Bab 1

80 4 0
                                    

Pada hari ini,Ameera dan kawan-kawannya akan berpindah ke rumah baru.Ketika dalam perjalanan,mereka terjumpa seekor anak kucing yang sedang kelaparan."Eh,lihat di sana ada seekor anak kucing la,bagaimana kalau kita bela kucing itu",kata Aqeela.
Ameera memberhentikan kereta"apa yang kau merepek nie,"katanya.Habistu,nanti kau nak bagi dia makan apa,dia nak berak kat mana??Kat rumah baru kita bukannya ada pasir pun semuanya jalan."Ala tapi kan rumah kita bukan jauh pun dengan kedai kucing,bolehla....lagipun haritu kau juga kata kau nak bela kucing,nie bila dah jumpa tak nak pula"kata Aqeela tidak puas hati."Yela-yela tapi kau kena jaga la dia aku ngan Suhaila tak nak jaga kucing nie.Aqeela pun turun mengambil kucing itu."Sampai nanti pandai-pandailah kau bersihkan dia",kata Ameera.

****

'Wah,besarnya rumah nie!"kata Aqeela sambil memegang kucingnya itu."Dah kau nie kenapa yang dari tadi diam je Haila."kata Ameera dan Aqeela serentak."Tak ada pelah saja nak diam,kenapa salah ke??"Takla macam lain je perangai kau",kata ameera sambil memegang kunci untuk membuka pintu rumah itu.Tidak lama kemudian,Aqeela bersuara"Eh,korang cuba tengok rumah tu!macam rumah lama jer,tengok warna rumah tu putih jer takde orang duduk ke???kalau ye pon cat la..baru nampak cantik." Ish kau nie biar la dia nak cat ke tak sibuk jer."kata ameera dengan perasaan malas.

*****
         Setelah 2 jam mengemas,
Ameera dan aqeela pon duduk di  sofa manakala haila pergi membuat air kopi untuk mereka.
Kemudian,hails membawa air kopi beserta biskut.Mereka pon menikmati air kopi dan biskut tersebut.

Rumah Berhantu!!!Where stories live. Discover now