt för att se ifall han skrivit någonting. De skulle ju träffas imorgon. Hon blir inte besviken när hon ser en tom skärm. Han brukar inte skriva först men chansen finns ju alltid där. Jobbiga kvällstankar liksom perioder av eufori sammanfattar hennes känslor kring deras relation rätt bra. Fan, att han inte skrev någonting. Hon ville ju få ett lyckorus. Hon är värd det. Hon väntade varje kväll på att han skulle skriva men han har hittills bara gjort det en gång. Tvångstankarna får henne vilja skriva till honom först men hon raderar meddelandet innan hon klickat på skicka, sedan pustar hon ut. Hon klappar sig själv på axeln och chattar istället med en av hennes närmaste vänner för att fördriva tiden.

Ibland vill inte Yasmin hänga med sina vänner men hon gör det ändå bara för att kunna bevisa för Alexander att han inte betyder så mycket som han faktiskt gör. Hon vill bevisa för honom att hon har fler vänner. Han har ju det. Han hänger på gymmet hela tiden med sina polare. Alla låtar och allt annat i världen påminner om honom. Hans leende är det värsta. Det är så mjukt, oskyldigt och vackert fast Yasmin vet dock att han är allt annat än oskyldig. Vidare så har han världens vackraste ögon som glimmar nära solen. De skimrar i olika nyanser av grå och hans hår är luftigt och lätt. Han är lång också och hans sätt att klä sig på får Yasmin att bli galen av beundran. Killar brukar inte veta hur de ska klä sig i de flesta fallen, men han lyckas varje gång. Han är snyggare än Yasmin, tycker Yasmin i alla fall. Hans kinder är smala men vackert formade och kindbenen står ut lagom mycket. Han är heller inte för muskulös vilket Yasmin gillar. Hon vet dock att han gärna vill bygga på sig fler muskler. Hoppas han misslyckas.

Jag gör allt för att bli dinWhere stories live. Discover now