'Jo guys!' Zei Nano toen hij aanbelde bij Yori zijn huis. Zijn vrienden waren er ook al en zeiden: 'Hey, hoe gaat t d'r mee?' 'Ja goed.' Nano liep door en ging op de bank zitten naast Nick en Daan. Yori zat op een stoel tegenover de anderen en Sam zat naast hem.
'Oke waar gaan we heen vanavond?' Zei Yori.Daan was als eerste en zei meteen: 'Ik heb een verlaten huis gevonden, ik liep laatst door een dorp en ergens achter een huis zo'n 1 km verderop zag ik een groot gebouw. Ik denk dat het vroeger een soort hotel is geweest ofzo.'
'Joh, dat klinkt als een spannende video voor youtube.' Zei Sam enthousiast. Iedereen was het er mee eens om vanavond naar het verlaten hotel te gaan. Dus om 23:00 waren ze weer bij elkaar. Dit keer verzamelden ze bij Nick zijn huis, want dat was het dichts bij het hotel.
Toen ze aankwamen zei Daan: 'Wow dat is pas een groot hotel!' Ze liepen naar binnen en hadden hun camera en microfoon al klaarstaan.
Nano riep: '3,2,1 actie!' Het eerste wat ze zagen was een receptie en een lift. Maar daarop stond een bordje met: Deze lift is buiten gebruik, gelieve de trap gebruiken. 'Oke, de lift kan dus niet, dan gaan we dus eerst de begane grond bekijken!' Zei Nano tegen de kijkers. Ze liepen naar de gang met de hotel kamers. Ze deden de eerste deur open. 'Okeee, hier is dus ook nog iemand voor ons geweest.'
Op de muur stond met bloed geschreven: ga niet naar de kelder! Ga er niet heen! 'Oke vast iemand die ons voor de gek wil houden.' Zei Yori.'Ehmmm, ik denk dat we echt niet naar de kelder moeten gaan jongens.' Zei Nano zacht en hij wees achter de deur. Daar lag een lijk. Op zijn hoofd was met een mes DEVIL gesneden. 'Oke zoiets hebben we nog nooit gezien......' zei Sam. Nu werden de jongens wel bang. Maar Nick zei vastbesloten: 'laten we nu naar de kelder gaan.' 'Ehmmm, dat bloed op het hoofd van die man druipt nog naar beneden...' Maar Daan zei het zo zacht dat niemand het hoorde.
Ze gingen naar de kelder en liepen de lange trap naar beneden. Nick deed heel voorzichtig de deur open.... De deur kraakte. Ze waren allemaal stil en keken naar binnen. Er stonden poppen, heel veel poppen. 'Moesten we hier nou bang voor zij.......' hij stopte. Iedereen hoorde het. Het was muisstil: voetstappen. Zware, zachte voetstappen, ze kwamen dichterbij, dichterbij, dichterbij.
Toen stopte het.
JE LEEST
Slenderman (NL)
Mystery / Thriller(12+)Dit boek gaat over een groep jongens. Ze zijn nergens bang voor en houden er van om verlaten gebouwen te bekijken, ze filmen dit en zetten het op youtube. Op een dag krijgen ze te horen dat er bij hun in de buurt een 8 jarig meisje is verdwenen...