Hep ölümlerinde anarız böyle önemli sanatçılarımızı ama ben istedim ki Kemal Sunal gibi Türk Sinemasının efsanesi olmuş bir ismi her gün analım isterim.
11 Kasım 1944 yılında İstanbul'da dünyaya gelen Kemal Sunal sanki yıllar sonra rol alacağıHababam Sınıfı filmine hazırlık yaparmış gibi ortaokul ve liseyi toplamda 11 yılda bitirmiştir.
Hiç şüphesiz ki birçoğumuzun hayatının bir köşesinde onun filmleri yer almakta, çünkü biz onunla büyümüş, yaşamış ve en önemlisi de onunla gülmüş bir ülkeyiz. Vefat ettiğinde yalnızca 56 yaşında olan sanatçı için hepimiz sadece "Çok erken ayrıldın aramızdan"diyebildik ama hala televizyonda onun bir filmini gördüğümüzde kanalı çeviremiyoruz vebaşlıyoruz gülmeye.
12 Eylül olayları nedeniyle Marmara Üniversitesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü'nü bırakmak zorunda kalan Kemal Sunalın sanat hayatı Müşfik Kenter ile tanışmasıyla başlamıştır. Bir süre Kenter Tiyatrosu ve Deve kuşu Kabare Tiyatrosunda çalıştıktan sonra 1973 yılında ilk filmi olan Ertem Eğilmez'in yönetmenliğindeki Tatlı Dillim ile sinema hayatına merhaba demiştir.
:) gülen adam :)
Zeki Alasya ve Metin Akpınar ile olan sıkı dostluğu da Deve kuşu Kabare Tiyatrosunda başlamıştır. Deve kuşu Kabare tarafından sahnelenen "Dün Bugün" adlı oyunu izleyen Münir Özkul , Kemal Sunalın oyunculuğunu beğenip Ertem Eğilmeze "Bak Ertem, dikkat bu çocuğa, iş var bunda" demiştir ve böylelikle Kemal Sunal usta yönetmen Ertem Eğilmez'le tanışma fırsatı elde etmiştir.
"Tatlı Dillim" filminde tüm figüranlara birer söz yazılır ve sıra Kemal Sunala gelince söz biter. Yönetmen Ertem Eğilmez de "Sen de gül o zaman" der; çünkü herkes ilk zamanlarda dahi onun gülüşüne bayılmaktadır.
Kemal Sunal bir gün bir kadına ilk görüşte aşık olur fakat çok tanımadığı bu kadınla randevulaşmak ta tereddüt eder, onu ikna eden isimler ise Münir Özkul ile Zeki Alasya olmuştur. 1974 yılında da aşık olduğu bu kadınla yani Gül Sunal la evlenir. Bu evlilikten dünyaya gelen çocukları ekranlarda sıkça gördüğümüz oyuncu Ali Sunal ve 2007'de kurduğu Ezo Sunal Çocuk Atölyesinin sahibi Ezo Sunal da babaları gibi sanatla iç içe bir hayat sürmekteler.
Kemal Sunal'ın yaptığı işe ne kadar önem verdiğini, "Çöpçüler Kralı" filmine hazırlanırken role rahat girebilmek için evde setteki kostümüyle günler geçirmiş olmasından anlayabilmek mümkün. Rol aldığı sinema filmleriyle büyük başarı elde eden Kemal Sunal, toplamda 82 filmde yer almıştır.
3 Temmuz 2000'de Balalayka film çekimleri için Trabzon'a gitmek üzere yola çıkmadan önce kalp krizi geçirerek vefat eden usta sanatçı, arkasında tüm sevenlerini ve çocukları Ali Sunal ile Ezo Sunal'ı bırakmıştır.
Hababam Sınıfı, Süt Kardeşler, Çöpçüler Kralı, Davaro ve Sakar Şakir gibi filmlerde canlandırdığı her karakterle 7'den 70'e hepimizin gönlünde yer etmiş olan Kemal Sunal,
Sen iyi ki doğmuşsun. iyi ki senin filmlerin le büyümüşüm mekanın cennet olsun usta:)
KEMAL SUNAL
YUSUF DUNDAR :)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ROL NEREDE
HumorBir role ilk adım olarak CV ve fotoğrafın öneminden bahsediyoruz. Fotoğrafta güzellik aranılmadığını; aranılanın bir yüz olduğunun hep beraber farkına varıyoruz. Aranılan yüzün kim olduğu bilinmeyen bir yolculuk bu. Role yaklaştıran bir arama. Hepsi...