Hey mam, breng je me nu nog naar lisa? Lisa wacht op me hoor. Biep...biep...biep, een berichtje van lisa: Ze schrijft hey celine kom je nu nog naar mij toe? Ik ben beauty al aan het opzadelen doe jij skippy of moet ik het doen. groetjes van lisa. Hier ze stuurt mij al een berichtje, ik moet nog een paar handschoenen vinden en moet mijn rijbroek aandoen, We hadden maar niet naar dat stomme marktje moeten gaan, het waren alleen maar groenten dat daar stonden ik had even goed al bij lisa kunnen gaan en rijden.Komaan stop met zeuren en doe je rijbroek aan en dan vertrekken we. Ik ga naar boven doe m'n rijbroek aan en neem mijn handschoenen en ga terug naar beneden, mam staat aan de deur te wachten.
Ding...Dong, hey celine kom erin skippy staat in de tuin te wachten. Pfff..., wat is er lisa? Ik moet je iets vertellen celine. Wat dan zeg het maar hoor, vertrouw me. Ik weet dat je er kapot gaat van zijn maar... ik moet skippy verkopen. Wat?? Nee dat doe je niet! Het is dus de laatste keer dat je op skippy rijdt.
Dankjewel dat je dit boek leest, het is mijn eerste boek dus soms kan er is een stukje zijn dat je niet begrijpt maar ik doe mijn best. Trouwens dit boek is voor 3/4 waargebeurd.
groetjes van ilana
Waarom!, waarom? Je weet dat ik geen pony krijg en dan doe je hem weg? Echt waar goede vriendin ben je! En waarom, dat is de vraag. Euhm... ik ben te groot en ik heb al twee paarden dus mijn ouders zeggen ook dat 2 paarden al genoeg zijn want je kan maar op 1 paard tegelijk rijden.
Kom Celine laten we nu gewoon rijden en genieten van de laatste wandeling met skippy.
Kom hier afslaan, celine. Lisa? Ja, celine, zeg maar. Euhm... hoe moet ik het zeggen, sorry dat ik daarstraks zo rot tegen je deed. Ohw, ik snap het wel en ik ga er alles aan doen om skippy te houden en als het lukt rijden we elke dag is dat goed? Ja, dat is goed.
Beauty, rustig he. Is het niet beter dat we terugkeren want de paarden beginnen moe te worden en trouwens ik ook.
THUIS
Hey mam, we zijn terug! Ik heb koekjes en thee gemaakt, lusten jullie een glaasje en een koekje? Ja, tuurlijk mevr. Van dekelder maar eerst de paarden afzadelen en naar de wei brengen. Oke, dat is goed brave meid. Flinke jongen he skippytje, ik zal je missen maar als je baasje zegt dat je weg moet, dan moet het maar. Snik, snik, ik zal je nooit vergeten en ik hoop dat je een goede thuis krijgt. Als ik weet waar je verblijft zal ik je komen opzoeken, mijn lieveling. Ik zal naar al je wedstrijden komen kijken. Het is tijd om te gaan celine. Oke, snik snik, als het echt moet. Dag vriend, ik zal je nooit vergeten.
Terug thuis...
He, meid je hbt zo rode ogen celine wat is er? Ik vind het heel erg dat je skippy gaat verkopen, daarom huil ik. Ooh.. ja sorry maar lisa wordt te groot en ze heeft al 3 paarden met skippy erbij dus we m,oeten ze wel verkopen. Ik vind het ook erg omdat ik er vroeger al lisa nog niet aan het paardrijden was nog eventing mee gedaan. Ik heb er ook al om gehuild hoor.
BEDANKT DAT JULLIE MIJN BOEK LEZEN. IK GA ZO SNEL MOGELIJK TERUG SCHRIJVEN.
Terug thuis...
Euhm... mam, ik moet je iets vertellen. Liefje, ik ben in de keuken, omdat je zo goed gereden hebt heb ik je lievelingseten gemaakt: ' Zelfgemaakte... pizza bolonaigse' . Oei, wat is er schat? Mam, stop met die koosnaampjes en echt waar je pizza mag je tegen de muur smijten want ik moet h'm toch niet hebben! Ik loop met grote stappen de trap op naar mijn kamer, doe de deur op slot en plof op mijn bed. Ik begin te huilen.
Ik wordt wakker door een zonneschijn van mijn gordijnen. 17 november , 10:28 staat er op de wekker. Beneden klinkt er gestommel. Ik lig nog met mijn paardrijkleren op bed en denk aan gisteren, ik voel me nu wwl schuldig tegenover mama. Mijn deur is nog altijd op slot. Ik doe mijn deur in mijn kamer voor de badkamer open (ze heeeft een eigen badkamer in haar kamer) en ga naar binnen doe mijn kleren uit en sta nadat ik mijn tanden gepoetst heb in de douche.ik geniet van de warme stralen over mijn lichaam totdat ik hard gestomp hoor op de deur van mijn kamer. Huuuuu... ik stop met douchen wikkel een handdoek rond mij en open de deur , hey... lisa? wat doe jij hier? Ik voel me schuldig over gisteren dat ik skippy ga verkopen, dus ik heb een geweldig plan maar ik zie dat je net uit de douche komt dus ik zal je maar laten. Oh, nee, nee kom binnen. Ik droog me wel af en doe men kleren aan doe wat make-up op en dan ben ik klaar maar ik zal mij haasten. Lisa wacht op het bed. Na 10 minuutjes en wat gepraat over school is celine klaar.
JE LEEST
SKIPPY!
Short StorySkippy is een wonderbaarlijke pony. Ups en downs, veel tegenslagen maar ook veel leuke dingen. Dit boek is een avontuur voor de paardenliefhebber!Lees je mee?