Trettiofem

1.2K 26 7
                                    


Idag skulle vi åka till London. Jag och hela the fooo. Just nu stod jag hemma i min lägenhet och packade det sista så som laddare o smink. Jag stängde min ljusgråa resväska, tog min vita handväska och ställde dem i hallen. Efter det kollade jag runt i min hyfsat städade lägenhet, jag släckte lampan i vardagsrummet, tog på mina vita sneakers och min ljusrosa bomberjacka. Under det hade jag på mig ett par svarta jeans shorts och en vit t-shirt. Mitt smink var ganska enkelt idag eftersom vi skulle flyga. Jag hade en ljus ögonskugga och lite mascara för att se lite levande ut.

*I'll be there for you börjar spelas*

Jag tar upp min mobil och ser att Felix ringer mig.
(C - Chloé, F - Felix)

C - Hej babe!

F - Hej älskling, är du påväg?

C - Japp, ska lämna lägenheten strax

F - vi är på base

C - okej jag är där om en kvart

F - ses då, puss

C - puss!

Jag la på och drog ut mina väskor ur lägenheten. Jag tog upp mina nycklar som var fulla av nyckelringar och annan skit. Jag låste dörren och gick ner för trapporna, som tur var bodde jag bara på tredje våningen. Utomhus var det soligt och varmt, ca 25 grader skulle jag gissa på. Sakta med säkert drog jag min väska mot base, det var otroligt varmt jag trodde att jag skulle kollapsa mitt på vägen typ. Efter ett tag kom jag fram, fansen släppte förbi mig utan problem, de visste ju att vi skulle åka idag.

"Hallååå" ropade jag när jag klev in

"Här inne" hörde jag Omar

Jag lämnade väskan vid ett bord utanför och gick ik i rummet där alla de andra satt. Direkt blev jag omfamnad av en gruppkram.

"det är fett jävla varmt ute" suckar jag

Alla skrattade och satte sig i soffan igen, Felix klappade lätt på sitt knä som en hint åt mig att sätta mig. Jag log och satte mig i hans knä.

"Såå när åker vi?" Frågar Ogge

"Om en halvtimme ca" svarar Omar

Det var ganska stel stämning eftersom alla visste att Ogge gillade mig. Men jag försökte att inte låta det påverka mig.

"Så hur går det med den nya sången?" Frågar jag lite stelt för att försöka få igång ett samtal

"Jag tycker att det går bra" säger Oscar och ler

"Har ni dans till och allt?" Frågar jag hoppfullt

"Ja, eller vi har till refrängen, andra versen är inte klar än" svarar Felix

"Åh men kan inte jag få se?"

"Jo absolut!" Säger Omar och drar med sig Ogge och Oscar upp.

Jag ställde mig upp så att Felix kunde hänga på de andra. Sen satte jag mig i skräddarställning i soffan och kollade förväntansfullt på killarna.

De började dansa och jag var som förtrollad. Jag älskade att se killarna dansa, det var verkligen något av det bästa jag visste.

"Vad tyckte du?" Frågade Oscar när de svettigt satte sig ner i soffan

"Ni är så sjukt duktiga!" Svarade jag och log stort

---

-på flygplatsen-

Vi hade just checkat in våra väskor, jag satt på snapchat och kollade lite mystorys och väntade på att Felix och Omar skulle komma tillbaka med lite mat. Jag, Ogge och Oscar hade satt oss vid ett bord i ett hörn av flygplatsen där vi inte drog åt oss massa uppmärksamhet.

"Jag ska bara dra på toa, kommer snart" säger Oscar och ställer sig upp

"Okej" svarar jag utan att titta upp från mobilen

Det var nu det blev stelt. Jag och Ogge ensamma vid bordet.

"Så.." Började Ogge

Jag tittade upp från mobilen.

"Vi borde kanske prata" säger han och tittar på mig

"Eller kanske inte" svarar jag och tittar ner i mobilen igen

"Chloé jag kan inte hjälpa att jag tycker om dig" säger han

Jag låser mobilen och lägger den på bordet.

"Ogge, jag är tillsammans med Felix, jag älskar honom" säger jag allvarligt

"Men varför kan du inte älska mig?" Säger han och låter ledsen

Jag förblev tyst, jag hade inget bra svar direkt.

"För jag blev kär i Felix" svarar jag enkelt.

Plötsligt tar han snabbt upp mobilen och vänder bort huvudet, jag tittar bakom mig och ser Felix och Omar komma med vår mat. Jag tar mobilen från bordet och lägger den i min handväska. Denna resan skulle nog få flera stela tillfällen.

Ask.fm | fsWhere stories live. Discover now